Чернівецькі ліцеїсти поїдуть на міжнародну конференцію із власними проектами.
Конференція в Румунії, на яку з’їдуться науковці з усього світу, відбудеться наприкінці квітня. П’ятьом юним науковцям із першого ліцею до конференції допомагав готуватись вчитель фізики та астрономії ліцею№1 Пауль Пшенічка.
Ліцеїсти працювали над різними науковими проектами протягом кількох місяців, проводили десятки експериментів та досліджень. Про свої проекти ліцеїсти розповіли Інформаційному агентству АСС.
Максим Григорчук, учень ліцею №1: Інтуїтивно здається, що коли дві рідини контактують, то вони зливаються. В моїй науковій роботі доведено, що інколи це не так. Коли в посудині буде мильна вода і на неї крапнути краплю звичайної води – то ця крапля буде плавати на поверхні. Фішка в тому, що під посудиною із мильним розчином є динамік, який створює коливання, ці хвилі підкидують краплю і вона не встигає розбитись об воду. Вона вертикально коливається і завжди тримається повітря між нею та мильним розчином.
Ірина Олар, учениця, ліцею №1: Експерименти тут прості – ти просто кидаєш м’ячик та знімаєш це на відео. Він ускладнюється, коли кидаєш на похилу поверхню. Я хочу визначити, де саме буде м’ячик скакати в певний момент часу, чому та як це буде відбуватись і плюс – комп’ютерне моделювання, як це буде відбуватись.
Тарас Кузик, мабуть , багато хто із нас розігрівав сковорідку та спробував виливати воду – вода випаровується. Але якщо розігріти її до 200 градусів, вода перестане випаровуватись, а буде ковзати на паровій подушці. І цей ефект я й досліджував. Наша гіпотеза полягає у тому що поверхня стає гідрофільною, вона відштовхує воду, тому ефект відбувається. Це можна використовувати, щоб зменшувати тертя металевих поверхонь об воду. Це потрібно для кораблів, можна створити корабель, який буде використовувати менше палива і буде швидшим, це досить раціонально.
Олександр, учень ліцею №1: Звичайна батарейка з магнітом. Ця батарейка включається у мідну подушку та починає рухатись. І це тема моєї роботи – пояснити цей рух і запропонувати створити потяг, як новий транспорт. Це буде дуже висока швидкість, майже, як швидкість звуку. Вартість одного квитка для пасажира буде близько 600 гривень на 7 тисяч кілометрів.
Микола Гуменюк, учень ліцею№1: Мій проект пов’язаний із вивченням динаміки твердого тіла на інерціальній системі відліку. Це цікавий досвід. Простіше: ми взяли диск, що обертається, поклали м’ячик, а він починає себе дивно вести – не злітає, продовжує описувати дивні траєкторії. Ну, і все дослідження полягає у вивчення траєкторій, ефектів, які там відбуваються.
Олексій Олексишин, учень ліцею №1: В мене проект з математики – дослідження комбінаторних досліджень на основі задачі «Акваріум». Комбінаторика – це в нас, наприклад, є ряд чисел, предметів, ми хочемо їх якось переставляти. Нам треба знати, скільки кінцевих комбінацій може бути. Усе це рахує комбінаторика.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами