Методика Олександри Кравчук базується на грі та... виспівуванні складів.
Олександра Кравчук, вихователь-методист чернівецького дитячого садка №44, розробила власну програму з навчання дітей читати. Дворічні малята, які приходять до ясельної групи, уже за кілька місяців знають весь алфавіт та ще й віршики про кожну літеру. А в три роки починають читати нескладні слова.
– Звісно, дітей ясельної групи неможливо всадити на стільчики і читати їм лекцію. Проте їх можна зацікавити, заграти – і вже через місяць-два вони з нетерпінням чекатимуть щоденних занять, – розповідає Олександра Володимирівна. – Головне – клопітка праця щодня. Починаю завжди із вивчення букв. Для цього обов’язково потрібна наочність: велика абетка, гарні кольорові картки з літерами та картинками тощо. Наприклад, показую діткам букву «А», потім ми хором називаємо її, описуємо, пригадуємо слова, які починаються з цієї букви. Розповідаємо віршик про букву, яку вивчаємо.
Щоби малятам було цікавіше, Олександра Кравчук вивчила навіть фізкультурні вправи, які пов’язані з буквами. Діткам дуже подобається відображати букви, наприклад, за допомогою пальчиків рук. Такі заняття тривають усього 3-5 хвилин і протягом дня повторюються кілька разів.
Читайте ще: У чернівецькому дитсадку із грипом боряться цибулею та аромотерапією
– Одного разу, готуючись до свята, я помітила, що діти швидше запам’ятовують вірш свого товариша, ніж свій, – пригадує Олександра Володимирівна. – На основі цього я провела експеримент. З кожною літерою зробила шапочку на голову і підписала її іменем дитини: Аня – А, Коля – К, Оксана – О. Всі дітки отримала завдання вивчити віршик про свою літеру. На занятті вони вдягали кожен свою шапочку і розказували свій віршик. Наприкінці другого тижня вся група знала азбуку і один одному вдягали шапочки з потрібною літерою.
Упевнившись, що діти добре розрізняють букви, Олександра Кравчук береться за вивчення складів. І в цей період вона перевтілюється у співачку. На власному досвіді вихователька зрозуміла, що малята краще засвоюють склади під час їх проспівування.
– Пояснюю: «Ось буква «М», а коли поруч поставимо «А», то одержимо «МА-А-А-А». Намагаюся дуже довго виспівувати голосний звук, щоби діти його чітко почули. І так з усіма голосними, – пояснює вихователька. – У садочку навіть жартують: «Якщо третя група співає, значить уже почали вчити склади».
Найприємніша мить – читання одно- і двоскладових слів. Коли дорогою до садочку маля раптом читає нескладну вивіску на магазині, написану великими буквами, батьки радіють, а перехожі здивовано завмирають: ще не всі звуки чітко вимовляє, а вже читає! При чому не по буквах, а одразу по складах – наче виспівує!
– Я точно знаю: всі діти хочуть багато знати. Тому дуже важливо не роздушити це бажання дорослим тиском і заборонами. Тільки ласкою та любов’ю можна заохотити дитину до навчання, – ділиться досвідом Олександра Кравчук. – Якщо складно, я повинна допомогти, навчити і в жодному разі не кричати. Тільки після того, як малятам вдається прочитати трискладові слова і словосполучення, переходимо до коротеньких текстів – прислів’їв, скоромовок, лічилок.
Після трьох років вихованців Олександри Кравчук дуже легко відрізнити від інших дітей. Зранку, поспішаючи до садочка, майже усі вони несуть у руках... нову книгу з казкою, а не машинку чи ляльку. Між малятами навіть виникає здорова конкуренція: кожен поспішає розповісти, що нового прочитав. За активність і цікавість під час заняття отримують оригінальну винагороду – Олександра Володимирівна кожному на руці малює сонечко.
Вам буде цікаво: До Дня Святого Миколая у Чернівцях діти отримали новий дитсадок
– Я живу садочком і своїми вихованцями. Мене дуже підтримує колектив, зокрема, завідуюча Оксана Донець та моя колега-вихователька Галина Гома. Коли вдається працювати злагоджено, дружно, тоді й результат є, – каже Олександра Кравчук. – Мабуть, ні за які багатства світу не змінила би своєї роботи. Бо щодня тримаю в руках найбільше земне багатство – наших дітей.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами