Журналіст поділився враженнями після мандрівки Чернівцями, Хотином та Кам`янцем-Подільським на своїі сторінці у мережі Фейсбук
- Нарешті здійснив давно задуману поїздку на Буковину. Заїхав в Кам'янець-Подільський, Хотин і Чернівці. Всі три міста стоять на одній трасі недалеко одне від одного, і можуть в теорії стати туристичним кластером, нічим не гірше Львова. Місця абсолютно прекрасні, з величезним потенціалом. Бракує тільки нормальної промоції та логістики.
Хотинська фортеця - одне з найкрасивіших місць в Україні. Вона сподобалася мені навіть більше розкрученого замку в Кам'янці. Але підозрюю, що мільйони співгромадян взагалі не знають про існування Хотина. Там навіть залізниці немає, і поїздом туди не дістатися.
Читати ще: Туристичний сезон відкрито. Але чи готові Чернівці до прийому туристів
Чернівці цілком могли б стати такою самою «українською Європою», як і Львів, і залучати мільйони туристів (Львів за минулий рік відвідало 2,7 млн). У місті зберігся досить великий і головне - цілісний історичний центр. Ймовірно, свою роль тут зіграла відсутність грошей і, як наслідок, хаотичної забудови центру багатоповерхівками і ТЦ. Цілі вулиці збереглися в первозданному вигляді, і це дуже круто. Але чомусь місто всім цим багатством просто не користується.
У Чернівцях з їх багатим австрійсько-румунським минулим немає родзинки. Якщо у Львові навчилися зводити свою регіональну ідентичність в культ, і це видно на кожному кроці, то в Чернівцях нічого подібного не відчувається. Навіть нормальних сувенірів немає. Взагалі кинулася в очі очевидна дивина. Чернівці, як і міста Галичини, до 1918 були в складі Австро-Угорщини, а до складу УРСР увійшли тільки в 1940-х роках. Начебто, в ментальності мешканців не повинно бути великої різниці від Львова і Франківська. Але відмінності дуже помітні і це видно за результатами будь-яких виборів і соцопитувань. Чомусь ментально Чернівці набагато ближче до Вінниці і Хмельницького, а не до колишніх австрійських міст.
Чернівцям дуже не вистачає якісного піару. Мабуть, керівництво просто не вважає за потрібне це робити. А могли б заробляти на туризмі великі гроші. Місто явно не багате, це дуже помітно. Більш-менш доглянутий тільки центр, в іншому типова провінція, з розбитими дорогами і обшарпаним будинками. Гроші у людей лежать буквально під ногами, потрібно тільки навчитися їх брати.
Втім, є ще одна проблема - важкодоступність. На відміну від Львова, куди ходить кілька "Інтерсіті" і є нормальна траса з Києва, в Кам'янець-Чернівці-Хотин, які можна розглядати як єдиний туристичний центр, неможливо нормально дістатися. Немає ні нормального поїзда, ні нормальної дороги. Від Житомира до Кам'янця тягнеться односмугова дорога, забита фурами і «москвичами», які їдуть в кращому випадку 70-80 кілометрів. Дорожнє покриття стерпне, але траса йде через села, така їзда з постійною тягучкою і обгонами жахливо втомлює. Це ганебна ситуація, що між обласними центрами досі немає нормальної траси хоча б з двома смугами в одному напрямку. Звичайно ж, їхати такими дорогам - одна мука і повторювати цей досвід більше не хочеться. Навряд чи в регіонах можливий якийсь розвиток, поки туди неможливо нормально дістатися.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами
До нас приїздять виховані, культурні туристи з Германії,Румунії(кожного дня),Австрії,Венгрії,Ізраїля.
І не треба нас вчити як заро***ти гроші.
Як що ти помітив у Чернівцях Москвичі не їздять.
Якщо і є щось , то за звичай у підвалі якомусь