Опитування проводили серед керівників освітніх закладів, учнів та батьків, розповіла у програмі Суть Речей на Радіо 10 Оксана Палійчук, начальниця Управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області, пише ІА АСС.
Одне з питань стосувалося того, яку модель директори шкіл вважають найоптимальнішою для освітнього процесу у зв'язку з пандемією коронавіурсу.
65% опитаних віддали перевагу очно-дистанційній моделі навчання, тобто змішаній. Для того, щоб змішана модель навчання працювала ефективно, у класах має бути відповідне оснащення.
«Тобто, якщо у класі є камера, через яку дитина з свого ґаджету вдома може побачити, що відбувається у класі. За таких умов клас ділиться на групи і одна група працює очно, для цього визначаються чітко дні, що це, наприклад, парні числа, чи непарні. Тут немає значення, а інша група працює вдома дистанційно, але вона за допомогою тієї камери, яка все проектує та знімає, бачить, що вібувається у класі. Діти вдома чують пояснення вчителя, відповіді своїх однокласників і тому це не вимагає від вчителя проводити один і той самий урок тричі, якщо клас ділиться на 3 групи. А ми знаємо проблему переповненості міських шкіл і тут постає питання і додаткової оплати праці, і взагалі яким має бути робочий день вчителя, він також людина, він має витримати це навантаження. Тому якраз змішана форма – це поєднання інших форм. В даному випадку ми говоримо про поєднання очної та дистанційної форм навчання, коли клас поділяється на підгрупи і вони почергово працюють очно та дистанційно», - розповіла Оксана Палійчук.
Вона зазначила, що такі моделі навчання уже практикували у Європі. Оксана Палійчук наголосила, що змішана форма навчання може бути у «помаранчевій» зоні карантину, де у класах є більше 20 дітей. Але якщо говорити про «червону» зону карантину, то постанова Кабінету Міністрів чітко визначає, що діти не повинні відвідувати освітні заклади. Вони навчаються дистанційно.
«Ніхто не каже, що дистанційне навчання буде якіснішим, ніж очне. Очне живе спілкування, емоції, цінності, які передає вчитель у класі, працюючи наживо, вони ні з чим не зрівняються. Це всі розуміють, але ситуація склалася така, що мусимо їй підкоритися», - додає освітянка.
Чи погіршилася якість знань під час дистанційного навчання
Крім того, Державна служба якості освіти провела опитування серед учнів та батьків, чи погіршилася якість знань під час дистанційного навчання, яке тривало навесні. Більше 60% учнів та батьків зазначили, що вона погіршилася. При цьому майже 12% учнів зазначили, що якість їхніх знань покращилася.
Також більше 22% опитаних зазначили, що вони не мають вдома пристроїв для дистанційного навчання, або, якщо у родині декілька дітей шкільного віку, то їх не вистачає.
«Цю ситуацію мали вивчити на рівні кожного закладу. Ті батьки, які могли собі дозволити виправити ситуацію, вже це зробили. Але навіть якщо кожен 10-й учень у класі не може собі цього дозволити, то тут уже мала місцева влада спрацювати. Якщо брати, до прикладу, територію громади, то цю ситуацію можна вивчити і ці всі родини, вони чітко відомі на території громади, тому місцева влада може таким сім’ям допомогти. Якщо немає жодного, то один комп’ютер придбати, а вчителі вже мають розмежувати уроки так, щоб діти могли на них займатися», - каже Оксана Палійчук.
Нагадаємо, що у Чернівецькій облдержадміністрації повідомили, що на територіях, які віднесені до «червоної» зони карантину, навчальний рік розпочнеться дистанційно.
Новини ІА АСС є у Viber
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами