Кандидати на посаду Чернівецького міського голови, які подали фінансові звіти про використання коштів виборчих фондів, на виборчу кампанію як мінімум витратили 729 тисяч гривень.
Більшість коштів була витрачена на агітацію в засобах масової інформації.
Такі висновки можна зробити, проаналізувавши проміжні та остаточні фінансові звіти кандидатів в мери Чернівців. Найбільше у виборчому фонді мала кандидатка на посаду мера від Блоку Петра Порошенка «Солідарності» Наталія Якимчук.
Вона хоча й не подала повного остаточного звіту, однак в тих додатках, які є, йдеться про 172 тисячі грн. добровільних внесків фізичних осіб, які і склали виборчий фонд. 45 900 грн. пішло на друк листівок, плакатів тощо, а 42 994 грн. витрачено на агітацію на телебаченні, 7128 грн. – на радіо і 27 900 грн. – в газетах.
Також 1100 грн. витрачено на оренду приміщень і 17 850 грн. – на виготовлення (оренду) рекламних щитів. У кандидатки залишилось 29 128 грн. невикористаних коштів і загалом на агітацію було використано 142 872 грн. з виборчого фонду.
Кандидат в мери від «Громадянської позиції» В’ячеслав Кишлярук прозвітував про виборчий фонд в розмірі 158 313 грн. (58 650 грн. власних коштів і 99 663 грн. добровільних внесків). Кандидат використав 88 422 грн. на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, а саме: 83 027 грн. – на виготовлення друкованих матеріалів та 5395 грн. на сувеніри, канцтовари. Менше коштів пішло на використання ЗМІ - 61 008 грн. (32 048 грн. було сплачено за ефір на телебаченні, 28 960 грн. – за публікації агітаційних матеріалів в друкованих ЗМІ). За оренду приміщень було перераховано 50 грн. та за виготовлення (оренда) рекламних щитів – 8832 грн. Всі кошти виборчого фонду кандидат витратив.
Олександр Пуршага, кандидат на посаду Чернівецького міського голови від ВО «Батьківщина», у фінансовому звіті вказав, що його виборчий фонд склав 128 391 грн. добровільних внесків фізичних осіб (цікаво, що одним з донорів кампанії є син Олександра Пуршаги 1994 року народження, який вніс 13 700 грн. до виборчого фонду кандидата). 27 000 грн. з цих коштів були сплачені за виготовлення друкованих матеріалів (агіток), 7300 грн. - за виготовлення відеозаписів, 89 791 грн. – за агітацію в ЗМІ. Зокрема, 50 749 грн. пішло на рекламу на телебаченні, 9311 – на радіо, 29730 – в друкованих ЗМІ. Також прозвітовано про 4300 грн. інших витрат. Всі кошти виборчого фонду витрачено.
Самовисуванець Михайло Сеничак вклав у вибори власних 22 тисяч грн та залучив 73 500 грн добровільних внесків (загалом – 95 500 грн, в тому числі 5 внесків було здійснено однаковими сумами по 10 тисяч грн.). 18 896 грн пішло на виготовлення друкованих матеріалів (агіток) і 76 219 грн. – на агітацію в ЗМІ (47 214 грн. – телебачення, 29 005 грн. - газети). На оренду приміщень та інші витрати було витрачено 331 грн. 53 грн. залишилось.
Кандидат від ВО «Свобода» Віталій Мельничук з-поміж тих, хто подав остаточні звіти, витратив на виборчу кампанію найменше – 7700 грн. партійних коштів і 300 грн. залишилось (загалом – 8000 грн.). 500 грн. пішло на виготовлення друкованих матеріалів (агіток) і 7200 грн. на рекламу в газеті «Доба».
Ні проміжних, ні остаточних фінансових звітів не подали кандидати в мери Василь Гошовський, Сергій Козак, Віталій Михайлішин (кандидатом має подати перед другим туром ще один проміжний щвіт, а остаточний звіт, відповідно до законодавства, подається на сьомий день після повторного голосування 15 листопада), Наталія Стрельчук, Віталій Топало, Веніамін Юдицький.
Причина може бути в тому, що кандидати або не відкривали виборчі фонди, або витрати на кампанію були вписані у витрати на політичної партії, так як фінансування кампанії відбувалось через виборчий фонд міської організації партії, або просто не подали.
Остаточних звітів немає, але є проміжні звіти у трьох кандидатів на посаду мера Чернівців.
Кандидат- самовисуванець Ігор Жижиян подав лише проміжний звіт (подається за 5 днів до виборів). Він був поданий в формі, яка не відповідає вимогам звітності. Тоді було вказано розмір виборчого фонду 26 620 грн., 19 700 грн. з яких пішло на виготовлення друкованої агітаційної продукції, 6540 грн - на інші послуги).
Так само проміжний звіт з необхідними додатками та розшифровками подав кандидат Олексій Каспрук (кандидатом має подати перед другим туром ще один проміжний щвіт, а остаточний звіт, відповідно до законодавства, подається на сьомий день після повторного голосування 15 листопада).
Виборчий фонд кандидата складався з добровільних внесків громадян (14 платежів було здійснено по 12 100 грн.) і склав 169 400 грн. 29 510 грн. пішло на агітаційну друковану продукцію, 121 665 грн.– на агітацію в ЗМІ (54 720 грн. – на агітацію на ТБ, 7128 грн. - на радіо і 59 817 грн. – в газетах. Витрачено було 152 495 грн.
Самовисуванець Ярослав Кушнірик у проміжному звіті вказав розмір виборчого фонду 20 тисяч грн. (10 тисяч грн. власних коштів і 10 тисяч грн. добровільних внесків). 2875 грн пішло на друк листівок, 15 100 грн. – на агітацію в друкованих ЗМІ. Загалом витрачено 17 975 грн.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами