Не всі лікарі дотримуються правил. Є випадки, коли вони вимагають гроші за прийом чи аналіз крові, хоча вони мають бути безоплатними, пише Українська правда.
Що робити, коли сімейний лікар, педіатр чи терапевт порушує права пацієнта, розповів голова Національної служби здоров'я Олег Петренко.
Найперше ознайомтесь, що ж вам гарантує держава безоплатно. Лікар, з яким ви підписали декларацію, має лікувати ГРВІ, грип, отруєння та інші найпоширеніші хвороби, а також за бажанням ви можете спостерігати у нього неускладнену вагітність.
Петренко радить: якщо від вас вимагають кошти за перераховане, змініть лікаря.
Анулювати підписану раніше декларацію можна будь-коли. При чому йти до "поганого медика" для цього не потрібно. Ви просто підписуєте нову декларацію з новим лікарем, стара автоматично розривається, це бачить електронна система і НСЗУ, яка платить гроші за ваше обслуговування
– Складніше так зробити у маленьких містах, де монополія, бо там особливо вибору немає, – каже голова НСЗУ. - Хоча і там з’являються лікарі-ФОПи, які починають користуватися популярністю.
Якщо у вас вибору нема, то перший етап скарги – керівник закладу та місцева влада, додає Петренко.
– Ми завжди пояснюємо, що заклад належить місцевій громаді. Це відповідальність і прямі повноваження місцевої влади. Ми забезпечуємо державні фінансові гарантії. Ви виконуєте умови – ми оплачуємо роботу.
У Національну службу здоров’я можна скаржитися, якщо:
Наразі є три способи поскаржитись в Національну службу здоров’я:
Через сайт можна написати заяву і відправити. Це буде підставою для розгляду, запевняє керівник НСЗУ.
Важливо: ви повинні вказати свої реальні контакти, прізвище, ім’я і лікаря чи медзаклад, що порушив ваші права:
– Ми маємо переконатися, що це реальна людина, яка готова свідчити. Має бути документ. НСЗУ не може розірвати договір лише через: "Нам подзвонили і розказали", – пояснює Петренко.
Він додає, що у службі є відділ моніторингу, який може рекомендувати призупинити оплату чи розірвати договір, якщо є підстави. Поки таких прецедентів ще не було.
Читайте ще: Впливовий АССпект: Як і що лікує сімейний лікар?..
Петренко пояснює: наразі перевіряти медзаклади можуть лише за зверненням, але невдовзі запрацює й автоматичний моніторинг, який робитиме електронна система.
Якщо вона виявить підозрілі речі, чи НСЗУ побачить, що у медзакладі міста N багато скарг, служба вимагатиме пояснень від керівника.
– Якщо це не допоможе, буде виїзна перевірка, за результатами якої можуть вирішити розірвати договір чи навіть передати документи до правоохоронних органів, – додає Петренко.
Поскаржитися в МОЗ можна на офіційному сайті МОЗ через:
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами