Чернівчанка Тетяна Вахромєєва пише картини на бересті вже понад десять років. За цей час створила більше сотні робіт. Кожна з них – жива і довговічна, адже саме на бересті в давні часи робили берестяні грамоти, які збереглися до наших днів.
– Для створення берестяних картин підходить лише кора з трухлявої берези. Одного разу, гуляючи лісом, мені пощастило знайти таке дерево, – розповідає художниця. – Кілька годин, незважаючи на спеку та рої комарів, я вирізала шматок за шматком сухої березової кори. Додому привезла великий тюк берести, який перечищала і перемивала у річці, щоб очистити від лушпиння. Далі – 6-7 днів кожен шматочок сохне та вирівнюється під пресом. Все потрібно робити дуже охайно, щоб не пошкодити структуру цього матеріалу. Доволі клопітка робота і з очищенням верхнього прошарку. Це доводиться робити пальцем, бо ніж та лезо залишають подряпини. Мені, до речі, довелося оперувати вказівний палець: стільки берести ним перечистила, що пухлина утворилася.
Після тривалої і непростої підготовки Тетяна Вахромєєва отримує багато берестових полотен різної величини. Тепер матеріал сам диктує, який малюнок має на ньому з’явитися.
– Рельєф берести дуже індивідуальний. Частину роботи до тебе вже намалювала сама природа, – продовжує Тетяна Володимирівна. – Дивишся на якийсь виступ, плямку, пігмент на корі – і вмить виникають образи. Важливо також не замальовувати всю бересту, як полотно. Цей матеріал повинен дихати – у цьому цінність. До того ж, не всі кольори пасують бересті. Наприклад, ніколи не пишу червоним, фіолетовим, зеленим. І, навпаки, часто використовую сірий, коричневий, жовтий, білий, чорний.
Спочатку Тетяна Вахромєєва робить малюнок олівцем, а вже потім починає працювати масляними фарбами.
– За той час, що створюю одну картину на бересті, я могла би зробити сім картин на полотні. Адже лише на підготовку берести витрачається близько місяця, – зізнається художниця. – Коли картина не вдається, доводиться все зіскрібати пальцем і починати спочатку.
У колекції чернівецької художниці не лише культові споруди та біблійні образи, а й пейзажі, натюрморти, портрети, міфологічні сюжети.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами