Із травня по липень фіскальна служба розсилає фізичним особам — власникам нерухомості, які підпадають під оподаткування, повідомлення-рішення про сплату суми податку.
Кожен, хто володіє нерухомістю, яка підпадає під оподаткування, може ще до отримання платіжок порахувати свої цьогорічні витрати. Допоможе в цьому спеціальний алгоритм, з яким можна ознайомитися на сайті Державної фіскальної служби sfs.gov.ua, обравши розділ «Податки, збори, платежі», потім «Місцеві податки», а далі «Податок на нерухоме майно», «Додаткова інформація», «Алгоритм». Щоправда, приклади там наведено з урахуванням пільгових площ, чинних на момент запровадження податку на нерухомість у 2013 році: не оподатковували квартири до 120 квадратів, будинки — до 250, за наявності обох — 370. Але неважко замінити ці цифри в розрахунках на чинні нині. І пам’ятайте: якщо торік ви зареєстрували ваше житло, наприклад, у травні, то платитимете лише за 8 місяців, тобто починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Наведемо приклад. Якщо громадянин володіє двома квартирами — у Києві (65 квадратних метрів), де ставка податку 1% мінімальної зарплати, — квартира 1-к, і Запоріжжі (70 квадратних метрів), де ставка 2%, — квартира 2-к:
1. Підсумовуємо площі: 65+70=135 кв. м.
2. Віднімаємо пільгу: 135-60=75 кв. м, що підпадає під оподаткування.
3. Визначаємо частки квартир у загальній площі:
квартира 1-к: 65/135= 0,48;
квартира 2-к: 70/135=0,52.
4. Визначаємо податок:
квартира 1-к: 0,48*75*12,18 = 438,48 грн;
квартира 2-к: 0,52*75*24,36 = 950,04 грн;
разом: 1388,52 грн,
але 438,48 грн. піде в бюджет Києва, а решта — в бюджет Запоріжжя.
Головне, що потрібно знати, які ставки податку та пільги ухвалили органи місцевого самоврядування у місті, селищі чи селі. Треба на сайті місцевої влади знайти відповідні рішення.
Джерело: "Урядовий кур`єр"
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами