Згідно з угодою про асоціацією з Євросоюзом, Україна має долучитись до міжнародного захисту географічних зазначень продуктів. Наша країна повинна захищати понад 3,5 тисячі географічних зазначень. Тобто, продуктів, які можна виробляти лише на певній території. Робиться це передусім для того, аби унеможливити підробки традиційних регіональних продуктів, - пише Deutsche Welle.
Експерти зауважують, що запроваджений захист географічних зазначень продуктів відкриє нові можливості й для українських підприємств. В Україні достатньо автентичних та якісних продуктів, які можна і варто патентувати, переконані фахівці проекту Євросоюзу "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні". Теоретично могли би бути запатентованими: "полтавські галушки", "київський торт", "українське сало" чи "український борщ".
Читайте також: У Польщі магазини віддаватимуть бідним непродані продукти
Та поки що в ЄС захищені лише дві українські назви - це вина "Сонячна долина" та "Новий світ", виробництво яких зосереджено в Криму. На шляху завершення реєстрації перебуває сир "Гуцульська овеча бриндзя", який виробляють у Карпатах.
Україна протягом останніх років катастрофічно втрачає власну гастрономічну спадщину, вважає українська експертка з географічних зазначень та гастрономічного туризму Олена Мотузенко.
"У нас є країни-сусіди, які є вже членами ЄС і ведуть активну роботу з виявлення і сертифікації географічних зазначень. Це стосується "горілки", "пирогів", "вареників". Тобто, тих продуктів, які є нашим спільним гастрономічним надбанням із Польщею, Угорщиною чи Румунією", - говорить фахівець.
Читайте також: Україна імпортувала рекордну кількість картоплі
Українським виробникам не варто зволікати з реєстрацією географічних назв продуктів, - наголошують фахівці. Вони сподіваються, що в перспективі це відкриває додаткові можливості для розширення експорту та розвитку гастрономічного туризму.
Наразі Україна має ухвалити ще кілька секторальних законів, які окремо унормують географічні зазначення для продуктів харчування, аграрної продукції та спиртних напоїв. Виробники, тим часом, мають ще кілька років для повного ребредингу.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами