Вчені-хіміки здавна зробили висновок, що кандидатурою пальному може послужити ... ріпак. Для тих, хто не знає, скажемо, що ріпак - це однорічна представник фауни з жовтенькими квіточками, що відноситься до олійних культурах. Насіннячка ріпаку вживають в харчовій, миловарній, текстильній галузях і як корм для худоби, але з ріпаку можна отримувати і пальне.
При цьому, з точки зору екології, ріпаковий біодизель має величезну перевагу: з вихлопної труби автомобіля вилітає рівно стільки вуглекислого газу, скільки поглинається рослиною при фотосинтезі.
А на думку керуючого лабораторії паливно-енергетичних ресурсів Володимира Заборського, при урожайності ріпаку 20 ц з гектара один літр пального буде коштувати на рівні 2 грн. 30 коп. Принципово знати, що біодизель за своїми фізико-технічними властивостями від буденного дизельного пального нічим не відрізняється. І движки в карах нікому не з'явиться необхідність переробляти. Але рапсове пальне незначно агресивніше, а тому потрібно буде модернізувати енергетичну систему.
І незважаючи на те що двигун при цьому потребує на 10% більше пального, фінансова вигода все-таки є: собівартість 1 літра ріпакової пального, за словами наукових службовців кафедри двигунів внутрішнього згоряння Харківського політеху, не буде перевершувати 1,5-2 грн.
У Чернівецькій області до ріпаку особлива увага. Аграрії кажуть, погодні умови сприяли у проведенні аграріями області підживлення озимих культур, в усіх категоріях господарств області озимий ріпак підживили на площі 6,9 тис. га
Біодизель створюють у всіх європейських країнах. ЄС наполегливо просить, щоб нафтові компанії додавали його в повсякденне солярку для збільшення її властивості та фінансових характеристик. Французи додають 5%, чехи - 31%. А в Німеччині на чистому ріпаковому пальному вже їздять 5% всіх машин. У Латвії вирощуванням ріпаку займається третя частина селянських агропідприємств. А Україна ... як і раніше мучиться від бензинових криз. Зрозуміло, що в Україні приблизно 35 мільйонів. га орних земель. Такого ресурсу немає у всієї Європи.
Їх потужність дозволить випускати до 80 т добавок на день.
Ріпак — урожайна культура, і його зелена маса, котра з’являється доволі рано навесні, була своєрідною паличкою-виручалочкою для великих молочнотоварних ферм колгоспів і радгоспів, яким хронічно не вистачало кормів для худоби. А ще ріпак — олійна культура, хоча ріпакова олія малопридатна для харчових цілей, проте, має широке застосування у техніці, зокрема, для виготовлення так званого «біодизеля» — альтернативного нафті автомобільного пального.
Василь Гуменюк, кандидат біологічних наук, в газеті «Гуцульський край» написав, що співробітник Інституту сільського господарства Карпатського регіону, доктор сільськогосподарських наук Йосип Рівіс розробив і запатентував дуже просту й високопродуктивну технологію отримання біопального з ріпакової олії. Це сталося понад 5 років тому, однак, зауважує, в Україні не запущено жодної промислової установки для виробництва такого екологічно чистого і доступного в нас палива. Вигідніше, мабуть, вести імпорт-експорт нафти й газу — східніше України цієї продукції поки що не бракує…
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами