Незважаючи на те, що український патріотичний одяг популярний вже кілька років і міг проїстися вітчизняним модницям, наші вишиванки, виявляється, як і раніше в тренді. Більш того, попит на ці товари з року в рік активно зростає. У всякому разі, такі результати дослідження аналітиків компанії Prom.ua, проведеного спеціально для читачів "Сегодня".
ПОПИТ. Згідно зі статистикою аналітиків, в цьому році серед онлайн-покупців найбільш популярні жіночі вишиванки, оскільки їх продано в першому півріччі 2016-го 3474 штук. Трохи менше патріотичні блузки носять діти (продано 2086 шт) і чоловіки (одна тисяча п'ятсот шістьдесят одна шт). Настільки високий попит визначає і середній чек на ці святкові товари, що росте пропорційно інтересу клієнтів. Зокрема, з 2014-го по 2016-й вартість вишиванок зросла у всіх категоріях покупців. Наприклад, якщо в позаминулому році модниці купували блузки в середньому за 471 грн, то зараз за сорочку своєї мрії доводиться викласти 625 грн. Чоловічі вишиванки також виросли в ціні – з 415 грн до 579 грн відповідно. А дитячі вишиті блузочки тепер коштують 517 грн проти 445 грн у 2014-му.
ЧОМУ. Аналітики вважають, що високий інтерес українців до рідних вишиванок обумовлений і світовими трендами, адже етнічні мотиви – давня любов модних дизайнерів. "Мексика з її яскравими геометричними візерунками і відкритими силуетами, була популярна в дев'яності. У нульових стала популярною Індія: хвилясті тканини, блиск, живі рослинні візерунки, розпущене волосся, невеликий привіт епосі американських хіпі. А зараз в тренді – слов'янські мотиви: натуральні матеріали, контрастна вишивка, вільні і навіть безформні силуети", – зазначають фахівці. На думку експертів, виробникам вдається утримувати попит до вишиванок ще й завдяки різноманітності етнічних мотивів в нашій країні, адже в кожному регіоні зберігся свій унікальний і рідний візерунок. І це значить, що можна створити величезну кількість неповторних вишиванок.
ЩО ДАЛІ. Напевно вишиванка буде популярна мінімум ще 3-5 років, впевнені експерти. Причому люди намагаються купувати вишиті блузки не тільки для святкових приводів, але і для повсякденного гардеробу – щоб носити в школу, інститут, офіс. "Мною і колегами помічено, що вишивка впевнено входить в моду у вигляді візерунків на класичних офісних сорочках, а також піджаках або пальто. Такий одяг все частіше замовляють і просто для пошиття в ательє. І вже нікого не здивуєш, коли наречена замовляє для себе пошив весільної сукні в народному стилі. Це означає, що вишиванки надовго прийшли в моду українців", – вважає власниця ательє в Києві Інна Порфиренко.
А продавці зазначають, що особливо популярна серед українців покупка вишиванок в свята – День Конституції, День Незалежності та ін. "Знаю людей, які навіть колекціонують вишиванки – білі, чорні, червоні, сині. Блузки, сукні, костюми. І таких людей стає все більше. Причому люди готові викласти і 500 грн, і 2500 грн за вишиванку своєї мрії", – каже Олег Денисенко, співвласник одного з магазинчиків подарунків з Дніпропетровська.
Фото: timenews.in.ua
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами