Петро Продан, начальник КП «Чернівецьке тролейбусне управління»:
«Чернівецьке тролейбусне управління на сьогодні є збитковим. Я прийняв підприємство з балансовими збитками в межах 30 мільйонів гривень. Наше підприємство по збитковості входить у десятку найзбитковіших тролейбусних підприємств в Україні.
Основна причина – це те, що підприємство не заробляє у зв’язку із введеними карантинними обмеженнями. Тролейбуси перевозять тільки сидячих пасажирів. Відповідно, доходи від перевезень за 2020 рік впали на третину. Якщо у 2019 році підприємство більш-менш стабільно працювало і збитковість була у межах 15 млн. грн., то за минулий рік вона зросла вдвічі. На фоні збитковості підприємство працювало: людям платили зарплату, закуповували запчастини, ремонтували тролейбуси. Для того, щоб працівникам платити зарплату, закуповувати запчастини, паливно-мастильні матеріали підприємству потрібно більше 140 млн. грн. в рік. Ця сума є непідйомною, коли підприємство не возить пасажирів.
Друга причина – необґрунтовані витрати на ремонт тролейбусів. У нас 99 тролейбусів, з них 95 задіяні для перевезення пасажирів. З цих 95 машин ми щоденно випускаємо на лінію 60-63 тролейбуси. 10 машин – це резерв, а решту ми ремонтуємо. На добу ми з ремонтних боксів випускаємо до 10 справних машин. Витрати на закупівлю запчастин у січні цього року і у минулому році сягали від 1 до 1,2 млн. грн. До лютого 2021 року закупівля запчастин проводилася хаотично і з порушеннями. Ми цю систему зламали і у лютому ми купили запчастин на 700 000 грн., нам вдалося зекономити 500 тисяч гривень.
Наступний чинник – це необґрунтоване збільшення фонду заробітної плати за рахунок введення посад, які були або надлишковими, або їх наявність не впливала на технологічний процес. Коли ми провели аналіз штатної чисельності і переліку посад, я зробив висновок, що було багато посад, які були введені з метою отримання завищених зарплат. Більше того, аналіз засвідчив те, що на підприємстві 63 працівників працювали за сумісництвом. Були й випадки, коли суміщення не стосувалося профільної діяльності працівника. Проаналізувавши цю ситуацію, зрозуміли, що це чисте викачування грошей з фонду заробітної плати. У місяць це було в межах 130 тис. грн.
Окрім цього, я побачив, що на підприємстві відсутня управлінська вертикаль. Тут були служби, які дублювали функції одна одної. Ми припинили цю практику, і я вніс пропозицію про оптимізацію штатної чисельності тролейбусного управління. Коли я провів аналіз, скільки апарату та інших фахівців обслуговують водіїв (а їх у нас 111), виявилося, що їх - 500 чоловік. І отримують вони доволі немалі зарплати.
Новий штат, створення управлінської вертикалі дасть можливість ЧТУ в рік зекономити щонайменше 22 мільйони гривень. Це при тому, що заробітні плати водіям, кондукторам, технічним працівникам залишаються такими ж самими, а понад 60 % посад ми збільшили посадові оклади. Навіть збільшивши працівникам зарплату, ми матимемо в місяць економію 1,1-1,2 мільйони гривень».
Отримуйте новини в Telegram
Дізнавайтесь інші новини Буковини.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами