Фотографії "Групи Чотирьох": чернівчан Бориса Савельєва, В’ячеслава Тарновецького та Сергія Лопатюка та москвича Олександра Слюсарева виставили у столиці, на арт-ярмарку фотомистецтва PHOTO KYIV.
Про це повідомляють на Fb-сторінці Галереї на Штейнбарга.
"У нас багато відвідувачів. Всіх цікавить класика Української фотографії (особливо молодь).Ми щасливі. Багато хто хоче відвідати наші Чернівці", розповіла на своїй сторінці у Facebook директорка Галереї Наталія Богомоз.
Нагадаємо, у 1978 році в Музеї фотографії міста Шяуляй, що на півночі Литви, відбулася виставка молодих радянських художників під назвою “Четверо”. Цю назву вони придумали собі самі: "Keturi, - подумали вони, - гарно звучить." Незабаром показ продублювали у Вільнюсі. З того часу фотографії "Чотирьох" більше ніколи не показували разом на одному виставковому майданчику.
Про "Групу Чотирьох" є мало інформації в інтернеті, і навіть імена її учасників, чернівчан Бориса Савельєва, В’ячеслава Тарновецького та Сергія Лопатюка, а також москвича Олександра Слюсарева, є маловідомими в Україні. Після виставки 1978 року їхні долі склалися дуже по-різному. Тарновецький та Лопатюк залишился жити в Чернівцях ‒ Тарновецький викладав на кафедрі фізики Чернівецького університету, вів дитячий фото-гурток та місцевий фотоклуб, Лопатюк був науковим співробітником на кафедрі теоретичної фізики, а з 1988 року - доцентом кафедри ЕОМ. Обидва вони переважно знімали в стіл і відійшли мало відомими. Савельєв, як і Слюсарев, на час виставки проживав у Москві. Здобувши фах інженера, з 1982 року він почав працювати позаштатним фотографом для радянських та іноземних видань і зрештою став всесвітньо відомим фотографом, роботи якого зберігаються в галереях Мадрида, Штуттгардта, Сан-Франциско, Санкт-Петербургу, Москви тощо. Слюсарев деякий час професійно займався перекладом з італійської, зокрема Джанні Родари та Марчелло Арджиллі, а після першої персональної виставки у 1979 році став відомим у професійному фото-середовищі як один із засновників московскої школи фотографії і продовжував успішно займатися фотографією решту свого життя.
Попри різні життєві шляхи, усі вони продовжували дружити, зустрічатися в Москві, та фіксувати відхід епохи на своїх фото. Знімки "Чотирьох" - це контрабанда минулого. Вони передають zeitgeist Радянського Союзу на порозі свого зникнення в методиці прямої фотографіїі. Їхні головні герої - світло і тінь, головний сюжет - повсякденність. На їх фотографіях - Чернівці та Москва 1960-х ‒ 2010-х років, проте самі фото складно вмістити у категорії часу та простору. Саме ті якості, які робили роботи “Чотирьох” незатребуваними і навіть небажаними в Союзі ‒ відсутність постановочності, відхід від дискурсу героїзації, увага до маргінесу ‒ робить їх позачасовими та позапросторовими.
У серпні 2014 року за ініціативи чернівецької галереї Sweet АРТ-Знання розпочався проект ”Група Чотирьох”, що мав на меті познайомити публіку із творчістю митців.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами