Тролейбуси, які місто купило ще наприкінці минулого року, потроху виходять на свій маршрут
Це вживані машини, які міська рада придбала у столиці Словаччини Братиславі. Нагадаємо, два тролейбуси вже курсують містом, ще 10 - запускають в роботу цього тижня.
Читайте ще: У Чернівці повернулися "тролейбуси-гармошки"
В місті тепер тривають дискусії, які тролейбуси варто купувати, нові чи вживані. Думки різняться. Міський голова і частина депутатів пропонують взяти кредит і придбати нові машини, щоб зняти проблему електротранспорту у Чернівцях надовго.
Кредит не такий страшний, як деякі кажуть, - Василь Максимюк за придбання 50 нових тролейбусів
Інші ж переконують, що спочатку треба купити вживані, а потім потроху поповнювати тролейбусний парк - новими.
Зокрема, в програмі "Суть Речей" депутати міської ради Олександр Пуршага, Андрій Ілюк та Віталій Гавриш висловили свою думку щодо цього питання.
Олександр Пуршага: Багато в сторону депутатів всяких осудів, чому ми не проголосували за кредит на купівлю нових тролейбусів. Шановні колеги, дуже проста в мене відповідь, якщо би ми взяли кредит і 2 роки сплачували комісію, за ці відсотки ми могли би купити приблизно 40 тролейбусів вживаних. Ми не говоримо просто так, щоб сказати, ми закупили вже 12 тролейбусів вживаних, кожен вартує до мільйона гривень. Це я округлив. Сьогодні не є проблема купити вживані тролейбуси і ними користуватися, це тролейбуси чехословацького виробництва, пристосовані до нашого парку, багато «Шкод» у нас вже було і ми готові їх обслуговувати. Не потрібно брати кредит і брати на себе цю ношу, покласти на плечі наших місцян. Підтримують також мої колеги, що ми маємо певні кошти на депозиті, ми можемо тролейбуси купити, кредит - це є правильний напрямок.
Віталій Гавриш: Питання таке, яке воно поставлено, воно є неправильним. Міста, які прогресивні, які далеко в цьому напрямку пішли, це Львів і Вінниця. Вони пішли іншим шляхом. Вони не закуповували нові тролейбуси, трамваї і автобуси. Вони в першу чергу реорганізували свою маршрутну сітку. Не накладалися маршрутні таксі, транспортні засоби на рух тролейбусів, які робили маршрути економічно невигідними. Коли приїжджала маршрутка і забирала всіх пасажирів з тролейбуса. Ще ми не маємо досвіду ремонту нових тролейбусів. Львів і Вінниця мають цехи капітального ремонту. Вони почали ремонтувати, почали з старих тролейбусів і тепер вони мають повний функціональний цех і можуть дозволити собі нові тролейбуси. І ще одне питання в купівлі тролейбусів. Варто міняти ще і підстанції, бо більша частина втрат саме на підстанції і на мережах. Розвиток саме мережі тролейбусів теж є питанням важливим. Тому, якщо ми просто купимо тролейбуси, ми через декілька років матимемо таку ж ситуацію, лиш матимемо ще й відсотки.
Людмила Григорчук: Як краще, купувати відразу ж велику кількість тролейбусів, чи розтягнути купівлю транспорту на декілька років?
Віталій Гавриш: Треба якомога більше збільшити парк вживаних тролейбусів, щоб інтервал руху був мінімальний, щоб вони рухалися кожних 3-5 хвилин. А нові тролейбуси через 5 років вже потребуватимуть ремонту. Цього року треба купувати 30-40 тролейбусів мінімум вживаних і може 1-3 нових тролейбусів. Випробувати їх.
Андрій Ілюк: Після того, як це питання розглядалося на сесії, то ЗМІ, лояльні до влади розгорнули цілу кампанію з дискредитації на рахунок кредитів на тролейбуси. Людей переконують, що депутати проти тролейбусів, що депутати проти нових тролейбусів. То я хочу відповідально заявити, що жоден депутат не проти тролейбусів і вважає, що вони потрібні і що потрібно оновлювати парк, але не в такий спосіб. Уявляєте, наскільки безвідповідально міський голова підійшов до цього, що депутатам навіть не роздав проект рішення цього питання. Тобто нас хотіли змусити шантажем приймати рішення, брати на місто, вішати на чернівчан зобов’язання 8 мільйонів євро. Вирішувати питання замість тисячі людей за годину часу. Це ненормальний спосіб прийняття цього рішення. Я вважаю, що подивитися на цю ситуацію, яка сьогодні з курсом, ми не знаємо, який буде курс через місяць, не те, що говорити про рік чи два і брати кредит у валюті – це самогубство для міста. Тим більше, якщо міська рада запропонувала чіткий вихід з ситуації, скасовуємо рішення виконкому, підконтрольного Федоруку, щодо того, що бізнес Бурбаків, ринок Добробут, звільнений від сплати у соціально-економічний фонд розвитку міста, це близько 400 мільйонів гривень. Скасовуємо це рішення, хай державницькі народні депутати в лапках, Максим Бурбак, Микола Федорук беруть на себе відповідальні рішення, повертають ці кошти місту і ми ці кошти відразу ж спрямовуємо на купівлю тролейбусів і на ремонт доріг.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами