Така норма міститься у правилах організації інклюзії в дошкіллі. Відповідний порядок опублікований та набув чинності 24 червня 2019 року, повідомляє Українська правда.
Зокрема, до однієї групи можуть ходити:
"Відтепер діти з особливими освітніми потребами мають ще більше можливостей для соціалізації у суспільстві – почали діяти чіткі правила, за якими мають створюватися і працювати інклюзивні групи в дитсадках, – зазначає міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
Під цю зміну держава також передбачила фінансову підтримку. У бюджет 2019 року вперше заклали спеціально кошти на інклюзивну освіту у дошкіллі – йдеться про 37,2 млн гривень, які підуть на корекційно-розвиткові заняття та обладнання для дітей".
Вона додала, що всі керівники закладів мають докладно ознайомитися з прийнятим порядком та організовувати роботу відповідно до нього.
"Ми інколи маємо ситуації, коли батьки телефонують і кажуть, що дитину з особливими освітніми потребами не хочуть брати в дитсадок чи школу й створювати умови для інклюзивного навчання.
Я хочу підкреслити: така ситуація – неприпустима. За законом "Про освіту" керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу чи клас й відповідні умови навіть для однієї дитини", – пояснила Гриневич.
Щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до садочка, батьки мають звернутися у заклад із заявою та висновком інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ).
За наявності інвалідності також треба надати копію медичного висновку або копію посвідчення особи, що отримує державну соціальну допомогу, та копію індивідуальної програми реабілітації.
Читайте ще: Особливий в школі. Як мама дитини з аутизмом відстояла право сина на навчання в школі у Чернівцях
Для кожної дитини розроблюється індивідуальна програма розвитку – вона складається на навчальний рік та зазвичай переглядається тричі на рік.
Програма створюється командою психолого-педагогічного супроводу, до якої входять директор дитсадка, вихователі, асистент вихователя, практичний психолог, вчитель-логопед та інші із залученням батьків.
Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку складають індивідуальний освітній план строком на 3 місяці з подальшим продовженням протягом навчального року.
У кожній інклюзивній групі вводиться посада асистента вихователя.
Окрім цього, за рекомендаціями ІРЦ та згодою батьків, навчальний заклад забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини, якщо такий необхідний.
Важливо також, що в разі утворення інклюзивної групи засновник закладу має забезпечити кошти на:
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами