Члени виконкому Чернівецької міської ради обговорили на черговому засіданні питання надання дозволів на встановлення зовнішньої реклами в Чернівцях. Воно викликало активне обговорення через розміщення рекламних площин на зупинках громадського транспорту.
«Чому зупинки з рекламними конструкціями без конкурсу? Можливо, варто було би проводити торги? Багато людей хотіли б отримати рекламні конструкції на зупинках громадського транспорту, але не мають такої можливості саме через відсутність конкурсу. Бо МКП «Реклама» виставляє на продаж зупинку разом із рекламною конструкцією, але без проведення торгів. Ще й за розміщення реклами підприємці не сплачують. Хоча це діяльність, яка приносить прибуток», - сказав член виконкому Сергій Босовик.
У свою чергу, секретар виконкому Антоніна Бабюк розповіла, що місто не має коштів для облаштування зупинок. Проте їх потрібно будувати.
«Але необхідно розробити схему зупинок. Так, підприємець, який викуповує та облаштовує зупинку, повинен мати право розміщувати на ній свою рекламу. Але місто повинно розробити єдину форму зупинок. Зрозуміло, що підприємець встановив її, може розміщувати рекламу, бо він витратив кошти на цю зупинки. Але чому саме цей підприємець? Погоджуюсь, що мав би бути конкурс".
Читайте також: Чому у Чернівцях на зупинках громадського транспорту немає електронних табло, розповів Володимир Середюк
У такому разі, за словами секретаря виконкому, можна було би виставляти вимоги до облаштування. До прикладу, робити «розумну» зупинку, де люди можуть бачити на табло розклад руху, температуру тощо.
«Місто не має коштів, меценатство серед підприємців останнім часом не дуже поширене явище в нас, а зупинки встановлені без конкурсу, просто так. І часом власники облаштовують їх абияк. До прикладу, на Героїв Майдану та на проспекті Незалежності підприємець встановив зупинки лиш з 4 стовпчиками, лавицею та рекламою своєї організації», - каже А. Бабюк.
Натомість, у департаменті містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради розповіли, що згідно з типовими правилами, у процесі надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами проведення конкурсів і тендерів забороняється.
«Доцільніше визначитися із зовнішнім виглядом типової зупинки. Ви можете зобов’язати управління архітектури зробити запити про типову зупинку, яку ми зможемо розробити та представити на виконкомі. Але виставляти на торги можна лише зупинки, які визначені такими, але не облаштовані», - каже головний архітектор міста Наталія Хілько.
Також за словами Наталії Хілько, можливо зробити запити в організації, які займаються розробкою обладнання для зупинок громадського транспорту. Та прописати в умовах, що підприємець, який встановлює зупинку, має використовувати саме таку, прописану в умовах договору, конструкцію.
«Загалом же в законодавстві заборонена реклама на зупинках. Це наслідки попередніх рішень у місті. Вже була хвиля, коли підприємців зобов’язували встановити зупинку. Дозвіл на розміщення рекламою був компенсацією для них за облаштування об’єкту», - каже Н. Хілько.
Також заступник міського голови Володимир Середюк висловив думку, що надалі, якщо буде іти мова про конкурс, потрібно розробити навіть не один зразок зупинки, а три: для центру міста, середмістя та спальних районів
«В такому разі, зупинки в центрі міста, швидше за все, будуть без реклами. Це історична частина міста все-таки. Щоби підприємець мав можливість компенсувати відсутність реклами на зупинці в центрі, варто буде об’єднувати на торгах в один лот три зупинки: в центрі, середмісті та спальному районі. В останньому зупинка має бути більшою і можливо можна буде дозволити розміщувати два сіті-лайти, щоби підприємцям «відбивалася» інвестиція в зупинки центральної частини міста», - заявив В. Середюк.
Відтак, на засіданні прийняли протокольне рішення доручити департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин винести на розгляд виконкому зразок типової зупинки.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами