Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни проведене у грудні 2022 – січні 2023 років Державною службою якості освіти України за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), пише Медіа агентство АСС з посиланням на Управління державної служби якості освіти у Чернівецькій області.
Участь у дослідженні взяли 150 шкіл з усіх областей України, зокрема Буковини. Анкетування охопило директорів, вчителів, учнів та батьків учнів цих шкіл.
Згідно з дослідженням 800 тисяч школярів змінили форму здобуття освіти з денної на дистанційну та сімейну (домашню) в результаті повномасштабної війни. Найбільше ці зміни стосуються Сходу та Півдня країни, звідки близько 40 % та 30 % учнів відповідно були вимушені виїхати за кордон чи в інші регіони країни.
З огляду на постійну загрозу безпеці учасників освітнього процесу в першому півріччі 2022/2023 н.р. не вдалося відновити очне навчання у повному обсязі:
- 15% закладів освіти працювали очно;
- 33% — дистанційно;
- 51% — змішано.
Керівники закладів освіти зазначили, що повітряні тривоги (53%), відсутність електрики (41%), відсутність інтернету (35%), відсутність укриття (29%) найбільше перешкоджали організації освітнього процесу.
В умовах зміни режиму роботи закладу освіти 25 % педагогів не забезпечені робочим комп’ютером, а 20 % – доступом до інтернету, однак ця потреба компенсується наявністю особистого комп’ютера (мають не менше 90 % педагогів) та можливістю працювати віддалено (вдома забезпечені інтернетом не менше 91 % вчителів). Водночас третина педагогів використовує домашній комп’ютер разом з іншими членами сім’ї, що може спричинювати труднощі у випадку роботи віддалено.
Половина учнів базової та старшої школи мають власний комп’ютер/ноутбук/ планшет для навчання, 74 % використовують для цього смартфон. Учні/учениці початкової школи меншою мірою забезпечені технікою для навчання: про наявність у початківців смартфона зазначили 48 % батьків, комп’ютера/ноутбука/ планшета – 39 %. 40 % батьків учнів/учениць початкової школи та 23 % батьків учнів/учениць базової та старшої школи зазначили, що дитина має один ґаджет (комп’ютер, ноутбук, планшет, смартфон), який ділить з іншими членами сім’ї.
Медіа агентство АСС є в Instagram
Попри те, що переважна більшість вчителів та учнів/учениць мають технічні засоби для навчання, проблеми з електропостачанням та доступом до інтернету стали основним викликом для 75 % педагогів у частині організації дистанційного освітнього процесу в першому семестрі 2022–2023 н.р. За оцінками вчителів, близько 30 % учнів/учениць не мають постійного доступу до освітнього процесу в умовах війни, з-поміж регіонів — найбільше на Півдні — 40 %. З урахуванням типу населеного пункту, більше учнів/учениць мають доступ до навчання у містах, ніж у селах.
Читайте також всі новини Чернівців.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами