Від початку року патрульні поліцейські на Буковині склали 126 адміністративних матеріалів на водіїв, які керували авто та не були пристібнуті пасками безпеки. Про це ІА АСС повідомив начальник управління патрульної поліції Чернівецької області Олег Йосипів.
«Патрульні на регулярній основі виконують превентивну роботу та застерігають водіїв і пасажирів користуватися пасивними засобами безпеки. Водії та пасажири повинні бути постійно пристібнуті пасками безпеки, не залежно, чи вони рухають в населеному пункті, чи поза ним. Це в першу чергу їхня безпека», - зазначає Олег Йосипів.
Наразі штраф за непристібнутий пасок безпеки складає усього 3 неоподатковані мінімуми доходів громадян, а це - 51 гривня.
«Ми вважаємо, що ця штрафна санкція є мінімальною. Було б добре її збільшити та вплинути у такий спосіб на підвищення рівня безпеки кермувальників та їхніх пасажирів. Проте, пропозиції щодо збільшення штрафів є законотворчим питанням. Ми на своєму рівні на це не впливаємо, проте впевнені, що з Департаменту патрульної поліції такі пропозиції точно були», - стверджує Олег Йосипів.
Ще торік, а саме 4 червня, на засіданні Верховної Ради України розглядали питання підвищення суми штрафу до 510 гривень. Ініціатором законопроекту виступив Центр демократії й верховенства права. Авторами стали 20 народних депутатів.
Нинішній штраф не змінювали 20 років, і він є найнижчим в Європі. Крім того, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, ремені можуть урятувати 50% учасників смертельних ДТП.
З такими даними погоджується і головний судмедексперт Чернівецької області Віктор Бачинський.
За його словами, ремінь щонайменше, у половині ДТП з потерпілими міг би врятувати людей. Зіштовхування автомобілів може бути з різних ракурсів: лобове, під кутом 45 градусів, під 90 градусів, з боку водія чи з боку пасажира.
До прикладу, при лобовому зіткненні, якщо ще й подушки безпеки спрацюють, це рятує. При бокових ударах, зіткненнях під 45 градусів і, якщо машина йде обертом, пристібнуті люди узагалі можуть не отримати жодних ушкоджень.
«Ті, хто не пристібнуті, при зіткненні розлітаються по салону. Крім того, при фронтальному ударі водій б’ється об рульову колонку, ламає грудну клітину, в нього трапляється розрив аорти. Але найнебезпечніше місце – пасажир справа. Вони гинуть у 70% ДТП із постраждалими. Якщо водій тримається руками за кермо і чинить певний супротив удару, то в пасажира руки вільні, й тіло просто зміщується вперед, на зустріч передній панелі автомобіля», - каже судмедексперт.
Читайте також: Чернівці – у п`ятірці міст України за кількістю водіїв, які пристібаються за кермом
Пасажири, які сидять ззаду, отримують дуже сильне прискорення. Трапляються навіть випадки, коли ті, хто сидить посередині, навіть вилітають у вікно.
«Щонайменше 60% наших водіїв не пристібаються. Через що маємо дуже багато випадків травматизації. Світова статистика свідчить: якщо кількість загиблих у ДТП помножити на 5, отримаємо кількість постраждалих. Це травмовані, зокрема й ті, що отримують інвалідність. До прикладу, якщо в нас в області загинуло 250 водіїв. Помноживши на 5, маємо 1250 потерпілих. З них 50% отримують інвалідність», - резюмує Віктор Бачинський.
Автор: Олександр ЮХИМЕЦЬ
Наші новини є у Facebook
Від редакції:
Підтримайте якісну журналістику!
Інформаційне агентство АСС - це незалежна медійна платформа, яка працює об`єктивно, оперативно та точно. Вже 5 років ми подаємо нашим читачам лише якісні та перевірені новини. Втім, через кризу та карантин, наші рекламні доходи відчутно зменшились! Відтепер ви можете допомогти нам не лише лайком чи репостом, а й донатом.
Кожен донат - ваша підтримка нашої роботи!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами