Днями департамент містобудівного комплексу та земельних відносин представив проект нових зупинок громадського транспорту в Чернівцях. Його презентували згідно з рішенням міської ради “Про затвердження типових зупинок Громадського транспорту в м. Чернівцях» з додатками”.
Архітектори розробили два варіанти зупинок: з рекламою та без неї. Їх встановлюватимуть залежно від об’єму місця, передбаченого під зупинку.
Проект лише нещодавно презентували, проте на проспекті Незалежності наприкінці минулого року та на початку цього вже облаштували кілька нових зупинок.
За словами заступника директора департаменту ЖКГ Олега Пилип’яка, нові зупинки не демонтуватимуть і не замінюватимуть.
“Ми встановили їх ще до того, як з’явилися пропозиції щодо нових проектів. Крім того, вже встановлені зупинки також затверджував департамент містобудівного комплексу та земельних відносин в рамках реконструкції проспекту. Наразі маємо гарні зупинки на проспекті Незалежності. Надалі хотілося б оновити зупинки на вулицях Головній та Героїв Майдану”, - каже Олег Пилип’як.
Та попри те, що проект нових типових зупинок, у тому числі й тих, на яких передбачається розміщення реклами, ще перебуває на розгляді, на нових зупинках проспекту Незалежності розпочали розміщувати зовнішню рекламу.
Під час одного з засідань виконавчого комітету міської ради це питання підняв член виконкому Сергій Босовик.
«Чому на зупинках із рекламними конструкціями розміщують рекламу без конкурсу? Багато людей хотіли б отримати рекламні конструкції на зупинках громадського транспорту, але не мають такої можливості саме через відсутність конкурсу. Бо МКП «Реклама» виставляє на продаж зупинку разом із рекламною конструкцією підприємця, але без проведення торгів», - сказав Сергій Босовик.
Як розповів ІА «АСС» директор МКП “Реклама” Тарас Унгурян, порушення закону в розміщенні реклами на зупинках немає.
“Ми діємо відповідно до пункту 4 постанови Кабміну № 2067, згідно з яким на територіях, будинках і спорудах зовнішню рекламу розміщують за згодою їх власників або уповноважених органів. Ми є таким уповноваженим органом”, - каже Тарас Унгурян.
За його словами, у місті понад 300 зупинок і МКП “Реклама” лише за те, аби підприємці бралися облаштовувати їх.
“Будемо сподіватися, що найближчим часом (все залежатиме від подальшої епідеміологічної ситуації) проект затвердять та оголосять конкурс. У кожному лоті для підприємців буде по дві зупинки: одна - без рекламної конструкції, аби облаштувати її власним коштом, а інша - з місцем для реклами, аби мати змогу компенсувати витрачені кошти”, - каже Тарас Унгурян.
Читайте також: Як виглядатимуть нові зупинки в Чернівцях: оприлюднено проект
Тим часом, приватні рекламісти й досі не розуміють, який механізм виходу незалежних осіб на ринок зовнішньої реклами.
“Згідно з пропозицією, зупинки можуть бути двох варіантів - із рекламою та без неї. То чому всі нововстановлені мають рекламні конструкції, якщо запропонований проект лише розглядатимуть, після чого виставлятимуть зупинки на конкурс?..”, - каже голова громадської спілки “Рекламісти та рекламодавці Буковини” Ігор Воронич.
За словами Ігоря Воронича, у 2015 році за рішенням міської ради всі зупинки передали на баланс комунального підприємства “Реклама”. Навіть ті, які мали власників.
“Відтоді МКП “Реклама” стала монополістом. До прикладу, одне з рекламних агентств у 2017 році намагалося встановити зупинки з рекламними конструкціями, проте отримало відмову. Хоча хотіли поставити їх за власні кошти. Водночас, комунальне підприємство встановлює рекламні конструкції та зупинки не лише за свої гроші, але й коштом міського бюджету”, - каже Ігор Воронич.
Відтак, очільник спілки рекламістів каже, що наразі відсутній прозорий механізм виходу на цей ринок. А міське комунальне підприємство, тим часом, освоює найкращі місця. Без конкурсів та розсилання пропозицій операторам зовнішньої реклами.
Тож рекламісти мають побоювання, що підприємцям зупинки дістануться за залишковим принципом. Десь на околицях, де значно менш інтенсивний рух громадського транспорту, але натомість - вища загроза вандалізму. А орієнтовна вартість однієї зупинки нині становить щонайменше 150 тисяч гривень. Якщо ж там встановлюють не просто сіті-лайти, а скрольні системи, то вартість може сягати за 200 тисяч.
“Рекламну спілку обурює, що правила розповсюджуються лише на приватний бізнес. Наша позиція - всі повинні діяти в правовому полі. Ніхто не має права ставити рекламні конструкції на території Чернівців без відповідних дозволів. Спочатку - дозвіл, а вже потім - розміщення зупинки та конструкцій для зовнішньої реклами. Бо виходить, що зупинки з рекламою стоять, та чи отримує доходи від цього міський бюджет? Кошти місто може отримувати, якщо укладений договір. А він не може бути укладений, якщо ще не затвердили проект типових зупинок. Тож маємо припущення, що міська казна гроші все-таки не отримує”, - резюмує Ігор Воронич.
Отримуйте новини в Telegram
Від редакції:
Підтримайте якісну журналістику!
Інформаційне агентство АСС - це незалежна медійна платформа, яка працює об`єктивно, оперативно та точно. Вже 5 років ми подаємо нашим читачам лише якісні та перевірені новини. Втім, через кризу та карантин, наші рекламні доходи відчутно зменшились! Відтепер ви можете допомогти нам не лише лайком чи репостом, а й донатом.
Кожен донат - ваша підтримка нашої роботи!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами
Джерело: https://acc.cv.ua/news/chernivtsi/reklamanazupinkahuchernivcyahzayakimprincipomyiyirozmischuyut57376. Сайт http://acc.cv.ua/