Під час паливної кризи на Буковині спостерігалося різке збільшення попиту на електромобілі. Про це кореспондентові Медіа агентства АСС розповів начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області Василь Душинський.
Отримуйте новини в Telegram
До повномасштабного вторгнення, станом на 23.02.2022, в Чернівецькій області було зареєстровано 557 електромобілів, гібридів в тому числі. Ця кількість формувалась впродовж останніх 6 років. Проте вже за 6 місяців війни електрокарів значно побільшало, зазначив Василь Душинський.
Станом на 25.07.2022 їхня кількість склала 816 авто.
У сервісному центрі ГСЦ МВС в Чернівецькій області розповіли, що для електрокарів присвоюються зелені номерні знаки з літеросполукою ZA або YA.
З 1 липня 2022 року власників таких автомобілів звільнили від сплати пенсійного збору при першій реєстрації електрокарів. Проте зауважують, що, не оподатковуються лише легкові електромобілі. Гібридних авто ця норма не стосується. Тепер перша реєстрація електроавтомобілів без сплати пенсійного збору в сервісному центрі МВС коштує близько семисот гривень, повідомив начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області.
Журналісти МА АСС поспілкувались безпосередньо із буковинцем, власником електрокара, Георгієм Пилипчанським. Саме він у 2021 році відкрив першу в Україні автозаправну електростанцію. Бізнесмен відкрив станцію на прохання своїх колег. Зрештою, він сам та його родина вже кілька років теж користуються електрокарами, а інфраструктури для таких авто, розповів Георгій Пилипчанський, – вкрай мало, «а користуватись, як інколи трапляється, подовжувачем із квартири – небезпечно, а сам процес зарядки триває дуже довго».
«У перші два місяці війни був високий ажіотаж на нашій станції, було багато людей з Харкова, Дніпра, Києва. Це регіони, які насичені потужними електрокарами. Станція була завантажена 2 місяці 24/7. Наразі в області дуже багато таких машин. Левова частка таких автомобілів з Китаю, це європейські бренди, але китайська збірка. Ринок автомобільний перенасичений електромоделями», - розповідає Георгій Пилипчанський.
Наші новини є у Facebook
За словами автовласника, заряду для автомобіля вистачає на три дні, на 400 кілометрів. Проте, зазвичай власники електрокарів заряджаються вдома.
«Електромобілі економніші при використанні в місті, ніж за містом. Особисто мені проїхати 100 кілометрів вартує 34 гривні.
До електромобіля звичайно потрібно звикати. Він не тільки сам економний, він і водія виховує, вчить бути економним», - пояснює Георгій Пилипчанський.
Швидкісна зарядка, яку надає станція Георгія Пилипчанського, розрахована на транзит. Зараз багато людей приїжджають зарядити автомобіль для поїздки на море, в Болгарію, Туреччину чи іншу країну, каже автолюбитель:
«Ми ще відстаємо в інфраструктурі для електрокарів. Машин маємо вдосталь, але ще не дуже розвинений регіон для цього, не маємо високих потужностей для зарядок».
Зі слів підприємця, найбільшою проблемою у таких новаційних проєктах є слабкі мережі.
Читайте також всі новини Чернівців.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами