З початком відпускного сезону поліція попередила українців – не дрімають шахраї, які наживають на туристах мільйони. За даними Держреєстру судових рішень, кількість українців, які скаржилися в суди на турагентів і туроператорів, неухильно зростає. Наприклад, якщо 2017 року до судів скаржилися лише одиниці, то за 2018 рік ця кількість перевищила сотню. За оцінками експертів, при цьому багато випадків залишаються безкарними, тому що потерпілі не хочуть витрачати на судові тяжби час і сили, повідомляє Сегодня
Серед останніх викриттів вже є рекордні. Вчора прокуратура Києва відрапортувала, що до суду направила справу про двох шахрайок, які обдурили 39 осіб на суму в 2 млн грн. За даними прокуратури, жінки продавали липові путівки до Єгипту, Туреччини, Кіпру і Еміратів.
Ще одну аферистку затримали в Чернівецькій області. На 32-річну жінку поскаржилися 11 туристів, які не відбулися. Як розповіли нам в прес-центрі Нацполіції поліції, жінка представлялася клієнтам директором турфірми, яка припинила свою роботу за рішенням суду ще 2015 року.
"Із заявою про шахрайство до поліції звернулася група жителів з Чернівців. Ці люди запланували подорож на острів Балі, заплатили гроші цій жінці. Остання ж отримала гроші, а своїх обіцянок не виконала, – розповіла нам спікер обласної поліції Діана Козлова. – Слідчі відкрили кримінальне провадження за статтею "Шахрайство". З'ясувалося, що незважаючи на рішення суду про припинення роботи турфірми, її керівник продовжила брати передоплату за організацію подорожей, назбиравши таким чином 345 тисяч гривень. До речі, ціна на тури була нижче, ніж в інших компаніях, тому вартість приваблювала бажаючих відпочити. Жінці вже оголошено підозру".
У поліції додали, що підозрюваній загрожує до 8 років в'язниці, сьогодні їй планують обирати в суді запобіжний захід.
Читати ще Єгипет, Туреччина та Греція. Куди українці планують поїхати влітку
Таких випадків багато, і постраждалі далеко не завжди отримують компенсацію за заподіяну їм шкоду. У Держреєстрі судових рішень є маса вердиктів, в яких сказано, що та чи інша фірма, якій турист пред'явив претензії через відсутність літака, – лише посередник між мандрівником і туроператором. У більшості випадків такі посередники уникають відповідальності, коли в суді заявляють, що перераховують отримані від туриста гроші оператору, а собі залишають лише невеликий відсоток. Скаржаться туристи і на затримку рейсів літаків, раптове скорочення часу відпочинку і відмову повертати гроші в разі природних НП на курорті. Але є й зовсім курйозні випадки.
Наприклад, Київський райсуд Харкова розглядав позов місцевого жителя, який брав участь в рекламному розіграші путівки до Канн, купуючи пиво певної марки. Як сказано в рішенні суду, одного разу цієї людини таки попалася пляшка з виграшною етикеткою, через кілька днів він отримав квиток до Канн для себе і дружини, приїхав до столичного аеропорту "Бориспіль", але літака так і не дочекався. У турфірмі у цієї пари відмовилися прийняти претензії, тому як з'ясувалося, що харківська філія турфірми не проводила жодних розіграшів. В результаті суд відмовив позивачеві, незважаючи на те що той витратив на послуги адвоката близько 8 тис. грн.
Експерти радять туристам при виборі оператора звертати увагу на кілька важливих моментів.
"Перше – це історія фірми, дата її створення. Крім того, необхідна наявність ліцензії (її можна перевірити на сайті Мінекономрозвитку. – Авт.) і фінансової гарантії. Також важливо звертати увагу на професіоналізм співробітників. Якщо інформація озвучується вам впевнено, без підглядання в буклети, то є ймовірність, що і подорож буде організовано на належному рівні", – говорить голова всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха.
Низка опитаних нами юристів додають, що в разі форс-мажору з вини турфірми (затримка рейсу, передчасне виселення з готелю) мандрівникові краще фіксувати те, що відбувається, на відео, а також взяти контакти у очевидців. Все це може знадобитися для позову в суді.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами