Авторка перформансу - учасниця арт-резиденції «Frontera Frustrata: непроговорені ідентичності» Віолетта Олійник. У коментарі ІА АСС вона розповіла, що таким чином хотіла привернути увагу до втраченого пам'ятника «Пієта», який вже багато років хочуть відновити, але поки що цього не зробили.
«Це перший кам’яний пам’ятник у Чернівцях. Перший пам’ятник, який було створено на кошти мецената. Хоча він створений у католицькій традиції, його вважали оберегом різні національності, чернівчани різних віросповідань», - розповідає авторка перформансу.
Віолетта нагадала, що у 1923 році румунська влада вирішила звільнити площу для свого пам’ятника «Унірії» і «Пієту» перемістили до костелу Серце Ісуса, а в 1950 році пам'ятник було знищено.
Віолетта Олійник відобразила на площі контури «Пієти» та впродовж 97 ударів метронома сиділа у центрі, зображаючи Божу Матір, яка тримає на руках свого Сина.
«Цей перформанс присвячений втраченому пам’ятнику, я відновила його контур за фотографіями по масштабу та перформувала у вигляді скульптури Божої Матері, яка тримає свого сина на руках. Протягом 97 ударів метронома, я сиділа. Це символізує кожен рік відсутності «Пієти» на площі. Багато років «Пієту» хочуть відновити, це нагадування про те, що не варто сперечатись через релігію, а варто відновити пам'ятник як історичний», - каже Віолетта Олійник.
Нагадаємо, що у Чернівцях відбулися перформативні читання за романом Марії Матіос «Букова земля».
Новини ІА АСС є у Viber
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами