Це передбачено Угодою про зону вільної торгівлі України та Європейського Союзу.
Поступово, протягом 7 - 10 років, ставки мит буде зведено до нуля. Протягом цього перехідного періоду вони знижуватимуться поступово.
Так, наступного року ставки на авто знизяться на 0,9 - 2,5% (залежно від об'єму двигуна).
Для автівок з робочим об'ємом не більш як 1000 см3 треба буде заплатити 6,3% митної вартості (у 2017 році було 7,5%).
З об'ємом понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3, - 7,3% митної вартості (поточного року -- 8,2%).
З робочим об’ємом понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3, - 5% митної вартості (було 7,5%).
З об'ємом понад 2200 см3, але не більш як 3000 см3 - 5% митної вартості (у 2017 році було 7,5%).
На авто з об’ємом понад 3 літри жодних змін не буде, мито і надалі становитиме 5% митної вартості.
А от транспортні засоби, оснащені електричними двигунами, звільнено від мита.
Читати ще: Нардепи написали закон про «Євробляхи»: що чекає водіїв
Як ця новація вплине на кінцеву вартість автівок?
- Відразу зауважу, що знижені митні ставки поширюватимуться як на нові автівки, так і на старі, але лише походженням із ЄС, - коментує Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. - Якщо не принесете довідку, що машина з Європи, то вам рахуватимуть повну митну вартість.
- Чи стануть легкові машини доступнішими?
-Якщо авто коштує 20 тисяч доларів, то зниження мита мало б здешевити її приблизно на 200 - 500 доларів, залежно від об'єму двигуна. Але споживачі навряд чи відчують це зниження. Бо автівки в Європі весь час дорожчають.
З 2015 року в ЄС набрав чинності стандарт Євро-6, жорсткішими стали умови щодо викидів.
Як можна зменшити викиди?
Поставити каталізатори, фільтри. За все це потрібно платити. Чим менше викидів робить машина, тим дорожче вона коштує виробникові. Крім того, в ЄС щораз суворіші вимоги до стандартів безпеки. Зокрема, там заборонено виготовляти автівки без подушок безпеки. Минулого року в Європі ухвалено норму про обов'язковий контроль за шинами. Власне, оце зниження мит не дасть можливості машинам принаймі дорожчати. Так, з часом мита взагалі стануть нульовими, але на це піде 7 - 10 років. На мою думку, це неправильно. В Угоді про вільну торгівлю не повинно було бути жодних перехідних періодів, ввізних чи вивізних мит. Бо тоді це, погодьтеся, не вільна торгівля. Ну чому б відразу не скасувати мита на імпортні авто, щоб машини справді стали доступнішими нашим громадянам уже тепер, а не за десять років?! Не розумію. Бо так захотів Євросоюз?
- Які автівки зазвичай завозимо з Європи?
- Найменше скоротився імпорт недорогих, бюджетних автомобілів (до 15 тисяч доларів) та "люксових" машин. Раніше було багато кредитування, позичали гроші на авто середнього цінового діапазону. Тепер якщо купують імпортні легковики, то за готівку. Тобто це або ті, хто накопичив собі кошти, наприклад, на заробітках, або ж багаті особи, котрі звикли їздити "лексусами" чи "Тойотами" й не хочуть змінювати своїх звичок.
- Чи зростає імпорт?
- У 2009 році в Україні було продано 621 тисячу нових автівок, у 2015-му - 46 тисяч, торік - 65 тисяч. Цього року вийдемо на 85 - 90 тисяч машин. Якщо порівнювати з тією "ямою", яку ми мали два роки тому, то, звичайно, бачимо зростання. Але до докризових показників нам ще ой як далеко.
Джерело: Експрес
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами