В програмі "Суть Речей" Олена Кузьміна, заступник начальника чернівецького міського управління освіти розповіла, що в Чернівцях намагатимуть впровадити у 2016 році, який оголошений роком англійської мови.
Людмила Григорчук: Що треба змінити цього року, щоб ще більше досягнути успіхів в рік англійської мови?
Олена Кузьміна: Перш за все – змінити підхід. Він є досить формалізований. Класно-урочна система – це та система, до якої ми звикли. Ми кажемо, що нас навчили і ми навчимо. Але змінюється суспільство, середовище. Тому десь зараз акценти змістити на розвиток. Все таки говорячи про предмет іноземна мова, англійська мова, ми говоримо про всебічний розвиток, адже на яку ми тематику говоримо англійською мово, починаючи від Моя сім’я, професії моїх батьків і закінчуючи політичною системою Великобританії, у нас є можливість знайомства з психологічними текстами. Тексти, які пропонуються для читання, аудіювання, це перш за все розвиток дитини. Коли ми говоримо про розвиток і не про формалізований підхід, це є клуби, це є живе спілкування з носіями мови. Запрошення волонтерів. Адже коли Грузія запроваджувала, то вони в кожну школу, навіть у сільську місцевість запрошували по одному волонтеру. І у нас в школах також така практика ведеться. У нас був Ніколас, останній волонтер корпусу США в 22 школі. Наскільки це вмотивувало і підняло рівень знань учнів, зацікавленість у предметі, саме невимушене спілкування і орієнтація на розвиток дитини. Ми говорили про програми обміну для вищих навчальних закладів, у нас є також програма спеціальна, де наші учні, випускники 10-11 класів протягом 1 року навчаються в США. Це вже близько 60 учнів тої самої 4 гімназії, 30 учнів 7 гімназії. По місту вже десь до 100 учнів вивчилися в Америці протягом року. Коли ці дітки повертаються, ми бачимо, що вони більш розвинені всебічно. Вони більше вміють з точки зору навіть журналістики, тобто започаткування якихось вузько спрямованих, але цікавих напрямків. На позашкіллі, у таких клубах, євро клуби стають популярними, знову ж таки реалізація дебатів, як позакласна форма, є популярною у всіх країнах. У нас у німецькій гімназії молодь дебатує. Тому десь зараз треба розставити акценти таким чином, щоб ми більше розвивали, ніж муштрували.
Людмила Григорчук: Це можливо зробити за рік?
Олена Кузьміна: Потрібні фінанси. Програма у нас на 5 років і фінансування існує. На компенсації за міжнародні іспити, вони не є дешевими. І батьки є спонсори. Преміювання вчителів, що вони готують, що вони розвиваються. Беруть участь у кембриджських іспитах. 14 вчителів минулого року, мої колеги, і в тому числі і я, здавали цей іспит. Це фаховий рівень, на знання предмету, методики, він складається з декількох модулів. Дехто навіть по два модулі здавав. Зацікавлення в тому, щоб розвиватися для вчителів – є. І ті вчителі, які готують зірочок, переможців, вони заслуговують на додаткові бонуси від держави, від міста. В той же час культурно-масові заходи. Ми говоримо про підготовку проектів, в реалізації цієї програми, ми будемо розвивати програму партнерства між школами. Щоб кожен учень міг розказати на своєму рівні про свою школу, про свій район, про своє місто. Скласти мапу, бути волонтером, який зможе провести якусь екскурсію для гостей міста. Тобто в своєму середовищі уже вміти на рівні тому, який відповідає віковій категорії, говорити англійською мовою про те, що його оточує, що цікаво нашим гостям. Знову ж таки ресурсний фонд. Це ж не тільки кадровий ресурс, це й бібліотечний ресурс. Ми говоримо про те, що хто працює за автентичними підручниками, які для нас є недосяжними по цінах, вони досягають кращого успіху, ніж ті, хто працюють лише за національними підручниками. І наша програма міська також дає фінансування на певні позиції з підготовки учнів до читанок з аудіо супроводом, щоб готувати учнів до того ж ЗНО, до тих же міжнародних іспитів і матеріально-технічне забезпечення, щоб класи були сучасні, оснащені всім необхідним. Щоб можна було спілкуватися. У нас є хороша участь у раді Європи, про яку також в указі Президента зважають, і у нас учні двох закладів, учні 22 школи і 4 гімназії, беруть участь у таких міжнародних проектах і вони десь виграють. Але знову таки це мотивація, це живе спілкування, яскравий результат. Це те досягнення, яке мотивує і тому ми будемо заохочувати до участі в таких міжнародних програмах і підготовці певних проектів.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами