Як студенти навчаються у центрі, які навички здобувають та чому це так актуально сьогодні, «Впливовому АССпекту» розповів Тарас Бойчук, ректор ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет».
- В Україні перші стимуляційні центри з`явилися у 2013 році за сприяння Україно-Шведської програми «Здоров`я матері і дитини»: у Луцьку, Сімферополі, Вінниці та Івано-Франківську. Нині практично всі медичні виші України запроваджують елементи симуляційного навчання.
У квітня 2019 року при БДМУ відкрили один із найбільших в Україні Центрів симуляційної медицини та інноваційних технологій.
- Чому важливо відпрацьовувати практичні знання саме на стимуляторах, а не на реальних пацієнтах?
- Не лише в Україні, а й в усьому світі змінилися підходи до надання медичної допомоги. І в цьому контексті гостро постала проблема того, що підготовка кваліфікованого лікаря неможлива без його практичної участі у вирішенні реальних завдань з порятунку пацієнта. У даному випадку мова йде не про навчання студента біля ліжка хворого. Реального хворого він повинен лікувати. А от навчатися – на симуляційних моделях.
За даними Американського Інституту Медицини близько 400 тис. смертей у світі щорічно пов'язано з лікарськими помилками, яких можна було уникнути. Тому найважливішими завданнями сучасної вищої медичної освіти є створення умов для якісної підготовки спеціалістів, відпрацювання та закріплення практичних навичок без ризику заподіяння шкоди пацієнту та розвиток здатності швидко приймати рішення і бездоганно виконувати більшість маніпуляцій та втручань.
- Розкажіть, як оснащений стимуляційний центр у Чернівцях?
- Приміщення для облаштування стимуляційного центру БДМУ взяв в оренду у Чернівецької міської ради. На площі у 2410 кв. м розміщений власне симуляційний центр та дві кафедри – стоматології дитячого віку та кафедри догляду за хворими та вищої медсестринської освіти.
Придбали сучасне симуляційне обладнання: роботи-симулятори дорослої людини, роботи-симулятори новонародженої дитини, манекени імітації пологів, гінекологічні симулятори, манекени для навчання навичкам евакуації, манекени для складної інтубації, манекени для індивідуального та групового навчанням навичкам серцево-легеневої реанімації, манекен для проведення ін’єкцій, тренажери для навчання навичкам аускультації, манекени по догляду за немовлям тощо. Крім того, придбано медичне обладнання та меблі – інфузомати, електрокардіографи, дефібрилятори, ларингоскопи, функціональні ліжка, операційний та акушерський столи тощо.
- Тарасе Миколайовичу, як відбувається навчання у стимуляційному центрі?
- Симуляція відбувається відповідно до клінічного сценарію. Задаються параметри ситуації і вводяться в програму можливі шляхи її розв’язання. Якщо команда діє неправильно – виникають ускладнення, якщо правильно – на моніторах видно, як стабілізуються параметри. Сама симуляція може займати зовсім небагато часу – від 10 до 20 хвилин. Далі триває обговорення клінічного випадку і «робота над помилками» команди. Це теж дуже важлива складова навчання.
Більше 50 викладачів університету пройшли стажування з технологій симуляційного навчання, у тому числі – на базі закордонних центрів симуляційної медицини (Велика Британія, Литва, Польща, Фінляндія, Німеччина). Тепер найсучасніші підходи до навчання майбутніх медиків впроваджені і в Чернівцях.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами