Податківці будуть їздити в рейди спільно з поліцейськими, а порушникам доведеться платити величезні штрафи і навіть нести кримінальну відповідальність, запевняють журналісти business.vesti-ukr.com
Порушників - в розшук
Гайки для власників нерозмитнених автомобілів (їх особливо багато в прикордонних областях і столиці) закрутять в три прийоми. Плани ДФС розкрив глава інвестиційно-консалтингової компанії Сергій Креймер: по-перше, ДФС готує списки всіх тимчасово ввезених авто з 1 січня 2007 року. По-друге, авто, які порушили режим перебування, оголосять в розшук (а з 1 листопада подача в розшук буде автоматичною). По-третє, з жовтня почнуть спільні рейди ДФС і поліції. Наступний удар податківці завдадуть по іноземним юрособам, на яких часто записують ввезені на рік машини.
Вам буде цікаво: Які машини найчастіше крадуть в Україні. Дослідження
«Виявлено фірми з Болгарії та Литви, які ввезли більше 2000 авто на одну юридичну особу. Рекордсмен - литовська контора, яка ввезла понад 3800 авто », - зазначив Креймер. Питання будуть і до іноземців, які ввозять іномарки з порушеннями.
У прес-службі ДФС від коментарів утрималися, уточнивши, що якщо таке рішення надійде, вона буде узгоджена Мін'юстом. А автоексперти стверджують: про ініціативу чули, а власникам машин- «нелегалів» світять штрафи в 300% ціни розмитнення і арешт майна.
"Службові" авто
За даними Держмитниці, в 2015 році в Україну в режимі транзитного ввезення потрапило близько 62 тис. Іномарок. А, за неофіційними підрахунками, загальна кількість тимчасово ввезених машин перевищує 400 тис. Частина цілком законно їде назад, решта продовжують їздити по Україні або розбираються на запчастини. Існує три способи ввезти іноземний автомобіль: звичайними громадянами - жителями прикордонних областей (режим «транзит» оформляється лише на п'ять днів), а також на два місяці резидентами України, які тимчасово проживають за кордоном. Нерезидентам дозволяють ввезення на один рік, в їх число потрапляють і наші громадяни з штампом про постійний консульський облік за кордоном.
Читати ще: Українці "розкуштували" можливість купувати вживані іномарки в ЄС та економити на акцизі
«Саме цей варіант використовують шахраї, продаючи українцям нерозмитнені авто: за першою схемою, кордон на ньому перетинає поляк або африканський студент, потім продають машину українцеві. За рік він може ввезти десятки машин, - уточнив директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів Олег Назаренко. - Більш законослухняні іноземці придумали іншу хитрість: у Польщі чи Литві реєструється фірма, вона «живе» тільки на папері, але на неї оформлені сотні машин в Україні ».
Останній виверт - головні «ворота» «перегонщикам» машин. Українські законодавчі заборони нівелюються приєднанням України до Стамбульської конвенції, яка дозволяє переміщення транспорту протягом року по «чужій» країні.
«Ввезення авто по Стамбульської конвенції стосується тільки юросіб-нерезидентів, і фірма може ввезти авто для потреб співробітників - на них не можна возити ні вантажі, ні пасажирів. А фірмам, які ввезли підозріло багато машин, доведеться обґрунтувати обсяги і довести, що їх використовують за потребами фірми, що практично неможливо », - сказав« Вєстям Автоюрист Володимир Караваєв. Причому, на думку Назаренко, у відмовки на кшталт «машина приїхала у відрядження» митники не повірять. Ще один варіант - забезпечити перевірку (і закриття) контор безпосередньо в Польщі чи Литві. «За всіма юрособами, які порушили режим ввезення, відправлять запити в податкові органи країни реєстрації для додаткових перевірок», - зазначив Креймер.
Терміново розривають договори
Власники авто стривожені. Киянину Валерію, який купив півроку тому BMW X7 за $ 20 тис., Доведеться заплатити стільки ж за розмитнення. Інший автовласник, за такою ж схемою хотів за $ 11 тис. Купити Lexus RX300, терміново розірвав домовленості. Насторожилися і посередники.
Читайте: За «елітні» автівки - 453 тис. грн. податку
«Є ще схема: на митниці за хабар можуть не вказувати в реєстрах, що машину ввезли в Україну. Авто їздить по Україні, а митниця і ДФС про нього не знають, - сказав Тарас, посередник зі Львова. - Правда, якщо її перевірить митник, доведеться платити штраф ».
А Віталій з Івано-Франківська каже: якщо фіскали закрутять гайки, авто за документами будуть залишати на іноземця, а українця - вписувати в техпаспорт і довіреність. Втім, ще не факт, що ДФС вдасться виловити велику кількість нерозмитнених авто.
«Ловити порушників зможуть тільки на пунктах митного контролю. Усередині країни - тільки в зв'язці з поліцією, - пояснив «Вєстям» керівник компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький. - Якщо спробувати автоматизувати процес, то системи «Рубіж» або «Гарпун» налаштовані на ідентифікацію тільки українських номерних знаків. Автомобілі на тимчасове ввезення система не «побачить».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами