Ми цікавимося у відомих бізнесменів Чернівців, як їхні підприємства переживають карантин та як планують виходити з нього.
Марія Севрюкова, власниця кав`ярень та магазинів «Чашка»:
«Чашка» працює у Чернівцях з 2003 року. Зараз і мережа магазинів з продажу чаю та кави, і мережа кав`ярень не працюють, весь колектив у відпустці без збереження зарплати.
Як і всі підприємці, ми отримали від держави зменшення податків.
«Чашка» вже пережила дві кризи - у 2008 році і у 2014. Зараз це знову нагадує «біг в колесі», знову виклик, якому потрібно протидіяти. Дуже переживаю за людей, в яких немає заощаджень, і є проблеми з придбанням мінімально необхідних речей.
Враховуючи сезонність мого бізнесу, хочу сподіватися, що повернемося до нормального ведення бізнесу на початку 2021 року».
Читайте ще: Чернівецькі бізнесмени потрапили до всеукраїнського фотопроекту про бізнес на карантині
Роман Петров, власник «Кровля центру»:
«Ми працюємо на ринку 12 років. Пережили вже дві кризи - у 2008-2009 роках, потім – у 2013-2014. Тож наразі переживаємо третю кризу і, мабуть, найпотужнішу.
Проте «Кровля центр» продовжує працювати. Коли запровадили карантин, заборонили діяльність торговельних точок, відповідно, у нас закрився один із основних каналів збуту продукції. Плюс – впровадили на кілька тижнів заборону на будівництво. У результаті, обсяги наших продажів знизилися у 5 разів. Відповідно, у 5 разів впали наші доходи. Хоча витрати залишилися такими, як були. Ми розуміли, що треба терміново робити щось, аби вижити.
Тоді я розробив програму дій з оптимізації можливостей компанії. У першу чергу - різко зменшив витратну частину. Максимально перевів більшість доходів на перемінні, таким чином, якщо є продажі – є витрати, якщо нема продажів – немає витрат. Водночас, я не урізав продавцям відсоток від продажів, не зменшував розходи на маркетинг. А от постійні розходи максимально зменшив: домовився з орендодавцями про зменшення орендної плати, з кредиторами – про не нарахування відсотків, призупинення виплат по тілу кредиту. Що не можна було призупинити, просив перенести на інший період.
Наступне, що може врятувати компанію в кризовий період – це масштабний вихідний потік інформації про неї. Ми відновили всі рекламні компанії, посилити СЕО.
За 12 років роботи «Кровля центр» перекрив дахи близько 20 тис. будинків у Чернівецькій області. Таким чином, ми маємо 20-тисячну базу клієнтів. Раніше до цього не доходили руки, але зараз почали обдзвонювати клієнтів і запитувати: чи задоволені покрівлею, чи не потребує вона ремонту, чи планують ще щось придбати у нас і чи є знайомі, яким може бути потрібна наша допомога? Я сподівався, що у такий спосіб ми залучимо 2-3% клієнтів. Але виявилося, що 15% людей зацікавилися нашою продукцією і у найближчих пів року планують щось придбати у нас. Ще 5% - це знайомі наших клієнтів, які також зацікавилися нашими пропозиціями. Таким чином, результат у 5 разів перевищив очікування.
Щодо роботи колективу – наразі працюють всі, ми нікого не скорочували. Було 2 варіанти: або залишити 20% працівників, а інших відправити у відпустку за власний рахунок, або розподілити роботу на всіх, заробітки будуть меншими, але таким чином, ніхто не залишиться без роботи. Люди підтримали другий варіант. Ми перевели працівників на погодинну оплату, для тих , хто обдзвонює клієнтів, - доплата за кожного залученого клієнта.
Власне, у процесі всіх цих змін ми знайшли дуже багато корисного для себе. Я впевнений, ця криза зробить нас сильнішими, навчить, як працювати ефективніше. Вже скоро бізнес потихеньку буде оживати. Звісно, будівельний бізнес, швидше за все, втратить 30-40% своїх потужностей. Але ті, хто знайшли рішення, продовжать рухатися далі».
Наші новини є у Facebook
Олена Плахута, голова правління акціонерного товариства «Імпульс»:
Наш продукт не є продуктом першої необхідності. Виробники меблів стоять, як правило, за будівельниками та творцями інтер'єрів. Ми чітко усвідомлюємо, що бездіяльність призведе до біди.
Наразі колектив працює за принципом розділення по часу та місцю роботи, а саме: виконуються різні технологічні операції таким чином, аби працівники не перетиналися. Наприклад, сьогодні розпилюють ДСП, завтра - його фрезерують та крайкують, післязавтра - збирають виріб. Відстань між працівниками - більше 20 метрів. Приміщення та розташування обладнання дозволяють це забезпечити. Менеджери з продажів працюють дистанційно.
Ми отримали на час карантину підтримку від держави. Зокрема, відсутність планових перевірок, скасування на цей період штрафних санкцій за несвоєчасні обов'язкові платежі.
Ми прогнозуємо, що багато виробників все-таки не переживуть карантин і змушені будуть закрити виробництво. Ми ж плануємо продовжувати працювати з великими корпоративними партнерами та бюджетними організаціями».
Від редакції:
Підтримайте якісну журналістику!
Інформаційне агентство АСС - це незалежна медійна платформа, яка працює об`єктивно, оперативно та точно. Вже 5 років ми подаємо нашим читачам лише якісні та перевірені новини. Втім, через кризу та карантин, наші рекламні доходи відчутно зменшились! Відтепер ви можете допомогти нам не лише лайком чи репостом, а й донатом.
Кожен донат - ваша підтримка нашої роботи!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами