Як політсили використовують інтернет, до яких ще агітацій вдаються та чи ефективно це, написали Факти ICTV.
Парламентські вибори 2019 відбудуться вже 21 липня. Тому партії та кандидати-мажоритарники використовують останній шанс залучити виборців.
Президентські вибори показали, що традиційні підходи до агітації більше не працюють. Точніше – працюють не так ефективно.
Соцмережі стають одним з головних джерел інформації на рівні з провідними ЗМІ. А оскільки близько половини українських користувачів інтернету зареєстровані у Facebook (майже 13 млн. українців), це найбільш популярний майданчик для реклами та агітації.
"Більшість повідомлень вузькотаргетовані, тобто команди кандидатів, партій розробляють різні меседжі (часто дуже відмінні) для різних аудиторій. Таку тактику вперше використали з подання Cambridge Ananlytica на президентських виборах у США", – пояснює Володимир Хіцяк, керівник Центру етики і технологій Львівської бізнес-школи УКУ.
Експерт також зазначає, що політики почали активніше працювати з локальними лідерами думок в соцмережах, використовувати ситуативну та вірусну реклами.
Активно політсили користуються ботами, які можуть збільшити кількість підписників, лайків і коментарів, додає Ксенія Омельченко, експерт в сфері PR, комунікацій і роботи з репутацією.
"Серед інших відомих способів промо в онлайні – придбання вже розкручених груп та перетворення їх на групи підтримки того чи іншого кандидата, участь у “гівах”, маскування під вже відомі політичні бренди та хайп", – зазначає експерт.
Найчастіше замовники політичної реклами ставлять за мету збільшити впізнаваність того чи іншого кандидата, зазначає Ксенія Омельченко:
"Якщо ви хочете, аби відео побачило 1 млн. користувачів, то доведеться витратити $10 тис. Це ще залежить від аудиторії, на яку ви налаштовуєте рекламу, а також кількості конкурентних постів в аукціоні Facebook".
Реклама у Facebook на цих виборах – це популярний інструмент саме для мажоритарників, які можуть обмежити покази лише для жителів певних регіонів.
"Для них соцмережі є справжнім полем битви, паралельним активній роботі на окрузі (зустрічі з виборцями та ін.)", – зазначає Лілія Брудницька, експерт Центру структурної політології Вибір.
Вона додає, що соцмережі дозволяють глибше знатись на проблемах округу та вести комунікацію з виборцями. Втім, оцінити ефективність такого методу можна буде за результатами виборів.
Соцмережі – це, передусім, емоції та діалог з виборцями. Володимир Хіцяк пояснює, що передвиборчі кампанії стають більш відкритими до діалогу, а якість зворотього звязку помітно зростає:
"У політиків вже не вийде запустити гарний відеоролик в ротацію і більше нічого не робити, як це є на ТБ. Соцмережі не прощають зверхнього ставлення і відсутності діалогу".
Окрім того, в соцмережах набагато легше працювати з емоціями виборців. Втім, це не тільки позитивна тенденція, адже керувати емоціями набагато складніше, ніж достукатися до раціо електорату, зазначає Брудницька.
Читайте ще: Всі мажоритарники з Чернівецької області: за кого голосувати на виборах
Попри популярність інтернету, політики продовжують використовувати традиційні методи.
Раніше політичні сили часто заручались підтримкою зірок шоу-бізнесу на виборах. Ця технологія не є новою. Втім, цьогоріч у цьому немає потреби, оскільки багато зірок самостійно йдуть у Раду.
Так, з безкоштовними концертами Україною їздить Святослав Вакарчук, у багатьох містах проходить фестиваль Квартал фест, а Михайло Поплавський співає разом з Олегом Вінником на одній сцені. І все це відбувається напередодні парламентських виборів.
Втім, у Комітеті виборців України застерігають – такі заходи мають оплачуватись з виборчих фондів кандидатів. Якщо витрати на агітацію не відображені у фінансовому звіті, це може загрожувати кримітальною відповідальністю.
Трапляється цьогоріч і СМС-розсилка. Всі пам’ятають, як напередодні другого туру президентських виборів їм особисто телефонував президент з проханням підтримати його. Це досі працює.
Все частіше політики намагаються потрапити в інформаційний простір. Адже чим частіше про них говорять, нехай і в негативному ключі, тим більше зростають їх рейтинги.
"Ми на порозі ренесансу такої технології, як потрапляння у стрічку новин за будь-яку ціну. Ось те, що нині дає ефект і, до слова, охоплює соцмережі (як майданчик для поширення новин)", – вважає Лілія Брудницька.
Отож, сьогоднішні технології суттєво змінюють саму політику і підходи до неї, а традиційні методи агітації, та ж відома гречка, відходять у минуле.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами