Лабораторія екологічних досліджень запрацювала тут з нинішнього навчального року. Колби, пробірки, проводи, шумоміри, дозиметри, термометри та ще чимало інших приладів, які використовуватимуть учні для досліджень. Ось так працює пристрій «Енштейн».
ІГОР КОЗАЧУК, ЛАБОРАНТ ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Цей прилад вимірює тиск, відстань, температуру, ультрафіолет, серцебиття – це універсальний прилад».
У лабораторії навчального закладу все комп’ютеризоване. Навіть періодична система хімічних елементів Менделеєва і та електронна.
ГАННА ШОВА, ВЧИТЕЛЬ ФІЗИКИ ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Є пульт, який вибирає атомний номер вверху, а потім натискаєш на номер параметра. Є можливість про всі елементи мати всю інформацію і головне – дуже швидко».
Пріоритетним напрямком тут є вивчення технологій енергозбереження. 2 роки поспіль учні Глибоцького ліцею беруть участь у проекті «Школа енергії», який реалізовує Асоціація «Енергоефективні міста України». Завдяки цій ініціативі молодь навчилася проводити енергоаудит та зрозуміла для чого він потрібен.
ІННА КОЗАЧУК, УЧЕНИЦЯ ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Це цікаво тому, що ми можемо це використати в своєму майбутньому, адже вкладаючи трохи більше спочатку, ми не витрачаємо потім надзвичайно дорого. Це буде заощадливо для нас та нашої країни. Вимикаю вдома за всіма світло, намагаюся більше освітлювати кімнати сонячним освітленням, а не через лампи».
Юнаки та дівчата повели енергоаудит в самому навчальному закладі та навіть своїх домівках. Робили це за допомогою приладів з набору юного енергоаудитора, який отримали за участь в проекті.
МАРІЯ ХОМІЦЬКА, УЧЕНИЦЯ ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Я можу виміряти температуру стіни. Наводимо лазар і бачимо, що температура стіни 26 градусів за Цельсієм. Якщо буде надто холодна стіна, то можна буде її утеплити, щоб тепло не виходило. Мені було цікаво дізнатися про проблеми, які у нас є в ліцеї. І саме ці прилади нам в цьому допомогли. Я думаю в майбутньому, наша громада допоможе нам їх виправити, щоб наша школа стала більш енергоефективною».
Влітку юні науковці провели тиждень в Енергетичному таборі в Карпатах, де працювали над створенням макету «розумного будинку» та навіть виготовили міні сонячну панель.
АЛІНА ЯНЧУК, УЧЕНИЦЯ ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Коли сонячні промені потрапляють на неї, виробляється електроенергія, що відкладається в акумуляторі. Ось цей прилад дозволяє нам використовувати цю електроенергію, заряджаючи різні прилади: ноутбуки, телефони».
Грантові програми щодо енергоефективності – ще один напрямок роботи учнів разом із вчителями. Завдяки проекту «Залиши після себе відбитки взуття, а не сміття» вдалось закупити в лабораторію все необхідне устаткування. Дослідницький кабінет обійшовся у 162 тисячі гривень, з яких 40 тисяч – кошти ОГТ, 10 – навчального закладу, решта профінансував Корпус Миру.
ДМИТРО ГЛОБАК, ДИРЕКТОР ГЛИБОЦЬКОГО ЛІЦЕЮ: «Більшість коштів було зібрано за допомогою волонтерів. Наша заявка була розміщена на сайті, де кожен американець мав можливість зробити свій внесок в фінансування даного проекту».
Зараз заклад подав заявки на участь у ще кількох проектах, зокрема «Енергетичний сталий розвиток громади», а ще у найближчих планах придбати для лабораторії тепловізор.
Джерело: "Буковина"
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами