Ця ідея не нова, але саме зараз, в умовах повномасштабної війни та блокування економічних зв'язків з агресором, вона набуває реальних обрисів та шансів на реалізацію, зазначив у інтерв'ю виданню Інтерфакс начальник Чернівецької ОВА Руслан Запаранюк, пише Медіа агентство АСС.
Наші новини є у Facebook
Насамперед завдяки унікальному географічному розташуванню, розповідає посадовець. Чернівецька область має найдовший кордон з Румунією, а отже - з Європейським Союзом. Це створює колосальні можливості для розвитку транскордонної торгівлі, туризму, культурного обміну.
Наразі ж транспортна інфраструктура в регіоні не відповідає цим викликам. Залізничне сполучення з ЄС відбувається через застарілі пункти пропуску, з перевантаженням на станціях через різницю в ширині колії. Це створює додаткові витрати часу та коштів, знижує конкурентоздатність українських товарів на європейських ринках.
За попередніми розрахунками, пропускна здатність цієї гілки може скласти до 15 пар поїздів на добу, каже Руслан Запаранюк. Це дозволить збільшити обсяги експорту української продукції - зернових, металів, деревини, продуктів харчування. А також забезпечить стабільний імпорт критично важливих товарів - палива, техніки, медикаментів.
Реалізація цього проєкту матиме колосальне значення для багатьох галузей та громад. Насамперед він дасть потужний поштовх для розвитку експортно-орієнтованих підприємств регіону. Адже вони зможуть швидше, дешевше та зручніше доставляти свою продукцію на ринки ЄС. Це особливо актуально для аграрного сектору Буковини, який є одним з лідерів з вирощування плодово-ягідної продукції.
Продовження євроколії також матиме значний соціальний ефект. Адже це нові робочі місця на будівництві та обслуговуванні магістралі, розвиток сервісної інфраструктури вздовж неї, зростання доходів місцевих бюджетів. А головне - це нові можливості для мобільності та комфорту буковинців, які зможуть швидко та зручно подорожувати до європейських країн без зайвих митних процедур.
Це відкриє нові можливості для розвитку міжнародної торгівлі, туризму, культурного обміну. Адже наразі залізничне сполучення між цими країнами ускладнене через різницю в ширині колії. А євроколія усуне ці бар'єри та перетворить Чернівці на ключовий транспортний хаб у регіоні.
Чернівецька ОВА активно просуває цей проєкт на національному та міжнародному рівнях, зазначив начальник ОВА Руслан Запаранюк:
«Ми розуміємо, що його реалізація потребує серйозних ресурсів та злагодженої роботи багатьох сторін. І перші важливі кроки в цьому напрямку вже зроблені.
Так, у січні 2024 року АТ «Укрзалізниця» подало проєктну пропозицію на розробку проєктної документації у рамках конкурсу CEF 2023 Transport Call. Вона передбачає реконструкцію залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на ділянці Львів-Чернівці-Вадул-Сірет-Держкордон. 50% вартості проєкту планується покрити за рахунок гранту ЄС, а ще 50% - за рахунок власних коштів УЗ, держбюджету та кредитів. Результати розгляду заявки очікуються вже в червні-липні 2024 року».
Орім цього, Укрзалізниця вже звернулася до Мінінфраструктури з пропозицією виділити частину фінансування у рамках нової бюджетної програми з розвитку мережі TEN-T. А також планує вже в III кварталі 2024 розпочати передпроєктні роботи, які включатимуть збір вихідних даних, визначення обсягів та орієнтовної вартості будівництва, оцінку впливу на довкілля.
Ці кроки свідчать, що процес будівництва євроколії Чернівці-Вадул-Сірет вже запущено і перебуває на стадії активної розробки.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами