Ще 2015 року у Чернівцях ввели мораторій на розміщення зовнішньої реклами. З підприємцями розривали угоди щодо її розміщення, і чимало площин тоді позбулися реклами.
Відтоді спроби приватних підприємців встановити нові рекламні конструкції та освоїти нові площини для розміщення реклами були невдалими.
У 2018 році у міській раді намагалися скасувати дію мораторію. Проте, така ініціатива не знайшла підтримки у членів виконкому та депутатів міської ради.
Цьогоріч питання щодо розміщення зовнішньої реклами підняли знову. Адже за 5 років так і не вдалося зрозуміти, за яким принципом зовнішня реклама з'являється, до прикладу, на зупинках громадського транспорту.
На проспекті Незалежності, в рамках проекту його реконструкції, цьогоріч з'явилися нові зупинки. Наразі вони всіяні зовнішньою рекламою.
Цікаво, що рішення про створення певного шаблону щодо вигляду типових зупинок почали формувати лише нещодавно, а запропонований департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин ще не затвердили. Натомість нові зупинки на проспекті вже встановили й розмістили на них рекламу.
Читайте також: Технічні конструкції, реклама та кольори: у Чернівцях інспектуватимуть фасади міста
Складається наступна ситуація: у Чернівцях діє мораторій на встановлення зовнішньої реклами, члени виконавчого комітету вирішили затвердити єдиний шаблон типової зупинки громадського транспорту, який регламентує, зокрема, і розміщення на них реклами за певними правилами… Але попри те, що проект ще не затверджений, зупинки вже встановлені, і на них розміщена реклама.
У відділі реклами департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин нам розповіли, що пункт четвертий Типових правил розміщення зовнішньої реклами дозволяє встановлювати її на площинах за згодою власників.
За словами начальниці відділу реклами ДМБК Людмили Пожидаєвої, міське комунальне підприємство “Реклама” є балансоутримувачем зупинок та розпорядником коштів, передбачених на його встановлення. Отже, має право на розміщення там друкованої продукції комерційного спрямування.
Водночас у департаменті не зазначили, що попередній, третій, пункт вимагає наявність дозволу для встановлення реклами. Чи має комунальне підприємство дозвіл від міської ради, ми поцікавилися в юридичного управління міської ради.
Юристи міської ради також запевняють, що реклама встановлена законно. Навіть попри відсутність дозволів. За словами начальника юридичного управління Олександра Шиби, вказані зупинки перебувають на балансі МКП “Реклама”. А рекламні конструкції розташовані в межах зупинок. Отже, комунальне підприємство законно використовує свої зупинки на власний розсуд і відсутність дозволів не перешкоджає цьому - вони в даному разі непотрібні.
“В інших місцях право на розміщення реклами визначають на загальних засадах. Проте, щодо зупинок - комунальне підприємство “Реклама”, як балансоутримувач, має право на розміщення без дозволів”, - каже Олександр Шиба.
У рекламістів це викликає подив. Адже свого часу під час виконання рішення про мораторій на зовнішню рекламу в місті демонтували чималу кількість рекламних банерів.
“Тоді чому в даному разі представники міста вказують на пункт четвертий Типових правил розміщення реклами, ігноруючи попередній, третій. У ньому чітко вказано, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами міської ради”, - каже голова громадської спілки “Рекламісти та рекламодавці Буковини” Ігор Воронич.
Отже, у міській раді вважають, що рішення власника достатньо для розміщення реклами на зупинці. Тому у рекламістів виникає питання - чи можуть вони, маючи згоду від власників, знову розвішати рекламу там, звідки її у 2015 - 2018 роках демонтували контролюючі органи в рамках виконання рішення про мораторій на зовнішню рекламу?
“Якщо так - чудово, вже з наступного ж тижня ми могли б розмістити рекламні банери у деяких місцях. Якщо ж нам і надалі таке не дозволяють робити, і вимагатимуть отримати дозволи, які ми не можемо отримати через мораторій, чому ж така вибірковість? У нас же теж є згода власників”, - каже Ігор Воронич.
Як ми зазначали вище, раніше спроби освоїти нові рекламні площини в місті були невдалими. Приватним підприємцям просто відмовляли в наданні дозволів. Натомість, міське комунальне підприємство продовжує безперешкодно встановлювати рекламу на носіях та освоювати нові площини.
Тому таке сприяння МКП “Реклама” з боку міської ради викликає занепокоєння у приватних підприємців. Проект типових зупинок не поспішають затверджувати, натомість і далі облаштовують нові зупинки. Звісно, з рекламою.
“Протягом кількох останніх років роботи МКП “Реклама” в Чернівцях не з’явилося жодного нового рекламного носія. Тому маємо побоювання що, коли міська рада все-таки затвердить проект типових зупинок, ті, що з найбільшою кількістю пасажирів, вже будуть облаштовані й залишаться на балансі МКП “Реклама”. Натомість приватним підприємцям залишать лише віддалені зупинки, зі значно меншим пасажиропотоком, зате з набагато більшою небезпекою вандалізму. Безперечно, їх також потрібно облаштовувати. Але вартість зупинки нині складає 200 тисяч гривень. Якщо угода між підприємцем та міськрадою триватиме 5 років, аби вийти в “нуль”, зупинка щомісяця повинна приносити більш як 3 тисяч гривень. Скільки ж підприємців тоді виступлять благодійниками та облаштують зупинки собі у збиток...”, - резюмує Ігор Воронич.
Тарас Унгурян, директор МКП «Реклама»:
"Наша завдання – утримувати й розвивати зупинки громадського транспорту. На нас це покладено, і ми намагаємося виконувати це завдання за власні кошти підприємства. Раніше МКП «Реклама» було збитковим підприємством. Зараз воно не є таким.
Щодо зупинок, ми встановлюємо їх за власні кошти, які отримуємо за рахунок реклами. З бюджету міста виділяють не більше 30% від загальної суми.
Зупинки повинні працювати на себе та оновлюватися. Ми 5 років просимо гроші в міської ради на зупинки. В інших містах їх встановлюють за рахунок бюджету.
Якби зупинки фінансували повністю з бюджету, тоді було б питання, чому ми розміщуємо там рекламу. В нашій же ситуації ми фінансуємо встановлення цих зупинок і нам потрібно відбивати витрачені кошти. І заробляти, щоби оновлювати більше зупинок.
За 5 років прохання в міської ради ми знайшли вихід. Приклад – проспект Незалежності. Надалі плануємо подібне робити й на інших вулицях".
Дивіться нас на YouTube
Від редакції:
Підтримайте якісну журналістику!
Інформаційне агентство АСС - це незалежна медійна платформа, яка працює об`єктивно, оперативно та точно. Вже 5 років ми подаємо нашим читачам лише якісні та перевірені новини. Втім, через кризу та карантин, наші рекламні доходи відчутно зменшились! Відтепер ви можете допомогти нам не лише лайком чи репостом, а й донатом.
Кожен донат - ваша підтримка нашої роботи!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами