Запрошений гість: Василь Продан, секретар Чернівецької міської ради.
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Вчора чернівчан налякало повідомлення від МіськШеп, що у місті немає піску і солі
Василь Продан: Мене самого здивувала позиція головного інженера, його слова, що сіль буде через два тижні, хоч сіль була вже у місті і її відвантажували. Він не володів інформацією, тому я задумуюся, чи це людина знаходиться на своєму місці. Сіль є, її не було буквально декілька днів. Зима є набагато більш сніжною, ніж у попередні роки. А коли ми закуповуємо сипучі матеріали, ми орієнтуємося на попередні зими. Ми замовили вчасно, лише тепер було декілька днів затримки і через Укрзалізницю. Там проблеми постійні. Зараз сіль є, все працює. Вже цієї ночі застосовували цю сіль на дорогах. Є і пісок, все є.
Людмила Григорчук: Вистачає техніки? Людей? Чернівчани постійно скаржаться на непрочищені дороги.
Василь Продан: Насправді МіськШеп має техніку. Хотілося б докупити, але питання в тому, скільки ми, як громада,вважаємо за правильне виділити грошей на розчистку снігу. Комунальник можуть чистити всі дороги, але це буде потребувати набагато більше коштів, ніж зараз. Якщо ми поставимо завдання чистити більше доріг, то треба виділити більше коштів. А нам треба дотримуватися балансу. Адже ми не можемо витратити на дороги всі кошти, і лишитися без садочків, без освітлення, без шкіл, без дитячих майданчиків.
Людмила Григорчук: Ви задоволені, як виглядає місто?
Василь Продан: Звичайно, є до чого стремитися. Але треба дивитися на інші обласні центри, наскільки мені відомо із ЗМІ, там набагато гірша ситуація.
Людмила Григорчук: Нас порівнюють і з Румунією, із франківським напрямком. Там дороги чистіші.
Василь Продан: Нас треба з Тернополем, Хмельницьким порівнювати, а не з Румунією, Польщею чи з Америкою.
Слухач: як ви оцінюєте роботу директора і інженера МіськШепу? Щодо спецтехніки для ліквідації бурульок. Чи є у нас такі? І ще одне. Мене цікавить щодо планів будівництва льодових майданчиків. Чи плануєте створити ще.
Василь Продан: Якщо говорити про директора МіськШепу. Він працює багато, виїжджає і вдень, і вночі. Організовує роботу комунального підприємства. Я виходив у 5-й ранку, дивився на роботу двірників, МіськШепу, то всі працюють, машини їздять, посипають, прибирають. Оцінка – тверда четвірка. Хотілося б краще, але це точно тверда четвірка. Що стосується головного інженера, то він фахівець, знає свою справу.
Слухач: Чому сіль закуплена на 100 тисяч дорожче?
Василь Продан: Я перевірю ці факти. Будемо розбиратися.
Людмила Григорчук: Сіль закуповується через Прозорро?
Василь Продан: Все закуплено згідно всіх процедур за тогорічним контрактом.
Людмила Григорчук: Коли буде порядок з проспектом і Героїв Майдану?
Василь Продан: Як тільки погодні умови дозволять нам приступити до роботи, одразу ж, не зволікаючи, приступимо.
Людмила Григорчук: Думали, що встигнете до снігу? Прорахували?
Василь Продан: Зима могла прийти на місяць раніше чи пізніше, а ми б зупинили роботи і не зробили б ще 10 чи 15 доріг. Подумали, що краще було провести тендер, розпочати роботи. Була б погода краще, вже б завершили. Не повезло з погодою.
Людмила Григорчук: Підрядники отримали частину коштів, які відпрацювали? Чи аванс повністю?
Василь Продан: Що отримали, те і відробили. І хочу сказати, що це не фірми якісь одноденки, це надійні фірми, одні з кращих.
Слухач: Що ви робили в Києві у Віталя Кличка на зборах мерів?
Василь Продан: Так, на запрошення Кличка був у столиці, на Водохреща. Там були всі керівники міст. Поїздка була дуже корисна, вдалося поспілкуватися з іншими керівниками, спитати, як ситуація з управлінням благоустрою, по школах, по приватних садочках. Багато корисного, багато цікавого. Будуть запрошувати, то буду їздити.
Людмила Григорчук: Це не офіційна зустріч?
Василь Продан: Так, це не офіційна зустріч. Він, як керівник асоціації міст України запросив керівників міст.
Слухач: Як місто від розрухи спасати маєте?
Василь Продан: Всі три місяці, які були придатні для ремонту доріг, то весь час працювали. Задіювали фірми, працювали.
Людмила Григорчук: Щодо спецтехніки і бурульок.
Василь Продан: Ми вперше зобов’язали ЖРЕПИ і інші компанії приватні в тому числі, збивати бурульки. Вишки задіюють. У Харкові співпрацюють з альпіністами, поки ми ще це не робили ,поки справлялися своїми силами.
Людмила Григорчук: Щодо льодового майданчика.
Василь Продан: Слава Богу, що у міста є Павло Польовий, який створив льодовий майданчик, якщо будуть ще підприємці, які схочуть такі заклади відкрити, то будемо з ними співпрацювати.
Слухач: проспект, я тут живу, навіщо тут такі дорогі бордюри? Їх розпакували, нічого з ним не роблять, вони вже половину розбиті.
Василь Продан: Для громади це не буде коштувати дорожче. Підрядник має встановити ту кількість бордюрів, які записані у документах. Якщо не буде йому вистачати бордюрів, то він сам має купити ці бордюри.
Людмила Григорчук: Бордюри насправді дорогі?
Василь Продан: Це одні з найкращих бордюрів в Україні. Можна було поставити звичайні, бетонні, але їх прийшлося б через 5-10 років замінювати. А ми не робимо проспект на 5 років, а на десятки років. Як було раніше. Його робили у 70-х роках. І він досі дотримався. Тому і бордюри ми обирали такі, щоб вони протрималися багато років.
Слухач: Що ви зробили за три місяці?
Василь Продан: Завершили дитячий садочок у Ленківцях. Бо у 18 році з ним зайшли у глухий кут, коли не могли вирішити проблему з пожежною безпекою і відкрити його. Завершили ремонтних робіт майже на 60 млн гривень. І це близько 30 доріг було відремонтовано, не повністю, але частково. Було на високому рівні проведені День міста, Новорічно-різдвяні свята. Було відремонтовано ту ж площу і сквер Буковинського куреню. Багато всього. Почали замінювати освітлення вуличне. Частину вже на бульварі зроблено. Той же стадіон, замінено поле на Олімпії, майже завершений стадіон на Головній, який так само півтора року не робилися там роботи. Інклюзивний центр також. Робіт було зроблено багато.
Людмила Григорчук: Скільки кілометрів доріг встигли зробити?
Василь Продан: Близько 6 кілометрів доріг. Зважаючи, що почали робити лише у кінці серпня, то вважаю, що це гарний результат. Я розумію, що чернівчани відчувають дискомфорт, що не зроблений проспект і Героїв Майдану, але вже за декілька місяців там буде все якісно, гарно зроблено. Там розширення буде, на Героїв Майдану. Її мали розширити ще у 2008 році.
Людмила Григорчук: Які дороги з цих 6 км зробили?
Василь Продан: Та ж Канівська, перехрестя Ярослава Мудрого і Енергетична, Огінського, частина Буковинської, Щербанюка. Тротуари на Небесної сотні до Паркового проїзду, тротуари, які зроблені в районі Алма-Атинської, від Героїв Майдану. Багато, десь 30.
Слухач: як ведуться роботи у колишньому департаменті ЖКГ, де має бути садочок?
Василь Продан: Він мав бути зданий ще на початку 2017 року. Активізували роботи в цьому напрямку. Максимум до травня місяця ми відкриємо садочок. Внутрішні роботи там і зараз ведуться. Але павільйони, фасади, зовнішні роботи, це будуть робити, коли дозволить погода.
Слухач: потрібно розширювати дороги. Без розширення перехресть, проспект буде стояти в заторах.
Василь Продан: Всі перехрестя, які є, вони широкі, навіть не знаю, про що мова. От Героїв Майдану стане ширшою. Матимемо гарну ділянку дороги від Щербанюка до Туриста. Там вже поміняли опори, освітлення. Все, що можна робити зимою, все робиться.
Слухач: Кабмін заборонив міським радам розміщувати гроші на депозит під відсотки. Ви підтримуєте таке рішення чи проти?
Василь Продан: Звичайно, не підтримую. Ми не лише це рішення не підтримуємо, але й жодне місто України. Для мене це рішення дивне, і дивно те, що це рішення пішло від пана Гройсмана, який був керівником міста. Успішного міста. Чому місто не може заробляти на цьому? Чому ці гроші мають простоювати? Чи 5 чи 10 днів.
Людмила Григорчук: Чернівці заробляло також на депозитах?
Василь Продан: Так. Адже гроші як приходять, не відразу ж ми їх використовували. Чи тиждень, чи два тижні, вони приносили місту додаткові кошти. Ми відразу ж 23 січня, коли стало відомо про це, звернулися до Асоціації міст і до Кабміну, щоб вони відмінили це рішення.
Слухач: Неодноразово звертались до міської влади мешканці щоб зробили міжбудинковий проїзд вздовж будинку на вул. Героїв Майдану, 97 (14 під"їздів). Після робіт Тепломережі по заміні труб великогабаритна техніка розворотила все навколо. Цей об"єкт навіть був включений до програми "Комфортне місто", але чомусь роботи не виконуються, а термін виконання відкладається. КОЛИ І НА НАШІЙ ВУЛИЦІ БУДЕ СВЯТО?
Василь Продан: Так. Коли ми запускали котельні, входили в сезон, там була проблемна точка. Ми плануємо замінити ці мережі, які і в цьому році, і у минулому і позаминулому, рвало. Треба замінити велику ділянку труби. Після того ми все відновимо там. Територію всю, зробимо гарний міжбудинковий проїзд.
Слухач: Мене цікавить, що означає:" будинок знято з балансу міськради" ? Кому буде належати земля, на якій знаходиться певний будинок?
Василь Продан: Знімається з балансу, бо це власність людей і згідно закону України, постанови Кабінету міністрів України, міська рада зобов’язана це зробити. На сьогоднішній день будинки знаходяться на балансі тих людей, які в них живуть. Це по суті означає, що кожен стає повноправним власником майна. Це вже не міської ради власність, а людей.
Людмила Григорчук: Якщо потік дах, то вже не треба бігти до міської ради, а самим збирати кошти?
Василь Продан: Місто може допомагати, але повністю утримувати майно громадян вже не буде. Якщо це ваше майно, то ви за нього відповідаєте.
Слухач: чому так довго не закривали школи на карантин?
Василь Продан: Карантин не оголошується, коли хоче керівник міста. Розпорядження про карантин готує управління охорони здоров’я. Освітяни за цим слідкують.
Слухач: Це Олексій Каспрук. В мене прохання. Щоб була роздруківочка по ефіру. Василь Сафронович багато чого наговорив.
Василь Продан: Я вам обіцяю, що стенограма буде. Через декілька днів.
Людмила Григорчук: Питають, чи будете подавати свою кандидатуру на мери міста?
Василь Продан: Я ще не можу сказати. Питання у тому, чи я можу щось зробити на користь міста. Якщо зможу – значить піду, якщо інша людина зможе зробити більше,то я підтримаю іншу людину.
Слухач: ви сказали, що вулиця Селятинська відремонтована, а вона не зроблена.
Василь Продан: Частина робіт там зроблена, а частина робіт буде зроблена цього року.
Слухач: Минулого та позаминулого років почесні жителі Чернівців Пауль Пшенічка та Михайло Гнатюк подали свої проекти бюджету ініціатив. Це створення науково-дослідної лабораторії для учнів і закупівля медичного обладнання для точного визначення аналізів дитячої крові. Ці проекти не були достатньо підтримані громадою. Чи нема бажання у влади все ж реалізувати їх за рахунок коштів міського бюджету? Вивчіть, будь ласка, це питання.
Василь Продан: Обов’язково вивчимо. Почесні громадяни заслуговують на увагу. Якщо вони пропонують, то міська рада має розглянути ці пропозиції.
Людмила Григорчук: Ви над цим думали особисто?
Василь Продан: Я спілкувався щодо медичного обладнання. Щодо пропозиції Пшенічки – треба вивчити. Я не настільки потужний, як Пшенічка у цьому питанні. Треба долучити фахівців і при нагоді треба це реалізовувати.
Слухач: чому не вивозять сніг і не чистять дороги саме вночі?
Василь Продан: Саме вночі більшість робіт і проводиться. Починаючи з вечора і до самого ранку вся техніка працює максимально. А вдень вона працює менш інтенсивно. Щодо вивозу снігу. То ми робимо це лише з центру міста, коли бачимо, що він є проблемою для проїзду, бо щоб вивозити сніг з усього міста, то треба виділяти на це набагато більше коштів. Громада має вирішувати, чи справді кошти потрібні саме на це.
Слухач: Чи зможе Василь Сафронович дати інтерв'ю, не згадуючи прізвище Каспрука, пишаючись та аналізуючи виключно свої здобутки? Всі пам'ятають слова секретаря ЧМР після зняття міського голови, що через півроку ми місто не взнаємо, що ми побачимо результати його команди. Чи розрахунок був на такі результати? Щоб я розуміла, мені радіти чи плакати. І правильно каже Юрій Воронка ні по Халабуді, ні по вуличному радіо міська влада не виконує ні рішення суду, ні законів. А по колишньому танцювальному майданчику в центральному парку ім Шевченка взагалі була проігнорована місцева ініціатива, ми були вимушені звернутись до суду. Є прямі і конкретні відповіді? Чи буде звільнено Володимира Бешлея за розриті Проспект та вулицю Героїв Майдану?
Василь Продан: Мені здається, що я за сьогоднішній вечір ні разу його не згадав. Щодо півроку, то я інакше казав, що за три чи чотиримісячні громада побачить різницю. Тоді інтенсивно проводився ремонт доріг. Коли за останні місяці зробили у 20 разів більше доріг ніж за перших півроку. І щодо Дня міста, як він був проведений і як працює водоканал. Максимум доба і витік закривається. Саме цією частиною роботи водоканалу я задоволений. Щодо МіськШепу, директор живе на роботі. Вся техніка з вечора до ранку працює, коли йде сніг.
Людмила Григорчук: Щодо Володимира Бешлея?
Василь Продан: Я розумію, коли звільняють за бездіяльність, а коли людина дуже багато робить, багато працює, то це нонсенс.
Слухач: Вуличне радіо. З 09.01.2019 р. по 10 аудіоретрансляторам, що розміщуються на опорах Чернівецького тролейбусного управління закінчилась дія додаткового договору №7/1646 від 02.07.2018р., укладеного згідно рішення виконкому №272/11 від 22.06.18р.
Василь Продан: Це засіб оповіщення населення. Це від нашого МНС є довідка. Це засіб, за допомогою якого ми можемо попередити населення про небезпеку.
Людмила Григорчук: Там справді закінчилися договори?
Василь Продан: Я не дам точної відповіді на це питання.
Людмила Григорчук: Люди часто звертаються зі скаргами?
Василь Продан: Саме Юрій Воронка часто звертається. Ми вивчали питання.
Людмила Григорчук: Може треба, щоб воно працювало лише тоді, коли треба оповіщувати людей про небезпеку?
Василь Продан: Може й там. Треба розглянути цей варіант.
Слухач: скажіть, чи планується відкриття нових садочків і набір у групи нові?
Василь Продан: Звичайно, готуємося до відкриття ще одного садочка на вулиці Вірменській і плануємо, що у травні місяці ми його відкриємо. Потім ми плануємо будувати садочок на Гравітоні, там найбільше він потрібний. Той садочок, що там є, він перевантажений. Вкрай потрібен там новий заклад. Лелеченя працює, там відкрито 6 групу. Є можливість відкрити ще 2 групи. Працює гарно. І діти, і батьки задоволені.
Людмила Григорчук: Коли на Гравітоні вже садочок може бути?
Василь Продан: Проектна документація розробляється. Ставлю завдання, щоб від початку будівництва до відкриття було не більше як півтора роки.
Людмила Григорчук: Щодо парку Шевченка. І громадські ініціативи щодо майданчика.
Василь Продан: Проведені були громадські слухання з цього питання. Там було прийнято рішення щодо проведення конкурсу на використання цього майданчика. Коли не співпадають інтереси декількох груп чернівчан, то ніколи не будуть задоволені всі. Хтось один буде постійно звинувачувати один одних у заангажованості.
Слухач: розкажіть, коли у Чернівцях будуть велодоріжки? І чи зміниться ситуація з потягами, бо у Чернівці важко дістатися. І ми б хотіли відпочити від цієї влади.
Людмила Григорчук: Ви не збираєтеся у відпустку, Василю Сафроновичу?
Василь Продан: Для мене робота – це відпочинок. Коли робота у задоволення, то не має потреби від неї відпочивати.
Василь Продан: Щодо велодоріжок, то проект з велодоріжками на проспекті заборонили в національній поліції. Тому що там інтенсивний рух і велодоріжка передбачалася там, де їздить громадський транспорт, це небезпечно, тому поліція заборонила це зробити.
Людмила Григорчук: Де можуть бути велодоріжки?
Василь Продан: Враховують рельєф нашого міста, то це непросто. Намагаємося продумати їх десь коло парку, може десь у парку. Можливо буде маршрут від проспекту-Небесної Сотні –Щербанюка -Головна.
Людмила Григорчук: Потяги.
Василь Продан: Це не є прерогатива міської ради, додавати потяги. Ми постійно звертаємося в міністерство. І народні депутати зверталися, але напевне не є вони настільки авторитетні, що міністерство транспорту їх почули. Може з’явиться такий міністр транспорту, для якого Чернівці будуть не останніми.
Людмила Григорчук: Як розвивати туризм тоді?
Василь Продан: Всіма можливими способами: і повітряний простір, і дороги, і потяги.
Людмила Григорчук: Багато місто втратило від того, що ми не проводили цьогоріч Маланку-фест?
Василь Продан: Зважаючи на те, що багато було нарікань з боку чернівчан, навіть під час проведення опитування у Фейсбуці, більшість чернівчан виступили проти проведення Маланки-фест у центрі міста. Враховуючи, що мої рідні з Карапчева і Вашківців, а Вашківці і Красноїльськ – це ті території, звідки пішла Маланка. Мені подобаються ці традиції і я зроблю все для того, щоб у 20 році Маланка у нас відбулася. На більш якісному рівні, звичайно.
Людмила Григорчук: Не встигли цього року підготуватися?
Василь Продан: Міська рада не є організатором цього дійства. Міська рада лише підтримувала цей фестиваль. У організаторів, зокрема у Оксани Лелюк, було теж двояке почуття. Коли вона працює, проводить, а бачить негатив у чернівчан, тому пропадає бажання щось робити. Бо ти стараєшся, а отримуєш негатив. Напевне і організаторам треба було відпочити. І нам, мешканцям, якраз цей рік дав можливість порівняти, чи треба нам Маланка чи ні. Тим паче, що цей фестиваль не проводився всі ці роки поспіль. От у 2015 році Фест не проводився теж.
Слухач: щодо чищення доріг. Якщо порівняти , як чистять дороги при Каспруку і при вас. То велика різниця. Тепер гірше. І ще одне питання: водії всі порозбивали ходову на Героїв Майдану і на проспекті.
Василь Продан: Чернівчани, звичайно, відчувають незручності. Це тимчасові незручності, які, щойно погода дозволить, зникнуть. Бо все буде якісно і гарно зроблено. Щодо чищення доріг, то це суб’єктивна думка. Коли за три місяці було зроблено стільки, скільки за останні три роки, то це можна поміряти квадратними метрами, коштами. Ми бачимо, що є сьогодні, але вже не пам’ятаємо, ще було минулої зими.
Слухач: Коли дітям повернуть приміщення спортивного залу із пауерліфтингу вул.Руська 39? (майже два роки йде віртуальний ремонт ,сума зростає було 800тис.грн,потім стало вже майже 1млн.100тис.грн ,а в кінці року буде вже може 2млн.грн)тендер,відкат,чи хтось пригледів приміщення під комерцію з довгостроковою арендою??? Кошти на ремонт -це кошти громади міста ,тобто наші!!!Де правду шукати???
Василь Продан: Спілкувалися ми з Сергієм Качмарським. Можливо розбити всі роботи на три етапи. Перший етап ми намагатимемося розпочати в цьому році.
Людмила Григорчук: Немає відкатів?
Василь Продан: Ні. Треба робити багато залів. І майданчики спортивні. Треба робити це за кошти міста, передбачати кошти. Я можу звітувати за останні лише три місяці.
Людмила Григорчук: Ви були депутатом.
Василь Продан: Треба було це робити ще два роки тому, коли це було дешевше. Але це треба робити все одно. Чим більше залів, тим менше дітей наших на вулиці.
Слухач: З Проспекту в центр можливо доїхати лише 5-ю маршруткою, утворились великі черги, маршрутки переповнені. Чому хоча б 9-й маршрут не продовжити до центру, а не тільки до Туристу? Подібна ситуація з Комарова до Проспекту, лише 39-й маршрут і більше ніякої альтернативи.
Василь Продан: Ви пам’ятаєте,що ситуація з маршруткою №9 – це був експеримент, який був проведений ще на початку літа. Я теж вважаю, що цей маршрут мав бути продовжений до Соборної площі, але комісія і транспортний відділ, і департамент вважали, що це краще зробити до Туриста. Тому вона так і їде.
Людмила Григорчук: Питання транспорту болюче для чернівчан.
Василь Продан: Чернівці не найгірші по транспорту, якщо порівнювати з іншими містами України. Ми входимо в п’ятірку кращих міст по кількості придбаних тролейбусів. Цього року плануємо придбати близько 30 тролейбусів. Йдуть перемовини, виділені кошти, будуть оголошені тендери. Думаю до літа ми це питання вирішимо.
Людмила Григорчук: Щодо маршруток. Багато питань щодо ціни.
Василь Продан: Перевізники хочуть ціну вище, але враховуючи можливості чернівчан, ми на таке рішення не погоджуємося. Їхні розрахунки може й вірні, може економічно вони і обгрунтовані, але вони не задовольняють чернівчан. Тому ми не будемо зараз піднімати ціни на проїзд.
Слухач: Запитайте в Продана, що з кладовищем і петицією за яку проголосували депутати. Ну, звісно, то не дороги, не хліб, не ялинка і не сніг... Тож і запам'ятатися жодному очільнику нема чим. Сніг тає, дороги руйнуються... А історія вічна. Але нащо всім цим змагальщикам духовний розвиток міста. Все для рейтингів. Головне!!! Для чого ці всі петиції? Скільки з них реалізовано? В відсотку?
Василь Продан: Не всі петиції можуть бути реалізовані. Було більше 358, 105 набрала голоси. Але не всі може реалізувати міська рада. Що стосується кладовища – це серйозна важлива тема. Треба його утримувати у належному стані. Була пожежа минулого року, треба відновлювати все. Треба виділяти кошти і ми цим будемо займатися у 2019 році.
Слухач: 1. Прошу повідомити про висновки та рішення комісії створеної вашим розпорядженням №532-р від 09.11.2018р. про внесення змін та доповнень до договору про співпрацю №12 між парком "Жовтневий" та "халабудою", чому не велись протоколи засідань, як того вимагає регламент виконавчого комітету чернівецької міської ради?
2. За чиїм розпорядженням «халабуда» була підключена до електропостачання до КП «Олімпія»?
3. Пояснить чому "нова" міська влада не виконує рішення суду про демонтаж та закриває очі на порушення законодавства?
Василь Продан: Комісія працює. Питання не в тому, щоб якнайшвидше прийняти рішення, а щоб прийняти правильне рішення. Будуть висновки комісії, будемо їх оприлюднювати і по можливості будемо реалізовувати. Щодо підключення до Олімпії, то Халабуда завжди була підключена до Олімпії. Чи 10 років, чи 8, не знаю.
Людмила Григорчук: Щодо суду.
Василь Продан: Там рішення суду ще 15-м роком датоване. Сьогодні 19 рік. Чому у пана Воронки не виникало питання раніше? Звичайно, питання риторичне. Якщо є рішення суду, то його треба виконувати.
Слухач: 2 петиції за які проголосували чернівчани у рекордно короткі терміни , а саме:
1. Зробити 4 маршрути для людей з вадами зору тактильною плиткою.
2. Встановити підземний контейнерний майданчик для ТПВ , згідно рішення робочої групи по вул. Заньковецької (об’єкт в програмі Комфортне місто). Чи будуть розпочаті/завершені дані опції для чернівчан у 2019 році ?
Василь Продан: До 26 липня у Чернівцях не було жодного тротуару з тактильною плиткою. На сьогоднішній день ми це робимо. Така плитка встановлюється на Калічанці, де встановлюється громадський простір. Обов’язково будемо використовувати цю плитку , де це потрібною. Щодо підземних сміттєвих контейнерів. Це центр міста, робота нелегка. Це треба робити, але досвід інших міст показує, що у центрі міста це не дуже вдале рішення. Воно важке у використанні. Експлуатація об’єкту складна. Багато проблем. До цього треба дуже ретельно підходити.
Слухач: Тролейбуси куплять вживані і в лізинг?
Василь Продан: Є рішення міської ради, що можемо придбавати і в лізинг, можливо буде інша форма. Є кошти в ЧТУ. Хай керівник і визначається.
Слухач: Комунальні автобуси. Чи купуватимете?
Василь Продан: Одне з міст запропонували купити у них автобуси. Це Ауґсбурґ. Вони будуть оновлювати парк до літа. Відправимо спеціалістів, щоб вони подивилися, чи варто купувати. Там гарні машини, гармошки, Євро 5.
Людмила Григорчук: Яка там кількість?
Василь Продан: Там десятки є. Будемо думати, наскільки вони зручні у використанні. Там великі автобуси, гарна ціна. Подумаємо.
Слухач: Чи варто перейти від піщаної суміші на реагенти?
Василь Продан: Це не я приймаю рішення. Це фахівці вирішують. За їхніми думками, така суміш найбільше підходить для наших кліматичних умов.
Слухач: Чи задоволені своєю роботою?
Василь Продан: Стараюся робити все,щоб життя у Чернівцях було комфортнішим.
Слухач: Чому міська влада не звертає увагу на район Роша вул.Заставнянська та прилеглі вулиці). Просимо посприяти створенню нового автобусного маршруту ,який би з’єднував цей район з вул.Галицький шлях, ж/д вокзал, автостанцією №2.
Василь Продан: Роші приділяється велика увага. Ведемо там воду, каналізацію. Це серйозні роботи. Вартісні. Не можемо сказати, що не приділямо увагу Роші.
Слухач: Новий транспорт купуватиме місто?
Василь Продан: Нові тролейбуси, які купило місто минулого року, то вони у плачевному стані. У всіх проблеми з рамою. Рами тріскають, їх підсилюють. Це не нормально, коли тролейбусу ще нема року, а він розвалюється. Точно 3 і 5 маршрут не для нових машин. Де бруківка. Можливо на заводах робити для Чернівців посилену раму. Але скільки це буде коштувати?
Слухач: Посадкова смуга аеропорту. Чи будете продовжувати ремонт?
Василь Продан: Треба виділити ще 20 млн гривень. Будемо звертатися до уряду, щоб долучилися до цього.
Слухач: щодо МіськШепу і прибирання снігу. Вони два рази роблять одну і ту ж роботу. Спочатку кидають сніг на тротуари, потім з тротуарів кидають на дорогу, щоб сніг танув. Чи можна на це повпливати?
Василь Продан: Така ситуація, я навіть не знаю, наскільки це можливо. Щоб машина одна кидала на тротуар, інша – на дорогу. Що стосується того, що ми літом дихаємо тими сумішами, то щойно буде погода, ми місто приберемо. Є спеціальні машини-пилососи, які весь пил з доріг приберуть. Ми чітко розуміємо, що на все потрібні гроші.
Слухач: Чого не закупили солі достатньо?
Василь Продан: Декілька днів не було солі. У попередні 4-5 років ми мали інші зими, тому не закуповували багато суміші, щоб не залишалася.
Слухач: Біля 27 школи 25-метровий басейн - тендер відмінили за загадкових обставин, коли можна очікувати басейну в стрій? Басейн на стадіоні: яке Ваше бачення вирішення питання - чекати коли можна буде побудувати за бюджетні кошти, чи шукати варіант передачі в користування інвестору на адекватних умовах?
Василь Продан: Я так само вважаю, що це потрібно. У нас є інвестор на басейн, власник льодового майданчика, який просить дозволити переобладнати один з майданчиків на басейн. Мені ця історія подобається. Вивчать можливість і вирішимо, поставимо на конкурс ділянку, щоб кожен охочий міг долучитися. Щодо басейну у 27 школі, то складність в тому, що реалізовувати по проектній документації мають дві фірми. Частина за кошти Нефко, частина за кошти іншої організації. Роботи в цьому році почнемо і хотілося б, щоб якнайшвидше ці роботи завершили. Там зараз провели відповідні процедури.
Слухач: Коли будуть проводитись роботи по освітленню міста? Провулок Ентузіастів гірше якогось забитого села...
Василь Продан: Зараз проводяться роботи щодо освітлення. Цей рік має бути проривним у цьому напрямку. Маємо грант майже на мільйон Євро на ці роботи. З співфінансуванням з міського бюджету, у 2019 році Бульвар,Ентузіастів,будуть освітлені ледівськими лампами.
Слухач: Коли закінчать водогін на Стефаника? Питання не закрите вже 2 роки. І не раз обговорювалось в прямих ефірах.
Василь Продан: Я записав, потім прокоментую.
Слухач: Як на рахунок не тільки доріг а і ремонту фасадів та реставрації міста?
Василь Продан: Це нагальні питання. А щодо балконів, то власники цих балконів мають тримати їх у доброму стані. Не міська рада має відповідати, а власники майна.
Слухач: Ви будете звільняти Струка - так чи ні? Не потрібно говорити про комісії адже не комісія звільняє головних лікарів, а ви.
Василь Продан: Не буду звільняти. Продовжив з ним договір на 5 років. Є декілька незадоволених, але загалом трудовий колектив підтримує цього головного лікаря.
Слухач: Розмови повернулися про тунель під аеропортом м. Чернівці .. і перенесення той же аеропорт в Лужани, ви розумієте , що це не можливо?
Василь Продан: Ніхто аеропорт у Лужани не переносить. Тому відповідати нема про що. Щодо тунелю, це не питання сьогоднішнє і не 10-рісної давності. Це генеральний план ще Радянського Союзу. У нас працюють німецькі фахівці, які розробляють стратегію 2030, вони також вважають, що тунель там мав би бути. Але зважаючи на дороговартісність цього проекту, ми не можемо собі дозволити реалізувати цей проект.
Людмила Григорчук: Кадрові питання: ЧТУ без офіційного керівника, управління освіти.
Василь Продан: Важливо, щоб керівники великих колективів, щоб вони не були заполітизовані, що було в управлінні освіти. На сьогодні це управління працює нормально,с покійно. Відповідно, зараз будемо оголошувати конкурс. У ЧТУ ви знаєте, яка проблема. Враховуючи всі моменти, представник якої політичної сили очолює міністерство інфраструктури, не маємо керівника. Маємо в.о. Він справляється.
Слухач: Який бюджет закладений на прибирання снігу?
Василь Продан: Аби щоденно прибирати всі маршрути тролейбусні і автобусні, щоб вони були чорні, то це 200 тисяч гривень на день. Потрібно. Ми маємо визначитися, чи ми можемо стільки виділити.
Людмила Григорчук: Скільки зараз йде?
Василь Продан: Значно менше, але точно не готовий зараз сказати.
Людмила Григорчук: Стадіон на вулиці Головній, 265? Ще не відкрили його?
Василь Продан: Ні, там всі роботи вже завершені, але там спроектували так, що душові біля роздягалень мають водовідведення,яке має проходити через приватну територію. А приватник не дозволяє це зробити. тому не можемо запустити ці роздягальні. Тому домовляємося. Сподіваюся, що нам це вдасться.
Людмила Григорчук: Доля ФК Буковина. Не відмовляєтеся підтримувати футбольну команду?
Василь Продан: Ні. Як ми можемо відмовитися. Ми опікуємося Буковиною ми передбачили у бюджеті рекордну суму для ФК. Якщо треба буде ще додаткових дій, то ми будемо робити це. Можливо, замінимо тренера, може тренерський склад.
Людмила Григорчук: Плани на 2019 рік.
Василь Продан: Треба підтягнути ситуацію з дорогами. Відремонтувати проспект, Героїв Майдану. Садочки нові відкрити. На Вірменській, можливо на Ольжича. Тролейбусне управління придбало 30 тролейбусів. Їх і не вистачає і є декілька у такому стані, що потребують заміни. Якщо б ми це зробили, то я б вважав, що 19 рік пройшов не дарма.
Слухач: Коли підете у відставку разом з командою?
Василь Продан: Суть цього питання не потребує відповіді, це платня задається для того, щоб воно прозвучало. Як тільки ми повернемо Чернівці на перше місце в рейтинг комфортності, то можна йти з командою у відставку.
Людмила Григорчук: Що мало б статися у місті з негативу, щоб ви пішли у відставку?
Василь Продан: Я не ставив собі так питання, але думаю, що пройде рік, треба порівняти рік господарювання з моєю командою і господарювання за рік попередньої команди. Якщо статистичні показники будуть гірші, хоча б на відсоток, то треба йти у відставку.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами