Колись мені казали прислів’я: “Ми цінуємо тільки тоді, коли втрачаємо”. Майже така ж історія сталася із рекламою. Для самих медійників не секрет про вагоме місце реклами, як для бізнесу, так і для українців. Під час відряджень, не залежно у якому регіоні знаходилася, чула від аудиторії, що вони втомилися від реклам. Зараз ж я чую, що починають втомлюватися від марафону новин і вже чекають, коли повернуть рекламу на екрани. Як все змінюється…
З початком війни зупинилися бізнеси, рекламний бюджет також у першу ж чергу. Адже ніхто не знав як далі існувати, а витрати на рекламу іноді можуть перевищувати інші категорії. Тому рекламний бюджет довоєнного існування перейшов на релокацію, заробітні плати або підтримку армії. І саме в цей момент українці зрозуміли, що реклама – це не лише про “купи у нас”. Піар став голосом брендів.
Комунікувати потрібно було швидко і повідомлення про позицію компанії чи бізнесу чудово сприймалися саме через офіційні соціальні мережі. Ті, хто не мовчав з перших днів й відкрито говорив про війну, підтвердили свою репутацію в очах споживачів.
Згодом, коли компанії зрозуміли, що без рекламних бюджетів бізнес припиняє приносити гроші, вони почали обережно збільшувати витрати. Запускалися, як й Ілон Маск, із діджиталу. Раніше був великий рекламний бюджет і кілька запусків, а під час війни стали менші вкладення і одразу перевірка швидкого результату.
До того ж, під час війни відбулося й чітке розподілення за медіа-ресурсами і як наслідок, впливами на аудиторії. Соціальні мережі добре працювали для маркетингу та прямої реклами — таргетована реклама, онлайн продажі та надання консультацій. Крім того, можна було використовувати і для іміджевої PR-історії — додавати сторітелінг, створювати челенджі, робити колаборації з блогерами.
З нового боку розкрився інфлюенс-маркетинг. Блогери не створювали картинки, а показували реальність у якій живуть усі українці. Тому рекламні меседжі й інтеграції почали сприйматися від блогерів та лідерів думок як поради, рекомендації, а не просто нав'язування реклами. Ви також відписалися від більшості? Ще більше зросли мікро-блоги й волонтерські групи, адже актуальність й перевіреність інформації вийшла на перших план.
Що ж сталося із класичними рекламними роликами? Не важливо, як давно Ви не дивитеся телебачення – реклама все одно Вас наздожене. Наведу кілька прикладів реклам, які раніше одразу приходили на думку українцям під час спілкування. Знаєте чому? Вони були яскраві, демонстрували позитив й веселощі та рекламувалися, частіше всього, зірками.
Війна оголила рекламний бізнес. Наразі формується зовсім новий ринок та усвідомлення реклами:
Наприклад, був рекламний меседж: “Інвестуй і заробляй на нерухомості”, став – “Збережи свої гроші в надійному активі - нерухомості, з можливість майбутнього заробітку”.
(реклами Київстару та Нашої Ряби 2022 року)
Як людина-блокнот, я б хотіла зафіналити цю статтю короткими порадами для місцевого бізнесу. По-перше, Ви – неймовірно круті, що продовжуєте працювати. По-друге, не зупиняйтеся, розвивайтеся:
Наостанок, ми продовжуємо підтримувати економіку, боротися за кожний день, тому ризикуйте. Я готова це зробити з Вами – на невідомий термін київська Інна стає чернівецькою. Обіймаю, бережіть себе!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами