Чи повинен лікар давати мобільний телефон
Сімейний лікар, терапевт або педіатр, надають первинну медичну допомогу під час особистого приймання пацієнта в закладах первинки. В разі, якщо стан пацієнта потребує особливої уваги та постійного зв'язку, лікар може вирішити надавати медичну допомогу дистанційно, за допомогою мобільного телефона.
Але лікар не зобов'язаний на вимогу пацієнта надавати йому свій особистий номер мобільного телефону. Зазначається, що медичні послуги, які надають терапевт, сімейний лікар або педіатр, не належать до екстрених, тому лікар самостійно вирішує, який номер телефону давати пацієнтові — власний, контакт-центру або рецепції (реєстратури) закладу.
Національна служба здоров'я України зазначає, що в разі виникнення екстреної ситуації, коли потрібна невідкладна допомога, можна телефонувати до 103 або самостійно їхати до приймального відділення лікарні. Вони працюють цілодобово, і такі випадки не потребують направлення від сімейного лікаря. В неробочі дні та години в амбулаторіях зазвичай працює черговий кабінет, туди також можна звернутися, коли у вашого сімейного лікаря вихідний.
Чи повинен сімейний лікар відповідати на дзвінки
Лікар самостійно вирішує, чи надавати особистий номер телефону пацієнтам, якщо так, то в які дні та години відповідати на повідомлення чи дзвінки. Якщо ви отримали особистий номер лікаря, домовтеся, в яких ситуаціях та в який час можна звертатися.
Якщо лікар не відповідає на повідомлення або не підіймає слухавку, це може означати, що він зайнятий, веде прийом. В повідомленні чи телефоном краще одразу себе назвати і розповісти про проблему.
В Національній службі здоров’я України нагадують, що лікар або лікарка є людиною, а не цілодобовим сервісом. Лікарі мають визначені робочі години та вихідні, мають право обирати спосіб зв’язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки й повідомлення.
Отримуйте новини в Telegram