В програмі "Суть Речей" в.о. голови Асоціації перевізників Чернівців Микола Альбота та депутат міської ради Іван Гончарюк намагалися вияснити, звідки взявся тариф у 5 гривень
Микола Альбота: Тарифи піднімали два роки тому назад. Давайте приведемо в приклад якесь підприємство, там працює 175 чоловік, 44 автобуси. За місяць вони спалюють 60 тон палива. Якщо 8 гривень різниці складає між тим тарифом і цим, і вартістю палива, то це 480 тисяч в місяць, тепер мінімальна заробітна плата. Якщо ми навіть не беремо тарифні ставки водія 1 класу, 2 або 3-го. Ми беремо по мінімуму. Це 1600 гривень піднялася заробітня плата, на 175 чоловік, це 250 тисяч іще маємо. Я не взяв ні податки, ні запчастини, нічого більше. Я взяв чисту суму. Уявіть собі ситуацію, ця цифра 700 тисяч в місяць. Якби перевізники заробляли такі кошти, то вони кожні 3 місяці купували нове авто.
Я розумію чернівчан, розумію сьогоднішнє обурення, бо 2 гривні піднімати одномоментно – це неправильно. Закон України говорить наступне, якщо у складовій формулі визначення тарифу щось збільшилося на 10 відсотків, то тарифи зобов’язані передивлятися. Скажіть мені будь ласка, підскочило паливо, ніхто біля заправки не робить мітинги. Чому не піднімати ціни на 15-20 копійок, тоді чернівчани нас би зрозуміли. А так від нас документів вимагають, кому змінити, розрахунки, пасажиропотік змінити. Як це ми можемо зробити, як пасажиропотік змінити ми можемо? Треба порахувати пасажирів. Без проблем. Встановили на кількох маршрутах чеське обладнання, щоб і з електронним квитком можна було працювати і GPS навігацією, і пасажирів рахувати. Ми з чехами переговорили, вони сказали, яка похибка буде. Кажуть, що через наші вузькі двері буде проблема в тому, коли пасажири пропускають один одного при виході, то, повертаючись в салон, його порахують як ще одного пасажира. Але похибка невелика, 8-10 відсотків. Працювали ми, жовтень, листопад, грудень, лютий, січень і в середині березня у нас зняли обладнання в повезли в Київ. Там теж хотіли обладнання. Ми домовилися з чехами, вони самі встановили, приїхали. Це відома чеська компанія. Вийшла похибка десь 12%, десь 11%, приїжджають чехи назад через півроку, коли відпрацювали в Києві і Одесі. Роблю прес-конференцію в міській раді. Вони показують все, як працює обладнання, як працює електронний квиток. Ви думаєте, це когось зацікавило?
Людмила Григорчук: Але там була умова, що обладнання окуповуватиметься з тарифу. Треба було підняти ціну на одну гривню.
Микола Альбота: Так. Якщо ми покращуємо щось, то за це треба платити.
Людмила Григорчук: Але людям легше не буде їхати, не комфортніше, не чистіше, чому людина має платити ту гривню?
Микола Альбота: Ми показали пропозицію, що це можна зробити. Це обладнання, яке працює з центром, воно може дати інформацію, скільки в автобусі є людей, де ДТП, любе. Єдиний квиток теж тут підходить.
Людмила Григорчук: Ви добре орієнтуєтеся в цифрах, то скільки перевізник порахував має бути тариф у маршрутках?
Микола Альбота: Це десь від 4.50 до 5 гривень. По-різному на різних маршрутах.
Людмила Григорчук: Пане Іване, депутати серйозно поставилися до цієї проблеми, прийняли мораторій до 1 квітня.
Іван Гончарюк: Фракція Народного контролю за це рішення утрималася. Проблему треба вирішувати, не замовчувати. Ми були не проти, оскільки ситуація досить напружена, люди просто не мають звідки платити, тому підвищення тарифів воно боляче вдарить по кишені тих самих підприємців, це буде болюче. Можливо, що тариф підніметься, але ми досить не вивчили достеменної картини пасажиропотоку і ми не можемо говорити чи доцільно піднімати тарифи. Я уважно слухав свого візаві і він сказав декілька ключових речей, що потрібно працювати краще. Дійсно, я сьогодні заходив в 35 маршрут і прикро, коли старенька бабця з торбами сидить у іншого пасажира над головою і цілу дорогу місить його цими торбами. Водії набивають під самий дах ці маршрутки. Люди їдуть одне на одному, взимку там дуже холодно, влітку – неймовірно спекотно. Про умови комфортні мова йти не може. Попередньо, кілька років тому піднімали тариф, але до тепер ситуація не змінилася, є перегруз, під шансон, який вони включають, їдеш з сумками на голові, де одне вільне місце залишається, це у водія на колінах. Не дуже комфортно говорити про підвищення тарифу. Ми розуміємо, що кожен хоче заробити, але треба створити умови, за які треба буде платити.
Людмила Григорчук: Але перевізники ніколи не говорили, що вони підніматимуть тарифи і за це покращать умови.
Іван Гончарюк: Та люди готові платити більше, але щоб їхати було комфортніше.
Микола Альбота: Є депутати і міська влада, і коли ми говорили, то зразу запропонували наступне. Є 5 гривень і перевізник має зобов’язатися хоча би одну нову машину до кінця цього року. Це можливо, бо перевізник не викладе гроші і не купить за 65 тисяч умовних одиниць автобус, він повинен піти в банк і взяти кредит, а для цього ти маєш принести розрахунки. На 5 гривень банкіри погоджуються кредитувати.
Нагадаємо, 52 заплановано, 49 виїхало, 29 зламалося. Це все про тролейбуси Чернівців. Колапс триває
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами