З початком кампанії «Лікар для кожної сім’ї» у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити у підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.
Відмова через місце реєстрації
Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації.
Що робити, якщо в медзакладі вас переконують у зворотньому?
«Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання», – йдеться у Порядку.
Зразок заяви: https://goo.gl/2WGdHx
Читайте також: Декларації з лікарями: ажіотажу у Чернівцях поки немає, пацієнти у роздумах
Відмова через те, що лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів
Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, що усі лікарі медзакладу уже набрали оптимальну кількість. Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:
Відмова, бо заклад не підключений до системи
Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо. Що робити:
За інформацією прес-служби МОЗ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами