Щотижня на дорогах України гинуть і травмуються понад 100 осіб. Особливо - у спекотні дні.
- Є кілька суто технічних факторів, які провокують підвищену автоаварійність улітку, - розповів виданню "Добрий лікар" Андрій Задорожний, аварійний комісар. - Значно зростає навантаження на автомобіль, швидше зношуються вузли i деталі. Наприклад, повітряний фільтр забивається пилюкою, перестає пропускати повітря, а це впливає на потужність двигуна. Швидше засмічується і радіатор, що призводить до погіршення системи охолодження, отже, перегріву двигуна.
І, звісно ж, гальмівна система - це те, що влітку має працювати бездоганно. Бо якщо взимку водії змушені їздити з помірною швидкiстю, то влітку розганяються максимально. На трасах середня швидкість до 150 км/год. І саме перевищення швидкості, за статистикою страхувальників, - основна причина ДТП.
Читайте ще: Спека повернеться! Вже 10 серпня - Діденко
Крім того, спекотна погода - фактор підвищеного ризику і для організму водіїв. Вони стають млявими, концентрація уваги знижується, знижується швидкість реакції на різні дорожні ситуації.
- А крiм того, улiтку люди за кермом стають агресивнiшi. За науковими даними, у цьому винен тестостерон, який активніше продукується під впливом ультрафіолету. А збуджені люди за кермом частіше відволікаються, - каже Оксана Марчук, експерт з безпеки дорожного руху. - А ще часто-густо причинами аварій є хибне вiдчуття безпеки. Саме влітку виникає оманлива ейфорія: машина не буксує, швидше розганяється, тобі здається, що ти летиш...
- Мабуть, спека змінює і поведінку пішоходів?
- Справді, одні з них стають украй агресивними, нетерплячими - iдуть на "червоне" світло. А інші надто мляві, розгублені, зроблять крок на "зебру" - і завмирають на місці. Біда, якщо такому пішоходові трапиться відповідно налаштований водій.