Олена Кузьміна, заступниця начальника управління освіти Чернівецької міської ради
«В карантинних умовах дистанційне навчання – це єдина альтернатива для того, щоб процес навчання відбувався безперервно. У наших педагогів є немалий досвід щодо здійснення процесу навчання онлайн, адже ми дистанційно працювали минулоріч, з березня і до кінця навчального року.
Змішане навчання – це перший досвід для педагогів. Ми чотири тижні працювали за цією моделлю в більшості закладів: хтось пішов на двозмінне навчання, а 21 заклад з 43-ох вибрав модель змішаного навчання, що знов таки було вперше. Зрозуміло, що за чотири тижні оцінювати результативність та ефективність цього досвіду ще досить рано.
Щодо готовності до змін у формі навчання: звичайно, зміни потребують виваженості, потребують від усіх учасників освітнього процесу взаєморозуміння і підтримки. Велику роль відігравали і відіграють батьки, коли вчитель має цей контакт, коли всі чітко знають правила гри, вимоги. У будь-якому випадку, альтернативи очному навчанню немає, тому що живий урок - це життя, це емоції, це атмосфера, це жива взаємодія. Але, якщо всі учасники знають чітко «правила гри», які власне у тих чи інших умовах діють, то вони досягають результату.
Чи буде результат високим? Чи не відкотимося ми назад? Я думаю, що все-таки будуть такі моменти, але навіть успішність наших випускників на ЗНО говорить про те, що вони достойно витримали цей стресовий процес. Я розумію, що для них це був досить маленький відрізок часу, порівняно з одинадцятьма роками навчання. За три місяці вони мобілізувалися і все таки показали високі результати на ЗНО.
Читайте також: «Червона» карантинна зона на Буковині: скільки шкіл на канікулах
Що стосується старших класів, де учні вміють вчитися автономно, самостійно, знають вимоги вчителя, там процес фактично регульований ефективно. Для учнів молодшої школи важлива жива взаємодія не тільки з учителем, але й між собою, адже для діток найголовніше - це спілкування.
Надзвичайно багато часу та зусиль у педагога забирає підготовка. Адже є різниця між підготовкою до живого та дистанційного уроку. Педагоги під час дистанційного навчання фактично працюють по 20 годин на добу: і підготовка, і перевірка. У змішаному навчанні ще важче, тому що потрібна ще більша підготовка від вчителя і однакова увага, яка приділяється діткам, які є в класі у цей момент, і тим учням, які навчаються на дистанції»
Читайте наші новини в Instagram
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами