Це стане частиною просвітницької кампанії «Без поліетилену», яка є продовженням рішення виконкому міської ради про обмеження використання поліетилену в торгових мережах Львова.
Навіщо відмовлятися? Першими тренд відмови від поліетилену задали у Славській ОТГ. Там відповідне рішення прийняли ще в жовтні минулого року. Вже буквально за тиждень практику перейняли у Львові, вирішивши обмежити використання поліетилену в торгівлі. Водночас, варто акцентувати, що рішення обидвох рад мають рекомендаційний характер. Своїм рішенням міська влада Львова рекомендувала суб’єктам господарювання у сфері торгівлі пропонувати покупцям альтернативу використанню одноразових поліетиленових пакетів — паперові пакети, багаторазові торбини тощо.
Читати ще: Флешмоб #Trashtag набирає популярності. Люди прибирають сміття з парків та пляжів
Мова йде про те, аби розробити програму лояльності до споживачів щодо заохочення використання багаторазової тари.
«На сесії міської ради було прийнято програму Zero Waste (Нуль відходів), яка передбачає поступовий поетапний перехід міста до концепції нуль відходів, де велика увага приділяється попередженню, перевикористанню, так само сортуванню відходів, – пояснював тоді заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко. – І, власне, цим рішенням ми пропонуємо наступні кроки щодо поетапного плавного переходу, відмови від одноразових поліетиленових пакетів».
Тепер же справа дійшла до просвітницької кампанії.
«Час активного використання поліетиленового пакету – 20-30 хвилин, а шкоду довкіллю він завдає впродовж сотень років, – пояснює тепер Москаленко. – Тому ми починаємо велику просвітницьку кампанію, щоб до кінця року плавно відмовитись від поліетилену. 9 квітня у найбільших торгових мережах ми відмовляємося на один день від використання поліетилену. Відмовляючись від поліетилену, ми хочемо показати тим компаніям, інституціям і стартапам, які можуть пропонувати його якісну заміну, що ринок відкритий, а супермаркети готові до цього».
Як пояснюють активісти ініціативи Zero Waste Lviv, політиленові пакети потрапляють на сміттєзвалища, бо іншого шляху для них не існує. Там вони можуть лежати сотні років. Крім того, вони легко розвіюються вітром, потрапляючи у природу, забивають каналізації. Як це працюватиме?
До акції долучилася ціла низки львівських мереж супермаркетів, тож чимало львів’ян зможуть завтра відчути на собі ефект відмови від пакетів. Акція пройде завтра у таких мережах як «Ашан», «Сільпо», «Арсен», «АТБ», «Близенько», та магазини мережі FEST.
Джерело: Дивись інфо.
Звичайно, покупців не залишать без альтернативи поліетиленовим пакетам. У закладах цих мереж покупцям пропонуватимуть на касах замість поліетиленових, паперові пакети або багаторазові екоторбинки. Паперові пакети також можна буде вибрати у відділах випічки. Крім цього деякі мережі до дня акції замовили багаторазові екоторбинки. Також покупці можуть прийти у супермаркет з власними багаторазовими пакетами (наприклад, мішечками з тканини для круп та овочів) або еко-орбинками.
Загалом, просвітницька кампанія триватиме до 3 липня – Всесвітнього дня відмови від поліетилену. До цього часу в місті планується кілька навчальних програм для продавців на касах та постачальників мереж. Також відбудеться кампанія з інформування мешканців, зокрема, поширення просвітницьких відео- та аудіороликів, та проведення тематичних заходів, таких як фестивалі та ярмарки.
За словами чиновників, зараз у структурі ТВП Львова 13% – це вибори з пластику. Відтак, питання відмови від поліетилену та інших видів упаковок з пластику – на часі. «Потрібно максимально пропонувати в магазинах багаторазові або паперові пакети. Це робимо для того, щоб максимально розвинути культуру в суспільстві, – додає Москаленко. – Другий важливий крок — це чітка номенклатура того, що використовується в супермаркеті. Окрім поліетиленових пакетів є полістирол, який приносить теж багато шкоди. Відтак, ми маємо чітку номенклатуру від супермаркетів, що потрібно замінити, і таким чином ми будемо стимулювати велику кількість стартапів, велику кількість різних підприємств, які роблять багаторазові торбинки, упаковки».
При цьому міські чиновники також цікавилися думкою виробників екологічних замінників поліетиленових пакетів. Кажуть, є близько 10 інституцій, які готові запропонувати альтерантиви поліетиленовим пакетам для торговельних мереж. «Ми оглядали різного роду виробництва і зрозуміли, що для них є важливим замовлення міста. Тобто це рішення насправді показує запит міста, щоб компанії почали робити такі багаторазові пакети. І наше завдання як міста — звести їх з супермаркетами, а наступна стадія це є магазини, ринки. Станом на сьогодні є близько 10 інституцій, які готові пропонувати свої альтернативи. А передусім найпопулярніші — це є звичайні екоторбинки, які є багаторазового використання. Найпростіша альтернатива є паперовий пакет, який є найбільш готовий до нашого ринку, але ми будемо розглядати і різні альтернативи», – каже Андрій Москаленко.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами