Людмила Григорчук: Сьогодні на сесію приходили і люди, які просили вас захистити аеропорт. Це питання відтермінувалося, але аеропорт на порядку денному. Адже у Франківську вже з Стамбулу буде літати літак щодня.
Наталя Якимчук: Як би ми не стимулювали, як би ми не запрошували, і авіакомпанії, і інші причетні до даного бізнесу підприємства, і певні перемовини ще йдуть.
Людмила Григорчук: В чому проблема?
Наталя Якимчук: Проблеми конструктивні. Не та довжина, не така довжина підсвідки, є прохання до міського бюджету виділення коштів на огорожу, на техніку, покриття боргів, як сьогодні.
Людмила Григорчук: Зарплати?
Наталя Якимчук: Так. Тобто питань дуже багато. І вони всі дороговартісні. І розвиток підприємства необхідний. Шкода, що депутати не можуть шукати самі авіакомпанії і приводити їх за руки. Ми просимо і директора аеропорту, і мера, щоб вони поспішали, долучали, щоб запрацював аеропорт на повну.
Людмила Григорчук: Аеропорт поки не заробляє?
Наталя Якимчук: Судна літають, нам сказали, що 120 літак сідало в рік. Це мало, звичайно, але без пасажирського перевезення, аеропорт працює в мінус.
Богдан Ковалюк: Минулий рік 120 літаків, це приблизно 2 мільйони з копійками їхнього заробітку. Сьогодні ми зняли обмеження на бюджетний розпис. Це було в грудні протокольне доручення створити комісію і було заборонено фінансувати аеропорт. Сьогодні, в зв’язку з тим, що Обленерго хоче відрізати електрику, то ми мусіли це обмеження знімати. Ще у них залишається заборгованість 5 мільйонів 700 тисяч. Її вкрай необхідно покривати. Це зарплата і електроенергія. Не можна залишати працівників без заробітної плати. Це просто неподобство. Інше питання, коли ми почали піднімати, Наталя Яківна представляє Чернівці у міжнародній асоціації місцевого самоврядування і ми отримали інформацію, що на аеропорт витрачено вже 7 мільйонів доларів з 2006 року. Це велика і не дуже, одночасно, велика сума, але проблема в тому, що щоб він запустився, треба ще зо два мільйона доларів. У нас стоїть питання, що це лиш для того, щоб його запустити. Щоб продовжити сертифікати, які у нас діють і забезпечити можливість сідати боїнгам, то 16 мільйонів гривень треба. Питання стоїть таким чином, що ми шукаємо, хто ж би до нас прилітав. Якщо ми запустимо два рейси, скажімо в Стамбул кожного тижня, то це заробіток 7,5 мільйонів гривень, це без індексації зарплати, без змін у законодавстві. Це означає, що при такому розкладі, аеропорт буде працювати в нуль, або буде мати певний збиток. Тому треба вивчати досвід інших міст. Є думка, що це має бути виключно міське комунальне підприємство, але, можливо є необхідність розглянути інші варіанти, наприклад концесія. Франківськ запрацював, бо там приватний власник. Хмельницький кинувся шукати приватника, але не встиг і на даний час «Украерорух» почав демонтаж свого обладнання. А ми знаємо, чим це грозить, тоді аеропорт запустити нереально. Тому поки воно діюче підприємство, поки воно цікаве для іноземних компаній, то треба шукати різні шляхи. Питання продажу негативно сприймається, у нас консервативне суспільство, але можливо шукати приватного управляючого можна. Наше завдання має бути не просто зберегти аеропорт, а знайти можливість, щоб чернівчани могли літати.
Наталя Якимчук: Поки що ми гасимо полум’я, підтримуємо життя і «Укравіарух» припрошуємо, щоб вони не знімали свої служби з нашого аеропорту. Там є багато питань, нам потрібно постійно вирішувати якісь колізії, спілкуватися. Нам потрібно зберігати, те, що робить місто зараз, зберігати, але й треба розвитку.
Людмила Григорчук: Чому не відремонтували ту смугу, що боїнги не можуть сідати? Так багато говорили про це, рекламували цю роботу журналістам.
Наталя Якимчук: Боїнги є різні, під сучасні боїнги потрібно ще смугу розширити і продовжити освітлення, це також кошти і немаленькі.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами