Людмила Григорчук: Місяць до старту НУШ. Що вже готове, що ще в процесі підготовки?
Оксана Палійчук: Ми багато років говоримо, що нам потрібна нова якість, і от МОН запропонували таку програму: це абсолютно новий вчитель, який використовує нові підходи. Не можу сказати, що вчителі всі ще цього не використовували, у нас є прогресивні вчителі, які використовували ці підходи, але це не було системно, а тепер це все системно. Це новий вчитель підготовлений, нові підходи, нове середовище навчальне.
Новий клас оформлений, починаючи від стільця і парти, починаючи від кутків, від стендів на стіні ,як ми звикли, все обвішати стендами, які не були потрібні. Вони бувало так обвішані, кошти потрачені, а діти чи звертають увагу на ці стенди… Може виставка робіт – це цікаво батькам, чи показники якісь можуть бути, а просто стенди, які перевантажують клас, це як пилозбірники, які не використовують якусь функцію. От НУШ – це середовище таке, яке має бути. Створити у кожній школі ідеальне середовище неможливо, бо у міських класах, переповнених нам не вистачить площ, у сільських реальні площі, але чи фінансовий ресурс дозволить – буде видно. Але робити будемо скрізь, ми вже сьогодні на півдорозі до цього.
Це ті функціональні осередки, які в класі мають бути: читацька, мистецька, математична. Це не просто назва. Це відповідне обладнання, це ігри, це математичне лото, це бібліотечка літератури певної, якщо це мистецький – це чи мольберт, чи столик з фарбами чи з іншими засобами. Вчитель протягом уроку повинен працювати з дітьми по-різному. Ці діти, займаючись математикою можуть ліпити і малювати, підраховуючи щось, виконуючи математичне завдання. Це має бути багатофункціональний простір і вчитель-професіонал який може все це втілити.
Нагадаємо, на проект "Нова українська школа" Буковина отримала майже 40 млн. грн.
Скептик може скаже: «О, коли це буде!», але це буде. Може не у всіх класах і школах – однакове, але ми будемо прагнути зробити якнайкраще.
Школа ця стартує з 1 вересня, а далі, бачачи недоліки проблеми, які у вчителів виникатимуть, ми будемо моніторити і будемо краще готуватися до наступного.
Навчальний процес має бути під дитину відкоригований, а не так, що всі мусять 4 вправи і два стовпчика прикладів написати. Не треба ламати дітей, для кожного має бути свій підхід. Вчителі мають мінятися, і вчителям важко, але вони мають змінюватися. Навчаючи цих більше 800 вчителів, тренери намагалися не нові теми показати, а подати, що НУШ – це нова філософія, новий підхід до дитини.
Читати ще: Парти для буковинських першокласників не встигнуть завезти до 1 вересня
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами