На початку цього місяця, 6 серпня, на сесії Чернівецької обласної ради прийняли рішення про запозичення 100 мільйонів гривень для ремонту місцевих доріг. Як повідомляло ІА АСС, рішення викликало тривалі дискусії, проте все ж було прийнято.
Передбачається, що область отримає позику в одного з українських банків строком на три роки зі ставкою у 12% річних. Виплачувати кредит будуть за рахунок субвенцій із державного бюджету.
Чи буде це звичною обіцянкою перед виборами або ж встигнуть дорожники вчасно освоїти ці кошти цьогоріч, ми поцікавилися в депутата та колишнього голови ОДА Олександра Фищука та начальника управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької ОДА Івана Микитюка.
«Це дуже гарна ідея – отримати кредит за рахунок державних субвенцій. Тобто на таку суму цього кредиту з відсотками нам зменшать субвенцію наступного року. Якщо ми візьмемо 100 мільйонів, то наступного року, враховуючи 12% за кредит, нам зменшать її на 112 мільйонів», - каже депутат обласної ради, колишній голова Чернівецької ОДА Олександр Фищук.
Та водночас, на думку депутата, це рішення викликає й багато запитань.
«Перш за все, до чого тут обласна рада? Чому обласна рада має заключати контракт із банком? Це може зробити Служба автомобільних доріг або Міністерство регіонального розвитку. Все одно ж саме цей державний орган надалі виділятиме нам субвенції. В такому разі це вимагало б значно менше часу та інстанцій», - каже Олександр Фищук.
Тому колишній очільник ОДА визнає, що дороги треба робити, тим паче коли є така можливість. Але в даному разі це схоже на політичну акцію.
«Буде багато шуму, але на виході результат майже нульовий. Для початку треба обрати ділянки доріг, де мають проводитися роботи. Наразі прийняли рішення ремонтувати по 5 – 6 ділянок у кожному районі, по 1 - в населеному пункті.
Сьогодні зробити кілометр дороги – зняти старий асфальт і постелити новий – це 7 мільйонів гривень, при ширині дороги 5 метрів. То скільки кілометрів дороги ми зможемо зробити зі 100 мільйонів? Близько 15 кілометрів. У 15 селах по кілометру», - каже Олександр Фищук.
Отримуйте новини в Telegram
Якщо ж урахувати, що потрібно ще вибрати об’єкти, провести конкурс на проектну документацію - як мінімум, 3 тижні. Опісля - зробити експертизу.
Коли її погодять у профільному міністерстві, потрібно провести конкурс на виконання робіт. А це обов’язково ітиме через систему ProZorro, тому що сума сягає понад 3 мільйони. Це може тривати ще 2,5 місяця. Тобто, до роботи зможуть приступити щонайменше наприкінці жовтня – листопаді.
«Відтак, людям пообіцяють поремонтувати дороги вже наступного року. А якщо наступного року ми і так би отримали плюс ці 100 мільйонів із державних субвенцій, то який зміст зараз робити це – брати кредит, ще й переплачувати за відсотки?
На мою думку, це треба було робити, але значно раніше, через центральні органи виконавчої влади. Зараз можуть не встигнути. Ще й пересварять людей. Бо ремонти робитимуть не у всіх селах. Відповідно, жителі тих населених пунктів, де дороги не чіпатимуть, будуть обурені.
Виникає думка, що це зроблено перед виборами. Щоби знову здурити людей. Аби голосували за нинішню владу, тому що їхній рейтинг падає», - каже Олександр Фищук.
Водночас в облдержадміністрації запевняють, що встигнуть поремонтувати заплановану кількість об’єктів.
Як розповів ІА АСС начальник управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Іван Микитюк, наразі вже чекають проектантів, які визначать об’єкти та складуть проектно-кошторисну документацію.
«Думаю, що встигнемо виконати заплановане цьогоріч. Вже завтра до нас прибуде проектант, який розробить нам проектно-кошторисну документацію. Надалі протягом 15 днів ми проведемо тендери, і сподіваємося якнайшвидше розпочати вже ремонт доріг», - каже Іван Митюк.
Планують ремонтувати невеликі ділянки доріг, завдовжки приблизно по кілометру. Проте, мова не про капітальний, а про поточний та середній ремонт.
Тож, відновлення доріг обійдеться приблизно удвічі дешевше, а відтак – за ці 100 мільйонів можна буде зробити більше ділянок.
«На ремонт кожної з ділянок плануємо виділити приблизно 4 – 4,2 мільйона гривень. Таким чином, загалом плануємо поремонтувати 20 – 25 кілометрів доріг. Які саме ділянки, будемо робити в першу чергу – залежатиме від того, як визначить проектант», - сказав Іван Микитюк.
Автор: Олександр Юхимець
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами