Як змінилася міська поліклініка №5, яка раніше надавала медичну допомогу тільки студентам та підліткам, «Впливовому АССпекту» розповіла Тетяна Бикова, в. о. директора поліклініки.
- Сьогодні у структурі поліклініки є 2 відділення: первинної медичної допомоги і вторинної спеціалізованої медичної допомоги. У відділенні первинної медичної допомоги працюють 6 сімейних лікарів та терапевтів. У спеціалізованій – фахівці вторинної ланки: гінеколог, хірург, невролог, нефролог, офтальмолог, лор, гастроентеролог, дерматовенеролог, - розповідає Тетяна Бикова.
- Під час реформування галузі поняття «студентська поліклініка» ліквідували. Як пережили той період і кому власне тепер лікарі надають допомогу?
- Наша поліклініка була створена у 1976 році як заклад для надання медичної допомоги саме студентам. Тож після стількох років роботи із конкретною аудиторією непросто було перелаштуватися до нових реалій. Адже студентство на території Чернівців перебуває тимчасово – поки навчається. З 2018 року по теперішній час у нас є дуже багато розірваних декларацій. І це не тому, що погані лікарі чи умови, а тому, що студенти завершують навчання - і їдуть з Чернівців, розриваючи декларацію з лікарем. Від цього дуже потерпали лікарі і поліклініка загалом, адже втрата декларацій – це втрата коштів.
Наші новини є у Facebook
Для того, щоби втриматися на плаву, потрібно було показувати свою роботу не тільки студентству, а й всьому населенню міста. І впродовж останнього часу нам це вдалося. Наразі дві третини наших задекларованих пацієнтів – це доросле населення, а студентів – 30%.
- Як це позначилося на роботі медиків?
- Звісно, довелося проводити оптимізацію: зі 100 ставок залишилося 78. Це було непопулярне, проте необхідне рішення.
Наразі на первинній ланці у нас працює 6 лікарів. У лікаря сімейної медицини за 2 роки зарплата зросла більш ніж удвічі!
Окрім того, що вдалося підняти зарплату медикам, ми з власних зароблених коштів за 2020 рік і 9 місяців цього року витратили близько 152 тисяч гривень на покращення ситуації в закладі: зробили пандуси, обладнали кабінети, перебудовували туалети тощо.
Переважна більшість лабораторних досліджень є безкоштовними для пацієнта
- Тетяно Леонідівно, які аналізи можна здати у поліклініці безкоштовно?
- У нас є імунологічна, біохімічна і загальноклінічна лабораторії. У загальноклінічній лабораторії виконуються безкоштовно для пацієнта всі аналізи, які забезпечені програмою медичних гарантій. Тут є все необхідне сучасне обладнання та реактиви.
Також ми надаємо весь спектр біохімічних послуг та виконуємо імунологічні дослідження. За електронними направленнями для пацієнта вони є безкоштовними. Наприклад, дослідження на визначення рівня гормонів щитоподібної залози входять до програми медичних гарантій, гарантованих вторинною медичною допомогою. Якщо пацієнт не має направлення, ці послуги для нього є платними. Також платно у нас можна здати аналіз на визначення рівня імуноглобулінів до COVID-19.
Таким чином, фактично весь спектр лабораторних послуг, які необхідні для пацієнта чи то за програмою медичних гарантій, чи за її межами, ми надаємо.
- Чи вистачає власних, зароблених поліклінікою, коштів на придбання сучасного обладнання?
- Так, ми поступово докуповуємо обладнання, щоби відповідати вимогам амбулаторного пакету НСЗУ. Зокрема, купили в лабораторію імуноферментний аналізатор, в гінекологію – відеододаток до кольпоскопу, для дерматолога - дерматоскоп, для офтальмолога - щілинну лампу.
«Перші захисні костюми для медиків ми позичали»
- Як медики поліклініки зустріли COVID-19?
- Мабуть, так, як і всі: просто працювали. Перші захисні костюми я позичала, потім вже шукали меценатів і робили все, щоби захистити персонал. Також на закупівлю засобів індивідуального захисту та деззасобіа виділялися кошти із місцевого бюджету. Щось докуповували за зароблені кошти…
Зараз нам є чим пишатися: у нас в поліклініці немає жодного випадку професійного захворювання на ковід! Медики правильно захищалися, ми максимально розводили потоки пацієнтів, встановлювали таймінг.
- Чи вакциновані від COVID-19 працівники поліклініки?
- У нас вакциновані 98% персоналу.
- А як працює пункт вакцинації?
- Пункт працює щодня з 10:00 до 16:00. При чому у нас можуть вакцинуватися не лише люди, які уклали декларації з лікарями поліклініки, а й усі бажаючі. І якщо брати загальну кількість щеплень, яка проведена в закладі, то ми зробили вакцинацій більше, ніж маємо задекларованого населення.
Якщо ж говорити про задекларованих осіб, то наразі першою дозою вакциновано 54% наших пацієнтів, двома - 39%.
Усі лікарі та медсестри поліклініки пройшли курси з вакцинації та мають відповідні сертифікати. Гадаю, вакцинація – це те, чому зараз треба приділити максимум уваги, щоби подолати пандемію і рухатися вперед. Зокрема, і в розвитку нашого медичного закладу.
Авторка: Ольга КАМСЬКА-ОПОЛОНИК
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами