На початку червня Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроект №5094 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами», пише ІА АСС. 334 народних обранців проголосували «за» це рішення.
«В історичних частинах міст більше не повинно бути засилля рекламних конструкцій. Буде налагоджена система закриття «сірих» та непрозорих розміщень зовнішньої реклами. Я дуже сподіваюся, що у наших містах та обласних центрах на 50% зменшиться кількість рекламних конструкцій», – наголосила Олена Кондратюк, авторка законопроекту, народна депутатка і заступниця голови Верховної Ради України.
Наші новини є у Facebook
Проект уточнює поняття «зовнішня реклама», «внутрішня реклама», «реклама на транспортних засобах». А все у комплексі дасть змогу покращити благоустрій населених пунктів, оптимізувати підприємницьке середовище.
«Системності та логіки не було досі. Впевнений, що так і корупцію буде легше подолати при видачі дозволів. Тепер їх видають термніом на 3 роки, а планується - на 10. Тоді і у бізнесмена з’явиться мотивація краще обслуговувати та вкладати у свою справу серйозніші ресурси. З’являться складні конструкції, лед-екрани, красиві вивіски. Закон дасть усім нам прогресивне бачення, - розповідає Владислав Севрюков, медіа-менеджер, народний депутат ВРУ VIII скликання. - Законопроект 4 роки визрівав у комітеті свободи слова та інформаційної політики ВРУ. Мені теж вдалося над ним попрацювати. Радий, що він пройшов 1 читання».
Згідно із новими стандартами, створені відповідні відділи будуть розробляти схеми вулиць із чітко прописаними нормами: скільки і де саме повинні стояти конструкції. І такий план діятиме, припустимо, 10 років. Для бізнесу це важливо – є гарантія, що все буде працювати законно і стабільно.
«Вся реклама поза межами міст з 2017 році перебуває без регулювання. Від цього не отримує грошей ніхто: ні автодор, ні орган місцевого самоврядувння. А якраз на таких носіях часто виникають реклами незаконні, провокаційні, з чорним піаром, особливо перед виборами. Власники невідомі. І нема структури, яка б прибрала їх. Бо якщо подати у суд, то є підстави виграти справу за пошкодження чужого майна», - додає Владислав Севрюков.
Щодо новацій – то стаття 5 закону «Про рекламу» розширена пунктами, де йдеться, що національний фільм або серіал, підготовлений за підтримки спонсора, повинен мати відповідний титр з іменем цього спонсора. І такий продукт не розцінюватиметься як реклама.
Соціальною рекламою стане називатись і промоція національних стрічок. Всі ЗМІ повинні транслювати таку соцрекламу (частка 5% від усього об’єму рекламного продукту за рік).
А також додано пункт, що розповсюджувачі зовнішньої реклами, які не фінансуються з державного або місцевих бюджетів, не будуть платити за користування площами на період розповсюдження соціальної реклами.
Читати: Через борги та порушення контракту звільнили керівника МПК «Реклама»
«Багато рекламних конструкцій вимагають оновлення. У багатьох операторів планували замінити парк рекламних конструкцій, але локдаун все зіпсував. Ринок переживає не найкращі часи, площі пустують, ціни низькі, на розвиток не вистачає. Стагнація ринку зумовлена протистоянням попередньої влади та рекламістів. Добре, що тепер закон чітко регламентує своє верховенство, і більше не треба буде вагатись, чиї директиви важливіші: кабміну, положення чи норми ДБН. Цей документ має позитивний меседж», - розповідає Ігор Воронич, голова Спілки рекламістів та рекламодавців Буковини.
Також Ігор Воронич додає, що відтепер рішення про надання дозволу прийматимуть не члени виконкому, а уповноважений орган. Тому і надання чи скасування дозволу буде мати конкретну аргументацію, а не опиратись на приватну симпатію чиновника та оператора.
«Визначено порядок демонтажу. Розроблено механізм повідомлення про порушення. Раніше службовці казали: шукаємо власника, повідомляємо. А зараз у разі виявлення порушення, достатньо повідомити про це на офіційному ресурсі органу місцевого самоврядування. Якщо власник сам не прийме рішень впродовж 10 днів, конструкцію можна демонтувати», - додав Ігор Воронич.
Також у законі йдеться, що звучання аудіореклами по вуличному радіо – заборонено.
Не можна розміщувати зовнішню рекламу
«Вивчаємо і опрацьовуємо пропозиції. Завчасно зараз говорити про принципові зміни, адже будуть ще правки. В загальному це буде суцільний позитив від законопроекту. Вдасться врегулювати багато моментів, чого не було у типовому положенні про рекламу. До тепер важко було розглядати питання, аби не отримати критику, нібито ми упереджені та заангажовані, мовляв, лобіюємо чиїсь інтереси. А цей закон чітко розкладе акценти, напрацювання на місцевому рівні переростуть у законодавчі норми. І це точно вплине позитивно на середовище підприємницької діяльності у сфері зовнішньої реклами», - прокоментував Андрій Тимофійчук, директор Департаменту МБК міської ради.
Згідно із новим законом забороняється розміщення зовнішньої реклами на об'єктах культурної спадщини національного значення. Але коли відбуватиметься реставрації чи ремонту будівель, зовнішню рекламу можна розміщувати виключно на тимчасових конструкціях на період виконання таких робіт.
Відповідно до законопроекту, кожен рекламний щит отримає спеціальний QR-код, де буде вказано інформацію про власника конструкції та рекламодавця.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами