Під час нещодавнього візиту до Чернівецької області міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що згідно із Програмою розвитку регіональних аеропортів, держава готова прийняти у власність злітно-посадкову смугу Чернівецького аеропорту, щоб відремонтувати її до належного стану . Рішення лише за Чернівецькою міською радою.
- Обслуговування, термінал будь-які інші речі залишаються у комунальній власності. Це нормальна практика партнерства. Потрібно просто рішення міської ради. Все в руках міської ради. Ми готові. Передаватись буде виключно злітна смуга, не аеропорт. Поки що інтенсивність рейсів все ще не висока, хоча приріст пасажирів за минулий рік вагомий, - зазначив Володимир Омелян, міністр інфраструктури.
Приріст пасажирів Чернівецького летовища у 2018 порівняно з 2017-м роком склав 51 відсоток. Загалом чернівецький аеропорт за рік прийняв 73 тисячі пасажирів. Такі цифри є досить гарною динамікою розвитку комунального підприємства.
Потужності летовища можна збільшити до мільйона пасажирів на рік, наголосив міністр Володимир Омелян.
Залишається головна проблема, що не дозволяє розвиватись – капітальний ремонт смуги та реконструкція аеропорту. Журналісти ІА АСС намагались зібрати різні думки, як можна вирішити проблему.
- Свого часу держава не змогла утримувати аеропорти і передала їх на регіони. Ми бачимо, що не кожен регіон зміг зберегти летовище. Чернівцям це вдалось. Зараз в нас є нова світлосистема, інфраструктуру підтримуємо в порядку, - каже Борис Морський, директор комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Леоніда Каденюка, - Та сьогодні усі аеропорти сертифікуються за міжнародними правилами, і ми також маємо цим вимогам відповідати. Нам потрібно робити реконструкцію перону, злітної смуги. Далі – необхідна реконструкція аеровокзалу, тому що будувався він 85 років тому зовсім для інших літаків, для інших типів польотів. Проблема, що смугу і перон ремонтували шматками, певними ділянками і це має певний термін зношеності. Тому поки чекаємо на капітальну реконструкцію, ми змушені підтримувати усе в належному стані.
Нагадаємо: З Чернівецького аеропорту знову будуть рейси до Бергамо та Анталії
Є кілька варіантів, які пропонує держава, як розвивати регіональні аеропорти. Це і передача злітно-посадкових смуг державі, і залучення міжнародних концесіонерів, які реконструюють аеропорти. Наразі в нас створена робоча за моєю ініціативою та розпорядженням секретаря міської ради. До неї увійшли чиновники різних управлінь міської ради, працівники аеропорту, представники обласної ради. Потрібно все добре вивчити і вирішити, що робити. Аби аеропорт розвивати, і щоб місто не втратило, а лише виграло від такого рішення. Зрозуміло, що стан злітно-посадкової смуги впливає на кількість рейсів та авіакомпаній, з якими ми можемо співпрацювати, - зазначив керівник Чернівецького аеропорту.
Про нинішній стан чернівецького аеропорту розповів Олег Пилип`як, заступник директора ДЖКГ Чернівецької міської ради.
- Аеропорт – комунальне підприємство, яке передали місту від обласної ради. На сьогоднішній день аеропорт має приріст. 73 тисяч пасажирів прийняли у 2018. Це більш, як на 50 відсотків перевищує показники попереднього року. Разом із тим, ми маємо готовий проект реконструкції міжнародного аеропорту на 538 мільйонів гривень. Це капітальний ремонт перону та нарощування смуги до 2500 метрів, як передбачено міжнародними вимогами. Проект можна втілювати хоч завтра. Але на сьогоднішній день всі розуміють, що ані міська, ні обласна рада не можуть виділити таку суму на реконструкцію летовища. Тому або передається злітна смуга у державну власність, або передавати аеропорт у концесію міжнародним компаніям, фінансовим групам, які беруть на себе зобов’язання зробити комплексний ремонт та мають можливість залучити інші авіакомпанії, туристів. Передача смуги державі дасть можливість капітально відремонтувати смугу, побудувати новий термінал та збільшити пасажиропотік, - зазначив чиновник.
Читати ще: На реконструкцію Чернівецького аеропорту виділять 200 тисяч
Який варіант обрати для стратегічного розвитку аеропорту, та що зробити у силах міської влади, розповів ІА АСС заступник міського голови Володимир Середюк.
Зараз створена робоча, група, ми розглядаємо декілька напрямків, як можливо розвинути аеропорт. Стратегічний стосується передачі смуги у державну або приватну власність, і поточна ситуація – це стан центральної частини смуги та підтримка її у належному стані, - В. Середюк
- Силами міської влади потрібно відремонтувати насамперед центральну частину смуги летовища, щоб він не зупинив свою роботу. На це орієнтовно потрібно 25 мільйонів гривень. Відповідне завдання вже дали Департаменту житлово-комунального господарства міської ради, - сказав В. Середюк.
За даними ДЖКГ, першочергово необхідно відремонтувати 22 тисячі квадратних метрів центральної частини злітно-посадкової смуги Чернівецького аеропорту, відновити асфальтне покриття. Поки вирішили робити це цього року, поступово, аби зберегти летовище до глобальної реконструкції.
Якщо смугу аеропорту вирішать передати у державну власність, ремонт та обслуговування буде здійснюватись за державні кошти. Поруч із цим місто втрачає можливість фінансувати будь-які роботи, а отже – контролювати ці процеси.
Ще більші ризики від передання Чернівецького аеропорту на умовах концесії. Адже у цьому випадку ідеться не лише про передачу смуги а й усього аеровокзалу на десятиліття у приватну власність.
Публікація створена за матеріалами ІА АСС та UA: Українське радіо Буковина, Автор: Майя Гуменна
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами