На відміну від всіх інших процедур, мийка автомобіля – справа суто особиста, не хочеш виглядати бруднулею – зайди час хоча б на збивання бруду. Головне, щоб номери видно було. Але це в літній період. Взимку ситуація змінюється кардинально.
Чому?
Давай відразу визначимося, що машину мити потрібно. Навіть беручи до уваги той факт, що через кілька кілометрів її блискучі боки будуть знову немилосердно забруднені. Але справа не в естетичному сприйнятті. Просто так безпечніше. Тебе бачать інші водії, бо ти не зливаєшся з брудним асфальтом. А ти через чисте скло можеш спокійно спостерігати за дорожньою обстановкою.
Переконай мене у зворотному
Можна, звичайно, їздити в брудній машині. Бруднитися об її пороги, дверні ручки, отвори дверей і протирати рукавом скло... Але куди приємніше, коли автомобіль доглянутий. Тим більше, що це потрібно в першу чергу йому.
Нерозумно вважати, що під шаром бруду фарба не піддається впливу солі і хімічних реагентів, якими так "дбайливо" усипані зимові дороги. Агресивна середа не тільки проникає під бруд і надовго залишається на ЛФМ, головне – "хімія" осідає на подряпинах і відколах, в деяких місцях і на відкритому металі. І якщо на чистій машині області з іржею будуть помітні, то під шаром бруду можна катати вогнища іржі до самої весни. І добре, якщо при митті бруд не зійде з фарбою.
Бруд, що накопився в дверних отворах, ручках дверей, замках та інших місцях, перешкоджає відведенню води, тим самим посилюючи її вплив на ЛФМ.
Крім того, на машинах "у віці" верхній шар лаку стає матовим, з'являється безліч мікроканавок і поглиблень, в яких накопичується і буквально вбирається бруд. Тому не дивуйся, чому після зими фарба стала ще більш бляклою.
Зважаючи всі перераховані причини, періодичні заїзди в автобані неминучі. Але до питання підходь відповідально – не все те корисно, що назвали "мийкою".
Як мити?
Забудь про самостійну мийку з відра. По-перше, ти точно відморозиш собі руки і вода буде миттєво замерзати на поверхні машини, а по-друге, бруд і пісок тільки подряпають кузов. Вода повинна подаватися під високим тиском, а замість автошампуня з магазину потрібна спеціальна хімія, не доступна для продажу в роздрібних точках.
На мийці уточни, якої температури подається вода. Вона повинна коливатися в межах 30-40 градусів. Тобто бути досить теплою. Це потрібно, щоб кузов не обмерзав – чим тепліше вода, тим швидше вона змиє всю грязь. Але й не перестарайся – на мийках, де температура води досягає 50-60 градусів, мити машину навіть небезпечно.
На сильному морозі скло може дати тріщину. Ще перед очищенням не забудь прогріти салон, інакше після, через різницю температур теплої води і холодного салону, на вікнах з'явиться конденсат.
Як сушити?
Обов'язковою процедурою після зимової мийки візьми за правило сушку автомобіля. Її можуть протерти вручну, за допомогою штучної замші, а на автоматичних мийках спеціальні пристрої "продують" авто з усіх боків потоком повітря зі швидкістю 200 км/год. Такі механізми першокласно приберуть вологу, що залишилася після мийки. А щоб не було патьоків, попроси працівника мийки протерти пороги, дзеркала, зону двірників і номерні таблички. І ще обов'язково нагадай йому продути спеціальним пістолетом замки дверей, ручки і кришку бензобака. У автомобілів з люком приділи увагу проемам і спрямовуючим.
На повністю сухому автомобілі не виникне проблеми примерзання елементів. А щоб раптом не примерзли двері, відкрий їх на кілька хвилин після сушіння.
Не забудь про салон
Салон автомобіля також потребує чищення. Стеж за місцями під килимками, під ними може накопичуватися волога. Через це на зимовий період краще мати запасний комплект гумових килимків, в тому числі і для багажника. І регулярно гарненько прогрівай салон, не допускаючи скупчення вологи усередині автомобіля.
А ось мийку мотора краще відкласти до теплого періоду. На морозі двигун досить довго сохне і при попаданні вологи може просто не завестися.
Після мийки
Крім миття та сушіння необхідно подбати про ущільнювачі і різні гумки, обробивши їх водовідштовхувальним мастилом, наприклад WD-40. Ця нехитра процедура убереже їх від проникнення води і обмерзання. До речі, тією ж самою "ведешкою" можна обробити замки і петлі, а також лючок бензобака.
Виїхавши з мийки, не поспішай розганятися. Покатайся повільно і природним способом провітри кузов. Зроби декілька плавних гальмувань, чим просушиш гальмівні колодки, інакше вони можуть просто не спрацювати з повною ефективністю в потрібний момент. А, ставлячи автомобіль на стоянку, не затягуй ручне гальмо. Якщо елементи гальмівної системи просохли не повністю, на ранок зі стоянки можна і не виїхати.
Джерело: УкрМедіа
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами