61,7% українців підтримують норму закону про обслуговування українською мовою, яка набула чинності 16 січня. 34% опитаних мають протилежну думку. Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного інституту соціології, яке проводили з 27 січня по 1 лютого, пише ІА АСС з посиланням на Громадське.
Так, найбільше нову норму закону підтримують жителі західної та центральної України (79,4% та 66,2% відповідно), найменше — жителі східної України (38,8% підтримують, 55,8% — ні).
У південних областях закон підтримують 49% опитаних, не підтримують — 46,2%. На Донбасі підтримують 59,5%, не підтримують — 32,1% (однак слід враховувати, що на Донбас припадає лише 84 з 1205 опитаних респондентів і що опитування там проводили лише на контрольованій Україною частині регіону).
Новини ІА АСС є у Viber
Його проводив КМІС із 27 січня до 1 лютого методом особистого інтерв’ю з використанням планшетів. Опитали 1 205 респондентів, що проживають у 86 населених пунктах усіх регіонів України, крім анексованого Криму та тимчасово окупованих територій Донбасу. Вибірка репрезентативна для населення від 18 років.
Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і без урахування дизайн-ефекту) не перевищує: 2,9% — для показників, близьких до 50%, 2,5% — для показників, близьких до 25%, 1,9% — для показників, близьких до 12%, 1,3% — для показників, близьких до 5%.
Читайте також: Обслуговування недержавною мовою: за тиждень надійшло близько 200 скарг
З 16 січня в Україні набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську.
Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи-підприємці та інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають надавати інформацію про товари та послуги, а також обслуговувати людей саме українською.
Це стосується як продавців, так і виконавців. Де б ви не отримували послугу ㅡ у супермаркеті, банку, кав'ярні чи інтернет-магазині ㅡ вас мають обслуговувати державною мовою.
Водночас інформація може дублюватися іноземною мовою, а на персональне прохання клієнта обслуговування можуть проводити мовою, що прийнятна для обох сторін.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами