Для чого і як укладати декларацію, йдеться у роз'ясненні Міністерства охорони здоров'я, оприлюдненому на сайті відомства, повідомляє "Укрінформ".
"Декларація - це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державі (Національній службі здоров'я України, НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що декларація не є юридичним документом і не підписується "раз і назавжди": у будь-який момент пацієнт може укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.
Вибір лікаря відбувається за бажанням пацієнта, а не місцем реєстрації чи проживання.
Однак лікар може відмовити в підписанні декларації, якщо він уже набрав максимально рекомендовану кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюються у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме НСЗУ.
Як роз'яснює МОЗ, для підписання декларації з лікарем пацієнту необхідно здійснити такі кроки.
1. Пацієнт має звернутися до медзакладу, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким він хоче підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо людина підписує декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то треба взяти також свідоцтво про народження дитини.
При цьому заклад, в якому працює обраний пацієнтом лікар, має бути підключеним до системи "Електронне здоров’я". Інформацію щодо цього можна уточнити в реєстратурі або у лікаря чи перевірити самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/.
2. Дані та контактний телефон пацієнта внесуть у систему "Електронне здоров'я". Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.
Декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитись, що декларацію підписує реальна людина і унеможливити будь-які спроби шахрайства, вводиться підтвердження за допомогою СМС-коду, який надходить на номер мобільного телефону пацієнта. Якщо у пацієнта немає мобільного, для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали його документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.
3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи "Електронне здоров'я" примірник декларації для перевірки. Пацієнту слід уважно перевірити усі свої дані. Якщо там будуть помилки, слід сказати про це уповноваженій особі медзакладу. Декларацію роздруковуватимуть до тих пір, поки все не буде правильно.
4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи "Електронне здоров'я" ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
5. Пацієнт підписує два примірники декларації. Один із примірників залишається у нього, інший – у медзакладу.
6. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему "Електронне здоров'я".
Після укладення декларації з лікарем гроші за обслуговування пацієнта держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює обраний пацієнтом лікар. Цей процес розпочнеться відразу, коли медзаклад "увійде у медреформу": автономізується та укладе договір з НСЗУ, додали в МОЗ.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами