Ситуацію з отруєнням дітей, яка минулоріч трапилась у Давидівській ЗОШ, обговорювала з Головнийм державим санітарним лікарем Чернівецької області Наталею Гопко Людмила Григорчук у програмі «Суть речей» на радіо «Станція 103. 2 FM»
Людмила Григорчук: Пані Наталю, прокоментуйте, яка сьогодні ситуація у Давидівців, Сторожинецького району? Що із дітьми, які захворіли? Чи були нові випадки?
Наталя Гопко: Випадок, який завдав великого занепокоєння, великого пережиття. Адже саме діагноз: отруєння невідомою речовиною в школі, в закладі, де приміщення охороняється і навчаються діти з кількох населених пунктів. Хворіють діти різних класів, різного віку, без жодної системи в подіях. Не має жодної обставини, яка б їх пов’язувала. Я б не хотіла заглиблюватися в ту історію, адже мова йде не про постійний шкідливий чинник, а про занесенення речовини, яка завдала, спричинила отруєння. Нових випадків не було. Ми пам’ятаємо ситуацію, коли у діток, які були серед постраждалих тоді, відмічалися схожі до первинних клінічних ознак пізніше, але після огляду сторожинецьких лікарів, зробили висновок, що це не отруєння, це не новий спалах. Насправді, клінічні ознаки, які спостерігалися у дітей, в період спалаху: і тривога, і занепокоєння, і задуха, такі клінічні ознаки, які важко забути відразу. Тому дітям треба велика підтримка батьків, щоб повернутися до звичного життя, педагогів. Там проблема вирішувалися. Але, щойно ми дізналися про повторну паніку і про питання батьків, що у стінах школи існує певна небезпека, заступник мій, В’ячеслав Чернявський, спілкувався з батьками, мали можливість відповісти на питання і це є прикладом того, наскільки частіше треба спілкуватися і з дітьми, і з їхніми батьками. Повідомляти про ризики і надавати відповіді на ті питання, які їх насправді цікавлять.
Людмила Григорчук: Є інформація від правоохоронців, яким чином занеслася речовина?
Наталя Гопко: Зараз я не можу дати відповідь на це питання.
Людмила Григорчук: Відновлене навчання? Діти вчаться?
Наталя Гопко: Так. Ситуація, якою опікувалися ми, вона була не зовсім епідемічного спрямування. Оскілки всі моменти, які могли бути пов’язані з перебуванням у закладі, всі були відпрацьовані, всі речовини, вода, повітря, поверхні, харчові продукти, все було методом отримання результатів кожного наступного дослідження відкинуті. Але це була та ситуація, коли треба було спрацювати на перебільшення, відпрацювати всі, навіть абсурдні версії, щоб не пропустити нічого. Це було виправдано, правильно і для мене особисто наскільки було важливим відповідь на питання, що стало причино, яка речовина, як воно було занесено, це теж важливо, але не менш важливим було відповісти на запитання, чи можна відновити навчальний процес у закладі. Зроблені певні висновки, введено охорону. Відпрацьовано багато інших моментів організаційних і мабуть керівники інших закладів ця ситуація навчила. Але ті всі заміри, які були проведені, щоб прийняти рішення про відновлення навчального процесу, вони переконали нас, що навчання можна відновити.
Фото: АРХІВ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами