У студії «Громадського Радіо» вчителька української мови і літератури школи №35 у місті Києві Діана Мельникова запевнила, що дітям дуже важко дається українська література. Їм не цікаво читати твори шкільної програми і це величезна проблема.
Діана Мельникова: Ідеться про те, що дитина перш за все повинна любити читати. Це добре, коли у 5-6 класі починають із казок, легенд та міфів, — це цікаво. А далі історичні пісні, балади та родинно-побутова фольклорна творчість не дуже сприймається. Я намагаюся одразу для дітей знайти рок-обробки таких пісень, але не завжди є. А народні діти не сприймають, як правило.
Сучасних текстів не вистачає у тому плані, що класичні образи героїв уже трошки застарілі. Діти на уроках історії вивчають дати, зазубрюють якісь поняття. А, зокрема, елементарний побут вони не знають. Тобто, як жили люди у той час, як вони одягалися і де вони ходили.
Діана Мельникова: Є така пропозиція вилучити “Енеїду” Котляревського. Це не означає, що ми повинні зовсім забути про Івана Котляревського. Просто ось цей історико-хронологічний аспект, який вивчається у 9-11 класах дуже важко дітям дається.
Вам буде цікаво: Шкільні підручники перевіряють на відповідність реаліям сучасності
Потрібно знизити ось цей градус патріотичного пафосу. Тобто, ми не маємо постійно проговорювати ось це “кобзар”, “каменяр”, “пророк”, “страдник”, “страждав за долю народу”. Потрібно показати Шевченка по-іншому. Чому це наше все? Чому його так любимо і носимось весь час?
Читати ще: 74 тисячі учнів на Буковині вивчають англійську мову. Освіта підбиває підсумки року англійської мови
Тому що це такий рокер того часу. Його вірші зовсім по-новому звучали. І це можна сучасними прикладами підтвердити, бо є багато пісень на вірші Тараса. Його можна подавати не тільки як письменника, але і художника. Тобто, від контексту залежить ставлення.
Автор: Громадське радіо
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами